
Marka Leapmotor wykorzystała targi IAA Mobility 2025 w Monachium do zaprezentowania dwóch kluczowych modeli.
Podczas wydarzenia odbyła się światowa premiera hatchbacka B05, a także oficjalnie rozpoczęto sprzedaż elektrycznego SUV-a B10. To istotny etap w globalnej ekspansji chińskiego producenta, który zaznacza swoją obecność w Europie.
Tegoroczne targi motoryzacyjne w Monachium stały się dla Leapmotor sceną dla ważnych ogłoszeń. Firma zaprezentowała po raz pierwszy model B05 – elektrycznego hatchbacka segmentu C, który ma trafić w gusta młodszych, miejskich kierowców. Pojazd charakteryzuje się muskularną sylwetką, drzwiami z szybami bezramkowymi oraz 19-calowymi felgami aluminiowymi. Samochód mierzy 4430 mm długości i 1880 mm szerokości, co według producenta jest największą wartością w tej klasie, zapewniając przestronne wnętrze.
Rusza sprzedaż SUV-a B10, znamy polską cenę
Drugim filarem obecności marki na targach jest model B10. To inteligentny, elektryczny SUV, który właśnie oficjalnie debiutuje na rynku europejskim. Co istotne, wraz z premierą rusza jego sprzedaż, a pierwsze dostawy do klientów mają rozpocząć się jeszcze we wrześniu. Dystrybucja pojazdu, za którą odpowiada sieć koncernu Stellantis, obejmie ponad 30 krajów, w tym Polskę. W polskich salonach samochód pojawi się w październiku, a jego premierowa cena startuje od 119 900 zł.
Leapmotor B10 został zbudowany na nowej platformie LEAP 3.5 i jest pozycjonowany jako kompaktowy SUV (segment C). Jego wymiary to 4515 mm długości, 1885 mm szerokości i 1655 mm wysokości. We wnętrzu dominuje 14,6-calowy ekran o rozdzielczości 2,5K, a system pokładowy ma obsługiwać Apple CarPlay i Android Auto. Producent podkreśla również dużą przestrzeń pasażerską oraz obecność 22 schowków, co ma zwiększyć funkcjonalność pojazdu na co dzień.
Dwie wersje baterii i szybkie ładowanie
Klienci będą mieli do wyboru dwie wersje napędowe. Podstawowa „Pro” zostanie wyposażona w akumulator o pojemności 56,2 kWh, co ma zapewnić zasięg do 361 km (WLTP). Z kolei wersja „ProMax” otrzyma baterię 67,1 kWh i zaoferuje zasięg do 434 km (WLTP).
W obu przypadkach silnik elektryczny generuje 218 KM mocy, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) z mocą do 168 kW, co ma pozwolić na uzupełnienie energii od 30% do 80% w mniej niż 20 minut. Podwozie pojazdu było opracowywane we współpracy z inżynierami Stellantis, a w kwestii bezpieczeństwa producent celuje w uzyskanie pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP.
Najciekawsze jest jednak to, iż mający w Monachium swoją premierę kompaktowy hatchback B05 ma być… tańszy od modelu B10, którego ceny właśnie poznaliśmy.
Jeśli artykuł Leapmotor z podwójną premierą w Monachium. Debiutuje hatchback B05 i rusza sprzedaż SUV-a B10 nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.