Jeep Wrangler 2024: aktualizacje stylistyczne, nowy Sport S 4xe i Rubicon X, więcej funkcji bezpieczeństwa i nowe technologie informacyjno-rozrywkowe

1 rok temu

Jeep Wrangler 2024 wkroczy na scenę z mnóstwem usprawnień pod przeprojektowaną fasadą. Wrangler 2024 ma nową konstrukcję osłony chłodnicy z siedmioma szczelinami i antenę stealth zintegrowaną z przednią szybą, która pasuje do nowych wzorów kół i licznych konfiguracji z otwartym dachem. Ponadto najbardziej kultowy amerykański samochód terenowy zrezygnował z silnika wysokoprężnego z poprzedniego wariantu. Mimo to zachowuje wszystkie silniki benzynowe, w tym 2,0-litrową turbodoładowaną hybrydę typu plug-in w Wranglerze 4xe.

„Jeep Wrangler to archetypowy bohater przygód, ucieleśniający ducha i duszę marki Jeep” — powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep. „Ponownie podnosimy poprzeczkę, łącząc najpotężniejszego jak dotąd Wranglera z większą liczbą technologii, komfortu i bezpieczeństwa”.

Jeep Wrangler 2024: co nowego?

W Jeepie Wranglerze 2024 jest wiele rzeczy do rozpakowania, które nie będą miały problemu z zebraniem uczciwej części kaczek. Poza odświeżoną stylistyką i nie mniej niż 10 nowymi wzorami kół, Wrangler Rubicon ma unikalną i innowacyjną tylną oś Dana 44 HD full-float, taką jak w ciężkich samochodach dostawczych. Jeep twierdzi, iż nowy projekt pozwoli właścicielom Wranglerów na powiększenie kół i opon bez obawy o otarcie lub zepsucie geometrii zawieszenia. Ponadto konfiguracja uwalnia 5000 funtów. zdolność holownicza, znaczący skok w stosunku do 3500 funtów wychodzącego Wranglera. limit.

Tymczasem Jeep Wrangler 2024 otrzymuje boczne kurtyny powietrzne dla pierwszego i drugiego rzędu, standardowe wyposażenie we wszystkich wersjach wyposażenia z wyjątkiem podstawowego Wranglera Sport. Dostępny jest nowy 12,3-calowy ekran dotykowy oparty na technologii Google, który zyskuje bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto, a system nawigacji ma wbudowane mapy ponad 2000 tras w całych Stanach Zjednoczonych.

Jeepa Wranglera z 2024 roku. Zdjęcie: Marka Jeepa.

Jeep Wrangler 4xe: nowy Sport S i Rubicon X

Jeep rozszerza swoją ofertę hybryd plug-in o nowe wykończenia Sport S i Rubicon X dla Wranglera 4xe. Sport S 4xe ma 12,3-calowy ekran dotykowy Uconnect5, elektryczne udogodnienia, zdalny dostęp bezkluczykowy, wysokiej jakości miękki dach, przednią szybę ze szkła Gorilla, niestandardowe 20-calowe aluminiowe koła, adaptacyjny tempomat i ostrzeżenie przed kolizją.

Z drugiej strony Rubicon X ma 12-kierunkowe elektryczne fotele, skórzaną tapicerkę Nappa, 12,3-calowy ekran dotykowy, nawigację i dziewięciogłośnikowy system audio Alpine. Otrzymuje również stalowe zderzaki, kamerę terenową, twardy dach i rozbłyski błotników w kolorze nadwozia oraz pełnoetatową skrzynię rozdzielczą Rock-Trac. Co zaskakujące, całkowicie nowe wykończenie Rubicon X jest dostępne również dla modeli benzynowych.

Wybór silnika i dostępne układy napędowe 4×4

W roku modelowym 2024 silnik wysokoprężny odchodzi po cichu, więc Wrangler ma do wyboru cztery silniki i nie mniej niż cztery dostępne układy napędowe 4×4. Po pierwsze, 2,0-litrowy czterocylindrowy rzędowy turbo ma 270 koni mechanicznych i 295 lb-ft. momentu obrotowego, podczas gdy 3,6-litrowy silnik V6 ma 285 koni mechanicznych i 260 funtów na stopę. momentu obrotowego. Czterobiegowy ma standardową ośmiobiegową skrzynię biegów, ale V6 ma opcjonalną sześciobiegową manualną skrzynię biegów.

