Na mapie Polski, a w szczególności w dużych miastach takich jak Warszawa, można znaleźć wiele salonów pojazdów używanych. Niektóre z nich skupiają się na konkretnych markach, inne oferują samochody wielu producentów. Z perspektywy kierowcy najważniejsze jest to, by auto używane było bezpieczne oraz dostępne od ręki i w dogodnym finansowaniu.
Samochody z drugiej ręki powinny pochodzić z wiarygodnego źródła i mieć udokumentowany stan techniczny, potwierdzony przebieg oraz zweryfikowaną historię serwisową – czyli informacje pozwalające w przejrzysty sposób ocenić kondycję i historię pojazdu dostępnego w salonie.
Standardem coraz częściej spotykanym na rynku jest prezentowanie w dokumentach dot. pojazdu m.in. danych takich jak stan licznika, data pierwszej rejestracji oraz ważność badania technicznego. Plusem będzie odnotowanie wysokości bieżnika każdej z opon i stanu felg.
Kierowcy przeglądający informacje o samochodzie powinni mieć też wgląd do skróconego wykazu historii serwisowej oraz uwag rzeczoznawcy. Dobry salon dba o to, by każde z aut sprawdzono nie tylko wizualnie, ale także praktycznie, czyli podczas jazdy próbnej, w trakcie której można ocenić osiągi silnika, pracę hamulców, układ wydechowy, systemy bezpieczeństwa, stabilność biegu jałowego czy stan zawieszenia.
Co jeszcze dobry salon powinien zaoferować kierowcom decydującym się na zakup używanego auta? Na pewno różnorodne opcje finansowania takie jak kredyt klasyczny (z możliwością rozłożenia na raty) czy taki, w którym spłaca się jedynie przewidywaną utratę wartości pojazdu.
Również firmy zgłaszające się do takiego salonu z potrzebą finansowania samochodu powinny mieć do dyspozycji wygodne opcje leasingu. Ważna jest oferta dopasowana do różnych potrzeb klientów, którzy chcieliby stać się właścicielem samochodu lub go zwrócić albo wykupić wraz z zakończeniem umowy.
Tyle teoria, ale w praktyce może być trudno znaleźć salon samochodów używanych spełniający kryteria związane z pochodzeniem pojazdów, wyczerpującą dokumentacją techniczną, elastycznością form zakupu dla indywidualnych kierowców i firm. "Trudno" nie znaczy jednak "niemożliwe", ponieważ jednym z miejsc, które zadbały o te wszystkie potrzeby, jest Volkswagen Financial Services STORE.
Pierwszy i jedyny na świecie salon sprzedaży samochodów używanych pod marką własną Volkswagen Financial Services mieści się przy ul. Łopuszańskiej 36 w Warszawie. Klienci znajdą tam sprawdzone, poleasingowe i kilkuletnie auta marek z Grupy Volkswagen (Volkswagen, Škoda, Audi, SEAT, CUPRA), dostępne od ręki i w dogodnym finansowaniu. By ułatwić klientom wybór, specjaliści salonu stworzyli dla wszystkich pojazdu szczegółowy certyfikat STORE, w którym zawarto parametry dotyczące nadwozia, kół, wnętrza, wyposażenia i kontroli mechanicznej.
Atutem tego miejsca jest oferta leasingu dla firm dostępna w dwóch wariantach: KLASYCZNYM i JAK ABONAMENT. Ten pierwszy pozwala rozłożyć koszt samochodu na opłatę wstępną, miesięczne raty i wartość wykupu, a po spłacie całości uzyskać własność auta. W tym drugim firma płaci niskie raty, pokrywając jedynie spadek wartości pojazdu, a na koniec umowy może zwrócić auto lub je wykupić.
Mocnym dowodem na to, iż salon elastycznie podchodzi do potrzeb klientów, jest oferta użytkowania auta bez konieczności zakupu o nazwie NAJEM. Rozwiązanie zapewnia minimum formalności oraz dowolność przy wyborze samochodu. W ramach stałej miesięcznej opłaty kierowca otrzymuje wraz z autem szeroki pakiet usług: ubezpieczenie AC/OC, pełną obsługę serwisową czy całodobowe wsparcie assistance. Opcjonalnie może dobrać wymianę opon wraz z usługą ich przechowywania.
– Jesteśmy dumni, iż w pytaniach oceniających pracę doradców VW FS STORE aż 77 proc. klientów stwierdziło, iż to oni są zdecydowanie najmocniejszą stroną naszego salonu. Osoby, które nas odwiedziły, oceniły bardzo wysoko ich kompetencje, chęć pomocy i zaangażowanie. Pokazuje to, iż idziemy w dobrym kierunku – komentuje Jakub Rosłon, menedżer salonu Volkswagen Financial Services STORE w Warszawie.
Kolejną rekomendacją dla jakości usług świadczonych w VW FS STORE jest wysoka średnia 4,8 gwiazdek w Google. – Do klientów należy podchodzić przede wszystkim z szacunkiem do ich potrzeb i z dbałością o ich satysfakcję. Nasz salon pokazuje, jak bardzo istotne jest, aby klientów słuchać, starać się ich rozumieć i zbierać ich opinie – dodaje Jakub Rosłon.
Więcej informacji o VW FS STORE można znaleźć na stronie internetowej www.store.vwfs.pl lub u doradców salonu przy ulicy Łopuszańskiej 36 w Warszawie.