Leapmotor International, spółka joint venture Stellantis i Leapmotor (51/49), skupiająca się na zwiększeniu globalnej sprzedaży zaawansowanych technologicznie i przystępnych cenowo, chińskich samochodów elektrycznych (NEV – New Energy Vehicle) poza Chinami, kontynuuje rozwój w Europie, ogłaszając wejście na polski rynek z początkiem 2025 roku.
Polska to kolejny po Belgii, Francji, Niemczech, Grecji, Włoszech, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Portugalii, Rumunii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii rynek w Europie, na który Leapmotor wprowadzi, za pośrednictwem wybranych dealerów marek Stellantis, zapewniające wysoki poziom osiągów i przystępne cenowo samochody elektryczne.
Leapmotor pragnie zapewnić polskim klientom bezpieczną, zaawansowaną technologicznie i przystępną cenowo mobilność dzięki modelom T03 i C10. Leapmotor T03 to kompaktowy, pięciodrzwiowy samochód z segmentu A, oferujący przestrzeń wnętrza segmentu B i zasięg 265 km (wg WLTP). Natomiast C10 to SUV z segmentu D, oferujący zasięg na poziomie 420 km wg WLTP, najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz inteligentne doświadczenie użytkownika i najwyższy poziom komfortu. C10 opiera się na opracowanej przez Leapmotor architekturze technologicznej LEAP 3.0, która wykorzystuje wiodącą w branży centralnie zintegrowaną architekturę elektroniczną, technologię Cell-to-Chassis (CTC) oraz flagowy inteligentny kokpit.
Obydwa modele Leapmotor oferują najnowocześniejsze technologie oraz wysoki poziom osiągów, wydajności, bezpieczeństwa i zasięgu w przystępnych cenach, dzięki dużym wewnętrznym możliwościom inżynieryjnym chińskiego producenta samochodów i integracji pionowej.
„Wejście Leapmotor na polski rynek daje kupującym dostęp do unikalnej oferty oraz zaawansowanej, wysokowartościowej technologii BEV. Dzięki organizacyjnemu i handlowemu wsparciu Stellantis klienci będą mogli cieszyć się wysokiej jakości, zorientowanym na klienta doświadczeniem, które wyróżnia Leapmotor International na tle innych chińskich konkurentów na rynku” – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Stellantis Polska. „Potężny system dystrybucji części Stellantis, zapewni klientom Leapmotor dostęp do bezkonkurencyjnego poziomu usług, co jest istotnym wyróżnikiem na tle innych ofert”.
Wprowadzenie na polski rynek samochodów marki Leapmotor uzupełnia i poszerza dostępne już w Polsce portfolio marek Stellantis, umożliwiając tym samym pełne pokrycie potrzeb klientów i przedziałów cenowych, jednocześnie konkurując z ofertą chińskich marek samochodowych.
Strategia ekspansji Leapmotor International kontynuuje swój stały rozwój, koncentrując się na zwiększaniu i rozszerzaniu sprzedaży zaawansowanych technologicznie, przystępnych cenowo produktów poza Chinami. W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor zamierza wprowadzać na rynek co najmniej jeden model rocznie.
Podczas niedawnego debiutu na 90. edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, który odbył się w październiku, marka Leapmotor zaprezentowała swoje innowacyjne i przystępne cenowo rozwiązania w zakresie mobilności elektrycznej, debiutując dwoma modelami: światową premierą nowego B10, C-SUV-a zaprojektowanego specjalnie na rynki światowe oraz C16, który został zaprezentowany po raz pierwszy na europejskim wydarzeniu.
Nowy B10 to pierwszy z wielu nadchodzących modeli, które zostaną wprowadzone na rynek w ramach serii B marki Leapmotor i stanowi najważniejszy kamień milowy dla rozwoju marki w Europie, oferując najnowocześniejszą technologię jeszcze szerszemu gronu odbiorców. Oparty na innowacyjnej architekturze technologicznej LEAP 3.5, B10 wprowadza zaawansowaną inteligentną technologię stworzoną na miarę nowej generacji globalnych konsumentów poszukujących bardziej połączonych, bardziej zrównoważonych i bardziej śmiałych nowych samochodów elektrycznych (NEV – New Energy Vehicle).
C16 został zaprojektowany tak, aby oferować dużą przestrzeń w kabinie (do 6 miejsc w konfiguracji 2+2+2) spełniając oczekiwania rodzin. Model C16, o długości 4915 mm oraz rozstawie osi wynoszącym 2825 mm, zapewnia dużo miejsca we wnętrzu dla wszystkich pasażerów i duży bagażnik, którego pojemność po złożeniu trzeciego rzędu wzrasta aż do 1022 litrów. C16 jest wyposażony w platformę wysokonapięciową 800 V na bazie węglika krzemu (SiC), która znacznie poprawia ogólne osiągi samochodu i obsługuje moc ładowania do 180 kW, umożliwiając naładowanie akumulatora od 30% do 80% w zaledwie 15 minut.