Jego metamorfoza zaskoczyła świat. SUV od Peugeot gwałtownie stał się jednym z najlepszych wyborów

4 godzin temu

Ten SUV to przykład na to, iż charakterystyka konkretnego modelu potrafi się na przestrzeni lat bardzo wyraźnie zmienić. Przecież nie wszystkie auta to 911, która na przestrzeni dekad wiernie trzyma się swojego DNA. Konkretne modele mogą zupełnie zmieniać swój wygląd a choćby cały segment i dokładnie tak stało się w przypadku tego Peugeota. Powiedzieć, iż to zmiana na plus, to jak nie powiedzieć zupełnie niczego.

SUV natychmiast zyskał popularność

W 2009 roku Peugeot wypuścił na rynek swój nowy model – 5008. Złośliwi powiedzą, iż francuski producent kompletnie przespał moment, w którym rynek przechodził transformację. Kiedy kolejne marki masowo zaczęły produkować SUV-y, Peugeot zdecydował się na minivana. Rzeczywiście podkreśla się, iż marka z Sochaux dosyć późno weszła w nową erę motoryzacji. Natomiast odzwierciedleniem tego wejścia jest historia samego 5008. W 2016 roku producent przedstawił nową generację modelu – już nie minivana, a pięknego SUV-a segmentu D. Peugeot wszedł w tę erę późno, jednak niezwykle skutecznie.

fot. Peugeot / Stellantis

Porównywanie tutaj drugiej generacji do jej poprzedniego wcielenia nie ma większego sensu. To jakościowa i wizualna deklasacja, która nie pozostawia żadnego pola do dyskusji. Nowe 5008, które trafiło do produkcji w 2017 roku, zachwycało swoim wyglądem i do dzisiaj może wydawać się konstrukcją jak najbardziej aktualną. Samochód był duży, wygodny, świetnie wyposażony i maksymalnie bezpieczny. Potrafił pomieścić 7 osób i miał spory bagażnik. Już samo to sprawia, iż dla wielu osób będzie dziś znakomitym wyborem.

Ile dziś kosztuje?

Peugeot 5008 cieszy się dziś w Polsce świetnymi opiniami i ocenami – przewyższającymi średnią dla segmentu SUV. Początkowo samochód był oferowany z silnikami benzynowymi o pojemności od 1.2 do 1.6 i mocy od 130 do 180 koni mechanicznych oraz dieslami o pojemności od 1.5 do 2.0 i mocy od 100 do 180 koni. Przy okazji jednego z faceliftingów pojawiła się też wersja hybrydowa, natomiast zdecydowana większość 5008, które widujemy dziś na drogach, to benzyniak lub diesel. Spalanie w przypadku tego pierwszego rodzaju silników wynosi ok. 7,5 litra, zaś w przypadku drugiego ok. 6 litrów.

fot. Peugeot / Stellantis

Ceny używanych egzemplarzy Peugeota 5008 rozpoczynają się dziś już w okolicach 50 tysięcy złotych. Wydaje się, iż to świetna cena za jakościowego SUV-a zbierającego znakomite opinie i oceny. I należy tutaj podkreślić, ze właśnie w okolicach 50 tysięcy złotych znajdziemy tu auta z roczników 2018, a choćby 2019 – w dodatku również takie z przebiegiem poniżej 200 tysięcy kilometrów. Nic więc dziwnego w tym, iż Polacy tak bardzo interesują się tym modelem.

Zdjęcia: Peugeot / Stellantis

Idź do oryginalnego materiału