Jeszcze mocniejsze Audi RS e-tron GT performance

moto-przestrzen.pl 3 dni temu

Audi prezentuje swój pierwszy w pełni elektryczny model RS performance – to Audi RS e-tron GT performance. Czterodrzwiowe coupé demonstruje skoncentrowane techniczne doświadczenie oraz pasję Audi do szczegółów. Mocne, sportowe i pewne siebie, odzwierciedla wysokie standardy marki w obszarach rozwoju i budowy samochodów.

RS e-tron GT performance to dynamiczny okręt flagowy elektromobilności w wydaniu Audi. Oprócz silnika synchronicznego z magnesami trwałymi (PSM) na przedniej osi, który otrzymał wzmocniony wałek i rozwija moc 252 kW (342 KM), elektryczne gran turismo ma nowo opracowaną jednostkę PSM na tylnej osi o mocy 415 kW (564 KM). Zwiększona gęstość miedzi specjalnego uzwojenia typu wsuwkowego w stojanie obu silników maksymalizuje przewodzenie prądu. Audi zmniejszyło wagę tylnego silnika o 10 kg, m.in. dzięki zastosowaniu lżejszego, bardziej kompaktowego wirnika. Co więcej, obie jednostki dysponują rezerwami mocy przydatnymi podczas dynamicznych sytuacji drogowych. Funkcja wyścigowego ruszania Launch Control pozwala krótkotrwale wykorzystać zasoby akumulatora wysokiego napięcia oraz silników elektrycznych i uzyskać moc do 680 kW (925 KM). Ponadto w przednim napędzie zastosowano zmodyfikowaną elektronikę mocy z udoskonalonym falownikiem, który pozwala uzyskać wyższe natężenie prądu – do 600 amperów, czyli o 300 amperów więcej niż w innych wariantach: Audi S e-tron GT i Audi RS e-tron GT. Także tylny falownik pracuje przy natężeniu 600 amperów.

Moc rekuperacji wzrosła do 400 kW. Maksymalna wartość opóźnienia wynosi 4,5 m/s2. Do tej wartości samochód polega wyłącznie na odzysku energii. Odzysk energii w trakcie jazdy wybiegiem („żeglowania”) zwiększono do 0,6 m/s2 oraz 1,3 m/s2 (wcześniej: 0,3 i 0,6).

W ten sposób Audi poszerzyło rozpiętość pomiędzy tzw. jazdą przy użyciu jednego pedału oraz „żeglowaniem”. „Pozwala nam to zwiększyć efektywność, a jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów. Gdy kierowca odpuszcza pedał przyspieszenia, samochód wyraźnie spowalnia, co zapewnia bardziej sportowe wrażenia z jazdy” – powiedział Jaan Mattes Reiling, menedżer techniczny ds. rodziny modeli Audi e-tron GT.

Idź do oryginalnego materiału