KIA EV3 ujawniona. Zasięg 600 km, szybkie ładowanie i godne osiągi

11 miesięcy temu

Stary Kontynent ma być coraz większym orędownikiem zrównoważonej mobilności, dlatego południowokoreański producent stopniowo zwiększa gamę pojazdów zero-emisyjnych. I to kolejny reprezentant tej gamy. Czy odniesie sukces? Firma pokłada w nim spore nadzieje.

Oto KIA EV3, która ma zainteresować sporą liczbę polskich klientów. Lista jej mocnych argumentów wydaje się długa, ale wszystko będzie sprowadzać się do ceny. A ta ma być zdecydowanie korzystna. Na jej ujawnienie musimy jednak jeszcze trochę poczekać.

Pod względem stylistycznym jest naprawdę ciekawie. Pudełkowata sylwetka i charakterystyczne elementy oświetlenia wpisują się w aktualny nurt stylistyczny tej azjatyckiej marki. Wrażenie robią masywne kształty, które skutecznie ukrywają skromne gabaryty tego pojazdu.

I tym sposobem płynnie przechodzimy do wymiarów. KIA EV3 ma 4300 milimetrów długości, 1850 milimetrów szerokości i 1560 milimetrów wysokości. Z kolei jej rozstaw osi sięga 2680 milimetrów. Krótko mówiąc, to miejski crossover.

KIA EV3 – dane techniczne

Nowość południowokoreańskiego producenta bazuje na platformie E-GMP, która jest modularną architekturą stosowaną już w innych modelach. Umieszczono na niej bazowy akumulator trakcyjny o pojemności 58,3 kWh. Warto dodać, iż EV3 występuje także w wersji Long Range z pojemniejszym podzespołem (81,4 kWh).

W obu przypadkach za rozpędzanie samochodu odpowiada ten sam silnik elektryczny generujący 150 koni mechanicznych i 283 niutonometry. Osiągi? Sprint do setki może trwać 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h.

KIA EV3 GT Line

Wspomniana wersja Long Range ma oferować zasięg do 600 kilometrów (zgodnie z normami WLTP). Według nas to mocno optymistyczne założenie, ale choćby jeżeli ten rezultat w warunkach rzeczywistych będzie o 15-20 procent gorszy to i tak przeciętny użytkownik nie powinien narzekać.

Istotna jest oczywiście funkcja szybkiego ładowania. System zarządzający przepływem energii ma umożliwiać jej uzupełnianie od 10 do 80 procent w 31 minut. I ten wynik dotyczy wersji z większym akumulatorem (Long Range).

Nowoczesne wnętrze

W kabinie jest tak, jak można było się spodziewać. Kokpit poskładano z „klocków”, które są dobrze znane z innych modeli koncernu. To nie jest problem, ponieważ wszystko wygląda bardzo estetycznie – poza ciemnymi, plastikowymi klamkami.

Uwagę zwracają jasne dekory, które sąsiadują z tapicerowanymi uzupełnieniami. Do tego dochodzi oświetlenie nastrojowe zastosowane choćby w kieszeniach paneli drzwiowych. Krótko mówiąc, jest tu oryginalnie.

KIA EV3 – wnętrze

Cyfrowe wskaźniki osadzone na dużym wyświetlaczu. Można je personalizować. W tej samej ramce, tyle iż na środku umieszczono ekran multimedialny o szerokich możliwościach. Co ciekawe, pomiędzy tymi instrumentami znalazł się interfejs klimatyzacji. Wydaje się osadzony głęboko, ale dopiero bezpośredni kontakt pozwoli odkryć, czy to wygodne rozwiązanie.

>Kia Sorento 2025 (lifting) już w ofercie. Diesel, automat i AWD w standardzie

Fajnie prezentuje się dwukolorowa kierownica. Co ważne, na jej ramionach zamontowano fizyczne przyciski i pokrętła, które są znacznie wygodniejsze w obsłudze, niż jakiekolwiek dotykowe odpowiedniki. Uwagę zwraca także logo producenta, które osadzono bliżej prawej strony.

Projektanci nie zapomnieli również o praktycznych rozwiązaniach. Są tu gniazda USB, 12V, indukcyjna ładowarka, uchwyty na butelki duże schowki, liczne półki oraz rozbudowany podłokietnik.

Idź do oryginalnego materiału