Klasyczna buda, 5-litrowy silnik V8 i oryginalne malowanie. Oddział Land Rover Classic przygotował limitowaną wersję Defendera, która zaprasza na przygodę w terenie.
W 2019 roku zadebiutował nowy Land Rover Defender
Wygląda świetnie, a co więcej można go kupić z V8 pod maską. Na świecie nie brakuje jednak fanów klasycznego Defendera. Wielu z nich mocno przeżyło koniec produkcji w 2016 roku. I to z myślą o nich Brytyjczycy stworzyli ciekawą konwersję. Będzie można nią wystartować w specjalnych zawodach Land Rover Trophy wraz z innymi właścicielami kultowej terenówki.
Oto Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II
Bazuje na modelu Defender z lat 2012 – 2016 i powstanie w zaledwie 25 egzemplarzach. Każdy z nich zostanie rozebrany na części i ponownie manualnie złożony przez specjalistów brytyjskiej marki, po wcześniejszym wprowadzeniu usprawnień w zawieszeniu i poprawie układu kierowniczego oraz hamulców. Tak jak poprzednio za napęd odpowiada 5-litrowa wolnossąca jednostka V8 o mocy 405 KM (515 Nm). Współpracuje z nią automatyczna 8-biegowa przekładnia ZF.
To nie pierwszy raz, kiedy Land Rover wskrzesza do życia oryginalnego Defendera
W zeszłym roku wypuścił limitowaną serię w kolorze żółtym. W tym roku Defender Works V8 Trophy II porzucił poprzednie malowanie na rzecz koloru Fuji White, przypominającego kamuflaż. Można w nim rozpoznać kontury 23 państw, w których Defender miał okazję zaprezentować swoje terenowe zdolności.
Poza lakierem Defender Works V8 wyróżnia się całą masą off-roadowych akcesoriów
Świetlna listwa LED na dachu, wyciągarka, specjalne osłony podwozia i chłodnicy, zewnętrzny pałąk, czy bagażnik dachowy to tylko kilka elementów wchodzących w skład wyposażenia.
W kabinie za to jest całkiem komfortowo
Sportowe fotele Recaro wykończono czarno-białą skórą Windsor. Kierowca zyskał nowoczesny system multimedialny z nawigacją, a nowością jest również zegarek Elliot Brown, który umieszczono na desce rozdzielczej.
Land Rover Classic Defender Works V8 Trophy II – trzy wersje nadwoziowe
Zainteresowani zakupem limitowanego Defendera będą mogli wybierać pomiędzy wersją krótką 90 (10 sztuk), długą 110 (10 egzemplarzy) i pickupem 110 (5 sztuk). Cena krótkiej odmiany startuje od 225 000 funtów, co daje ok. 1 271 000 zł. Zeszłoroczny model był nieco tańszy, bo zaczynał się od 195 000 funtów.
Zdjęcia: motor1.com