Marka umacnia się na pozycji lidera rynku LCV. Ten model pojazdu Polacy wybierają najczęściej.

2 godzin temu

Po pierwszych siedmiu miesiącach 2025 roku ta marka utrzymuje pozycję lidera polskiego rynku LCV. Od stycznia do lipca wydano klientom 9408 samochody, co stanowi aż 36,1% wzrostu względem analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Trzy modele dostawcze marki Toyota w Top10 lipca

Lipiec był szczególnie udanym miesiącem dla Toyota Professional. