Zjada Toyotę i Skodę na śniadanie. Polacy uznali, iż to lepszy we wszystkim i ładniejszy SUV

4 godzin temu

Podsumowanie kolejnego miesiąca sprzedaży na rynku samochodów mówi nam bardzo wiele na temat potrzeb klientów indywidualnych. Wbrew pozorom dla tych pierwszym wyborem nie jest ani SUV Toyoty, ani sedan Skody. Polacy znaleźli najlepszą ofertę w salonach marki KIA.

KIA Sportage jest nie do pobicia

Sierpień poza tym, iż przyniósł kolejny rekordowy wzrost udziału w rynku producentów z Chin, nie zaskakuje, jeżeli chodzi o czołówkę najpopularniejszych marek. Najczęściej kupowaną marką jest Toyota, której po piętach depcze Skoda i Volkswagen. Klienci indywidualni jednak kierują się innym wyborem niż przedsiębiorcy.

Ostatni miesiąc wakacji nie przynosi zmian na podium względem lipca. Dla Kowalskiego najlepszą ofertę na nasz rynek przygotowała Kia, dzięki temu m.in. marka w ogólnym rankingu znajduje się na bardzo dobrej czwartej pozycji.

Najpopularniejszym modelem koreańskiego producenta jest SUV Sportage, który zanotował wzrost rejestracji o 4,38% wśród klientów indywidualnych (5 248 egzemplarzy). Toyota C-HR musiała się zadowolić drugą pozycją z ilością 4 837 zarejestrowanych egzemplarzy. Kolejne miejsce na podium także przypadło Toyocie. Yaris Cross odnotował jednak spadek względem ubiegłego miesiąca, jeżeli chodzi o rejestracje (4522 szt.). Imponujące zmiany, jakie przeszedł koreański SUV i dobra oferta sprawiają, iż Polacy chętnie stawiają go w garażu.

Nowa Kia Sportage MY 2026

Koreański SUV dzięki relacji ceny i wyposażenia jest numerem 1 Kowalskiego

Rywal Toyoty uzyskał niedawno całkowicie nowy projekt nadwozia. Dodatkowo może się pochwalić pakietem nowych technologii i szeregiem usprawnień w zakresie bezpieczeństwa. W konkurencyjnej cenie sięga więc po klientów japońskiej marki.

Odnowiony koreański SUV z mocą 150 KM i silnikiem benzynowym jest do wyboru w 4 poziomach wyposażenia. Dodatkowo można wybierać między automatyczną a manualną skrzynią biegów i napędami na przód i na wszystkie koła. Podstawowy w cenie 135 500 zł nie ma czego się wstydzić, bo na liście funkcjonalności znajdziemy m.in.:
– światła LED,
– 17’calowe felgi aluminiowe,
– elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne,
– dwuramienną, wielofunkcyjną kierownicę skórzaną,
– 12,3-calowy centralny ekran nawigacji satelitarnej,
– radio DAB, bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay / Android Auto,
– usługi cyfrowe Kia Connect,
– przednie i tylne czujniki parkowania ( plus kamera cofania),
– manualna klimatyzacja (automatyczna dla wersji PHEV i HEV).

W takim SUV-ie zużycie paliwa wynosi średnio 7,1-7,5 l/100 km. Mocniejszy wariant benzynowy (180 KM/4×4) zużywa 7,4-7, l/100 km. Klienci jednak mogą wybierać jeszcze między dwoma zelektryfikowanymi napędami: HEV i PHEV. Oprócz tego, iż oferują odpowiednio moc 239 KM i 288 KM to są wydajniejsze i oszczędniejsze. Kosztują teraz 165 400 zł lub 192 600 zł w bazowej wersji wyposażenia M.

Polacy dostrzegli w premierze odnowionej KIA Sportage okazję do tego, by kupić w promocji odchodzący na emeryturę model. Tu cennik startuje już od 126 900 zł za wariant benzynowy o mocy 160 KM. KIA Sportage z etykietą eko (210 KM) jest już zaś od 153 900 zł z dobrym poziomem wyposażenia L. Atrakcyjna oferta po 8 miesiącach 2025 roku pozwala marce wyprzedzić konkurencyjnego Hyundaia, Renault, a choćby Dacię. Sportage, jako najbardziej udany z SUV-ów koreańskiej marki może być spokojny o swoją przyszłość, przynosząc producentowi wiele powodów do zadowolenia.

Luksusowe wnętrze wyznacza nowe standardy dla odnowionego kompaktowego SUV-a KIA

źródło danych: SAMAR

Idź do oryginalnego materiału