
W najnowszej edycji testów Euro NCAP sprawdzono aż 18 aut. Większość wyników była dobra lub bardzo dobra, ale dwa modele otrzymały zaledwie po trzy gwiazdki – to Dongfeng Box oraz… Volkswagen T-Cross.
W kolejnej tegorocznej szeroko zakrojonej sesji badań przeprowadzanych przez Euro NCAP nie zabrakło oczywiście samochodów marek pochodzących z Chin. Tradycyjnie większość z nich zaprezentowała się z bardzo dobrej strony. Wszystkie, poza jednym (o czym niżej) otrzymały maksymalną ocenę 5 gwiazdek.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/chinskie-mg3-z-grozna-wpadka-w-testach-euro-ncap,aid,5553Poprawki i ponowne badania
W przypadku modeli Chery Tiggo 7 i 8 podczas wcześniejszych prób stwierdzono wadliwe działanie kurtynowych airbagów, mogące skutkować obniżoną ochroną głów dzieci jadących z tyłu. W ponownym teście sytuacja się powtórzyła (auta otrzymały 4 gwiazdki). Chery zareagowało na sugestie Euro NCAP i przeprojektowało airbag, dzięki czemu w najnowszych próbach problem zniknął i Chery Tiggo 7 i 8 otrzymały maksymalne 5 gwiazdek (takie same oceny przyznano modelom należącej do Chery marki Ebro, różniących się od Chery Tiggo jedynie drobiazgami).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/chery-tiggo-9-phev-juz-w-polsce-wymiary-dane-techniczne-wyposazenie-cena,aid,5616Grupa Volkswagena przekazała do ponownych testów kilka swoich modeli, by sprawdzić, jak wypadnie ich ocena wg najnowszych, w tej chwili obowiązujących protokołów. Były to m.in. Skoda Octavia czy VW Golf oraz ID.4. Wszystkie one otrzymały 5 gwiazdek. Znacznie słabiej wypadł T-Cross, który otrzymał tylko 3 gwiazdki, notując słabsze wyniki m.in. w kategoriach ochrony wrażliwych uczestników ruchu i systemów wsparcia.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowe-testy-zderzeniowe-euro-ncap-18-modeli-chinczycy-i-turcy-zawstydzili-renomowanych-rywali-bmw-i-citroen-z-wpadka,aid,5539Słaby wynik Dongfenga
Mały elektryczny hatchback Box chińskiej marki Dongfeng nie zaprezentował się w najnowszych próbach z najlepszej strony. Podczas czołowego testu z przesunięciem (mającego na celu odwzorowanie zderzenia z innym pojazdem) wiele zgrzewów punktowych zawiodło. Gdy tak się dzieje podczas zderzenia, struktura karoserii może stracić swą integralność, zwiększając ryzyko deformacji w okolicach kabiny i zmniejszając poziom ochrony. Za zabezpieczenie dorosłych pasażerów Box otrzymał 69% możliwych do przyznania punktów. Niestabilna kabina wzbudza obawy o ochronę jadących w przypadku kolizji przy wyższych prędkościach niż 50 km/h, z jakimi przeprowadzana jest próba Euro NCAP.
Ponadto, po zderzeniu mechanizm automatycznego odblokowania zamków nie zadziałał, co może stworzyć problemy ekipom ratowniczym podczas prób wyciągnięcia pasażerów z auta. Innymi problemami zidentyfikowanymi przez Euro NCAP było niewystarczające ciśnienie w airbagu kierowcy (jego głowa dotknęła obręczy kierownicy) i wykrycie elementów deski rozdzielczej, które mogą powodować ryzyko obrażeń nóg pasażera. Finalnie Dongfeng Box zasłużył na jedynie trzy gwiazdki.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/byd-dolphin-surf-z-wada-fabryczna-niepokojace-doniesienia-z-brazylii,aid,5374Oto szczegółowe wyniki najnowszych testów Euro NCAP, opublikowane w październiku 2025 r.
87 | 86 | 80 | 78 | 5 |
88 | 84 | 77 | 80 | 5 |
83 | 81 | 76 | 74 | 5 |
82 | 85 | 80 | 78 | 5 |
82 | 85 | 80 | 78 | 5 |
89 | 87 | 76 | 76 | 5 |
69 | 81 | 67 | 77 | 3 |
76 | 85 | 80 | 65 | 4 |
82 | 85 | 80 | 78 | 5 |
82 | 85 | 80 | 78 | 5 |
81 | 85 | 74 | 82 | 5 |
89 | 85 | 85 | 87 | 5 |
93 | 93 | 74 | 77 | 5 |
92 | 85 | 84 | 78 | 5 |
85 | 82 | 81 | 80 | 5 |
80 | 86 | 85 | 79 | 5 |
89 | 87 | 84 | 76 | 5 |
74 | 81 | 60 | 57 | 3 |


