Toyota Auris drugiej i ostatniej generacji to jeden z najbardziej udanych kompaktów na rynku. Trudno o drugi tak niezawodny samochód. Dzięki temu uwielbiają ją taksówkarze. Ci zwykle korzystają z hybryd. A jaki napęd jest naszym zdaniem najlepszy?
Jak Toyota to oczywiście hybrydy, a to właśnie Auris w Europie spopularyzował to źródło napędu. Mocne (136 KM), ekonomiczne i wyposażone w automatyczną skrzynię biegów hybrydowe Aurisy przekonały nie tylko polskich kierowców do hybryd, które w następcy (Corolli) stanowią już trzon oferty.
Patrząc na Aurisa z perspektywy czasu, warto jednak zadać sobie pytanie: czy hybryda to najlepszy napęd dla tego samochodu, jeżeli chcę go kupić teraz? Naszym zdaniem niekoniecznie.
https://magazynauto.pl/porady/serwisowanie-samochodu-z-napedem-hybrydowym-bywa-kosztowne-usterki-awarie-koszty,aid,5715Znacznie lepszym, pewniejszym silnikiem jest benzynowa jednostka 1.6 Valvematic. Dynamika w połączeniu z manualną skrzynią biegów jest nieco lepsza od hybrydy dzięki mocy 132 KM. Z automatem, w tym przypadku bezstopniowym, minimalnie gorsza, ale to tylko 0,2 s do 100 km/h.
Najwięcej klasyczny napęd benzynowy traci na zużyciu paliwa. Hybryda 1.8 średnio spala ok. 5-5,5 l/100 km, kiedy benzyniak 1.6 około 7-8 l/100 km.
Silnik 1.6 Valvematic to najlepszy napęd w Aurisie.
fot. Motor
Dlaczego warto kupić „czystą” benzynę? Znacznie mniej skomplikowany silnik praktycznie się nie psuje. Drobne problemy z cieknącą pompą wody dotyczą tak samo hybrydy. Tu jednak nie ma obaw o cały system elektryczny odpowiedzialny za sterowanie hybrydą, o trwałość baterii, która jest wysoka, ale awarie dzieją się losowo, a choćby o kradzież baterii, co zdarza się nierzadko. Poza tym, ceny hybrydowych Aurisów, jeżeli auta nie pochodzą od taksówkarzy, są zdecydowanie wyższe niż benzyniaków.
A co z automatyczną skrzynią biegów? To rzeczywiście atut hybrydy, która ma przekładnię bezstopniową o dość wysokiej trwałości. Benzyniak ma przekładnię Multidrive-S, czyli również bezstopniową, ale klasyczną CVT. I co ciekawe, jej trwałość też jest bardzo wysoka, jeżeli nie korzysta się bardzo często z pełnej mocy i regularnie zmienia olej.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-hybrydy-przeglad-rynku,aid,1439Drugi wybór, ale tylko z manualną skrzynią biegów
Znakomitym wyborem, alternatywą dla hybrydy, ale tylko dla osób szukających samochodu z ręczną skrzynią, jest diesel 1.4 D-4D. Doskonała jednostka Toyoty w tym wydaniu (roczniku) pozbawiona wad. Układ wtryskowy wytrzymuje choćby 400 tys. km, a pozostałe elementy osprzętu jeszcze dłużej. jeżeli silnik nie był maksymalnie obciążany, spokojnie przejedzie takie przebiegi bez usterek.
Ogromną zaletą tej konfiguracji jest brak kosztownego koła dwumasowego. Poza tym jest to najoszczędniejszy napęd. Średnie spalanie to ok. 5-5,5 l/100 km, jak hybrydy, ale na trasach auto spala mniej niż hybrydowy Auris. Niestety dynamiką nieco odstaje, ale różnice nie są duże. Maksymalna moc tej jednostki to 90 KM.
https://magazynauto.pl/uzywane/najlepsze-male-diesle-crdi-multijet-tdi-hdi-i-inne-zobacz-ktore-z-nich-przysparzaja-najmniej-problemow,aid,4669Dlaczego nie inne silniki benzynowe?
Tu dużego wyboru nie było. Podstawowy silnik 1.33 o mocy 99 KM jest nieco za słaby i nie ma tak dobrych ocen jak 1.6. Nowsza jednostka 1.2 Turbo o mocy 116 KM jest co prawda nieźle dopracowana, ale ani dynamiką, ani tym bardziej spalaniem nie góruje nad 1.6. Jest bardziej skomplikowana i podatniejsza na usterki, a przez mniejszą popularność, rynek części zamiennych jest dość skromny.
Dlaczego nie inne diesle?
W Aurisie montowano diesle 1.6 D-4D (112 KM) oraz 2.0 D-4D (124 KM). Nie są wcale dużo bardziej dynamiczne od 1.4, przynajmniej nie na tyle, na ile mogłoby wynikać z pojemności, ale za to bardziej kłopotliwe. Mniejszy diesel pochodzi z gamy BMW, ma łańcuch rozrządu przy kole dwumasowym, więc potencjalnie jego wymiana będzie bardzo kosztowna.
Z kolei 2-litrowy diesel jest bardzo wysoko oceniany za trwałość i niezawodność, ale na rynku jest bardzo mało aut z tym silnikiem, ceny są wysokie, a roczniki ograniczone do 2015. Naszym zdaniem lepiej kupić Aurisa z dieslem 1.4 produkowanego do 2017 r.
https://magazynauto.pl/uzywane/toyota-auris-ii,aid,375
1 godzina temu














