Kierownicę z Forda Mustanga użyjesz do komputera. Waży tyle, co nic

rallyandrace.pl 2 godzin temu
Zdjęcie: mustang


Miłośnicy symulacji wyścigowych mają nowy powód do ekscytacji. Kierownica z Forda Mustanga GT3, znana z wyścigów takich jak IMSA, SRO i FIA WEC, teraz dostępna jest w wersji dla graczy.

Dzięki współpracy VPG i bf1systems, ta lekko dostosowana wersja oryginalnej wyścigowej kierownicy może być używana w symulatorach. Co istotne, to nie jest replika – to dokładnie ten sam model, prosto z linii produkcyjnej, który został jedynie przystosowany do wirtualnych wyścigów.

Nowe pole rywalizacji

Producenci akcesoriów do simracingu od dłuższego czasu są zafascynowani tematem wykorzystania kierownic z prawdziwych samochodów. Pionierem i liderem na tym polu przez dłuższy czas był Fanatec, który zaczął blisko współpracować z producentowi aut i choćby projektował elektronikę służącą do ich obsługi. W efekcie możemy wyjąć kierownicę np. z Forda Pumy Rally1 i podłączyć ją do Xboxa. Z biegiem lat inni producenci akcesoriów dogonili niemieckich konkurentów w tej kwestii, czego przykładem jest nowy produkt w ofercie VPG.

Fot. IMSA

Lekkie jak piórko

Kierownica do symulacji wykonana jest w całości z włókna węglowego, co czyni ją niezwykle lekką – waży zaledwie 1,150 kg. Ta ultralekka konstrukcja sprawia, iż użytkownicy mogą cieszyć się szybkim i precyzyjnym sterowaniem, zachowując jednocześnie wytrzymałość potrzebną do intensywnych symulacji. Zweryfikowali to uczestnicy niedawnych targów ADAC SimRacing Expo, którzy jako pierwsi mogli sprawdzić nową kierownicę w zestawieniu z mocną bazą Simucube i symulatorem ruchu Novus.

Detale, które robią różnicę

Oprócz lekkiej konstrukcji z włókna węglowego, kierownica symulacyjna posiada kilka unikalnych cech, które odróżniają ją od oryginalnej wersji wyścigowej. Najbardziej zauważalną różnicą jest wykończenie – podczas gdy wersja używana na torze wyścigowym ma błyszczącą powierzchnię, symulacyjna wersja oferuje matowe wykończenie, które wymaga ponad sześciu godzin pracy. Różnica dotyczy również przycisków, które w wersji symulacyjnej nie są wodoodporne – co w warunkach wewnętrznych nie stanowi problemu.

Fot. VPG

Technologia na najwyższym poziomie

Kierownica Mustang GT3 do symulacji wyposażona jest w dziesięć przycisków na froncie oraz dwa przyciski z tyłu, obok dwóch magnetycznych łopatek zmiany biegów i kolejnych do operowania sprzęgłem. Znajdują się tam także cztery obrotowe przełączniki i trzy pokrętła, a wszystko to wspierane jest przez oprogramowanie SimHub i podświetlenie RGB.

Wyświetl ten post na Instagramie

„To urządzenie to wyraz naszych zamiarów i uważamy, iż wyznacza nowe standardy symulacji wyścigowych” – powiedział Manny, dyrektor VPG Sim. „Zapewnia autentyczne doświadczenie, które odzwierciedla prawdziwy samochód, a jednocześnie dostarcza funkcje niezbędne dla graczy symulacyjnych”.

Cena i dostępność

Kierownica Forda Mustanga GT3 jest już dostępna w przedsprzedaży, a jej oficjalna premiera planowana jest na koniec roku. Cena tego zaawansowanego urządzenia wynosi około 1599 funtów brytyjskich (bez VAT). Dla fanów wyścigów i symulacji to jedyna w swoim rodzaju okazja, aby poczuć się jak prawdziwy kierowca Forda Mustanga GT3 – nie wychodząc z domu.

Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.

Idź do oryginalnego materiału