Wybierając hybrydę plug-in Wrangler 4xe, otrzymujesz 2,0-litrowy turbodoładowany silnik gazowy i silnik hybrydowy, który generuje 375 koni mechanicznych i 470 lb-ft. momentu obrotowego, nieźle jak na system, który zapewnia 21 mil zasięgu całkowicie elektrycznego i 49 MPGe z oceną EPA. Wrangler 4xe ma standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Oczywiście śmietanką jest Jeep Wrangler Rubicon 392 i jego standardowy 6,4-litrowy Hemi V8 o mocy 470 koni mechanicznych i 470 lb-ft. momentu obrotowego. To najszybszy i najpotężniejszy Wrangler, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, przyspiesza od zera do 60 mil na godzinę w 4,7 sekundy i pokonuje ćwierć mili w 11,3 sekundy. Ma standardową ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów TorqueFlite i stały napęd na cztery koła Selec-Trac z aktywną skrzynią rozdzielczą.

Standardowy układ napędowy to stały napęd na cztery koła z dwubiegową skrzynią rozdzielczą Command-Trac do pracy w niepełnym wymiarze godzin, podczas gdy Rubicon ma dwubiegową dwubiegową przekładnię Rock-Trac NV241 do pracy w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin ze skrzynią rozdzielczą 4:1 niskie przełożenie skrzyni biegów. Oprócz nowej pływającej osi tylnej, Rubicon jest dostępny z przełożeniem pełzającym do 100:1 i fabrycznie montowanym 8000 funtów. Ostrzeż wciągarkę.

Więcej funkcji standardowych

Cała gama Jeepa Wranglera 2024 otrzymała liczne ulepszenia. Podstawowy Wrangler Sport ma 12,3-calowy ekran dotykowy i wysokiej jakości miękki dach, podczas gdy Sport S otrzymuje przednią szybę ze szkła Gorilla i bardziej aktywną technologię bezpieczeństwa. Następnie Wrangler Willys ma większe 33-calowe opony, tylny mechanizm różnicowy z blokadą Tru-Lok, wytrzymałą instalację elektryczną, pełnoetatową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac (z przełożeniem osi 4LO 2,72:1) i stalowe progi progowe .

Ponadto Wrangler Sahara posiada oświetlenie zewnętrzne LED, podgrzewane siedzenia i podgrzewany dyszel. Jednocześnie Wrangler High Altitude ma elektryczny dach Sky One-Touch, elektryczne i podgrzewane przednie fotele z 12-kierunkową regulacją, przednią kamerę, 20-calowe koła i pełnoetatową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac.

Lepsze wyposażenie bezpieczeństwa

Wszystkie Jeep Wranglery 2024 otrzymają tylną kamerę cofania ParkView, kontrolę trakcji, kontrolę stabilności i elektroniczny system ograniczania przechyłów, aby utrzymać słoneczną stronę. Oprócz nowych bocznych poduszek powietrznych w pierwszym i drugim rzędzie, Wrangler 2024 ma zewnętrzne pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie z napinaczami i ogranicznikami obciążenia.

Ponadto wszystkie modele Jeep Wrangler Sport S i nowsze są wyposażone w ostrzeżenia przed kolizją z przodu i zaawansowany tempomat. Dodatkowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak monitorowanie martwego pola i wykrywanie drogi poprzecznej, są standardem w Rubicon 392.

Układ wnętrza Jeepa Wranglera 2024. Zdjęcie: Marka Jeepa.

Gwarancja Jeepa Wranglera 2024

Każdy Wrangler opuszcza fabrykę z trzyletnią lub 36 000 mil gwarancją typu „od zderzaka do zderzaka”, pięcioletnią gwarancją na układ napędowy lub 60 000 mil oraz trzyletnią gwarancją antykorozyjną z nieograniczonym przebiegiem. Nasz kompleksowy przewodnik po przedłużonych gwarancjach Jeepa może okazać się korzystny, jeżeli przejedziesz więcej kilometrów niż zwykle.

Jeep Wrangler 2024: ceny i dostępność

Jeep Wrangler 2024 pojawi się w salonach dealerskich pod koniec 2023 r. Informacje o cenach nie są jeszcze dostępne, ale pocztą pantoflową dowiedzieliśmy się, iż Wrangler 4xe będzie bardziej przystępny cenowo niż poprzedni wariant, co wzmocni jego propozycję posiadania bardzo wydajnej wtyczki. hybrydowy samochód terenowy.

Spodziewamy się, iż ceny zaczynają się od 36 000 USD za podstawowego Wranglera Sport, 46 000 USD za Wranglera Sport 4xe PHEV i do 70 000 USD za Rubicon X 4xe PHEV. Wreszcie, potężny Rubicon 392 może zaczynać się od około 86 000 $.

Alvin Reyes jest felietonistą Autoblog i ekspertem w dziedzinie samochodów sportowych i wyczynowych. Studiował lotnictwo cywilne, aeronautykę i księgowość w młodości i przez cały czas jest bardzo zauroczony swoim byłym Lancerem GSR i Galantem SS. Lubi też smażonego kurczaka, muzykę i ziołolecznictwo.

Zdjęcia i źródło: marka Jeep.

Idź do oryginalnego materiału