Które wersje silnikowe Polacy wybierają najczęściej?

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Dane sprzedażowe CUPRA pokazują wyraźnie, iż Polacy przy wyborze wersji silnikowej auta kierują się potrzebą połączenia codziennej dynamiki z efektywnością kosztową – aż 76% sprzedanych modeli hiszpańskiej marki wyposażone były w silnik 150 KM. To wariant, który zapewnia sporą moc podczas jazdy po mieście i na autostradach, a przy tym zapewnia niższe koszty eksploatacji. Nie oznacza to jednak, iż Polacy rezygnują ze sportowego zacięcia podczas zakupu samochodu. Drugim najpopularniejszym wariantem wśród klientów marki CUPRA jest opcja 204 KM – zdecydowało się na nią 12% kierowców.

VZ – wybór tych, którzy chcą jeszcze więcej

Analiza danych sprzedażowych ujawnia interesujący obraz polskiego rynku: większość klientów kieruje się chęcią posiadania auta dynamicznego i komfortowego, który zapewni frajdę z jazdy i emocje w codziennym użytkowaniu. Jednocześnie wyraźnie widać grupę nabywców, którzy stawiają na jeszcze bardziej sportowy charakter samochodu i najwyższy poziom adrenaliny. Dlatego też to właśnie wersje VZ, czyli warianty z najmocniejszymi wersjami silnikowymi w gamie CUPRA, cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kierowców.

W przypadku modelu Terramar aż co czwarty zakupiony samochód wybierany jest właśnie w wariancie VZ z jednostką o mocy 265 KM. Podobnie kształtują się dane dotyczące modelu Leon ST – również co czwarty kierowca wybiera wariant VZ, zwykle z silnikiem o mocy aż 333 KM. Dzięki tak ogromnej mocy Leon ST rozpędza się do „setki” w mniej niż 5 sekund! Na wariant VZ o tak potężnej mocy decyduje się także wielu kierowców Formentora.

4×4 – Polacy doceniają wszechstronność

Silnik, który zapewnia dynamiczną, a choćby sportową jazdę to jednak nie wszystko – coraz więcej osób zainteresowanych jest także zakupem modeli wyposażonych w napęd na cztery koła. Już co piąty sprzedany samochód marki CUPRA (21%) to model z systemem 4DRIVE, a w przypadku SUV-a Terramar to aż 52% egzemplarzy! Leon ST, czyli kombi o sportowym charakterze, również często zamawiany jest w wersji z napędem na wszystkie koła– z takim rozwiązaniem wyjechało z salonów 28% aut.

Trend wskazuje, iż polscy klienci coraz częściej oczekują od samochodów emocji, ale też i poczucia bezpieczeństwa, które daje dodatkowa trakcja. Wybór 4DRIVE pozwala kierowcom swobodniej poruszać się zarówno w wymagających warunkach pogodowych – zimą czy na mokrej nawierzchni – jak i poza miastem, gdy auto staje się towarzyszem weekendowych podróży.

CUPRA – balans między pasją a rozsądkiem

Analiza danych sprzedażowych ujawnia interesujący obraz polskiego rynku: większość klientów kieruje się chęcią posiadania odpowiednio dynamicznego samochodu do codziennej jazdy, łączącego dobre osiągi z pragmatyzmem. Jednocześnie wyraźnie widoczna jest grupa nabywców, którzy większy nacisk kładą na sportowego ducha i emocje na najwyższym poziomie. To właśnie dla nich powstają wersje VZ, które wnoszą do codziennej jazdy odrobinę wyścigowej adrenaliny.

Szerokie portfolio modelowe i różnorodne warianty silnikowe marki CUPRA doskonale odpowiadają na zróżnicowane potrzeby kierowców – od tych, szukających praktycznego auta na co dzień, jak i tych, którzy marzą o mocnych wrażeniach za kierownicą.

Idź do oryginalnego materiału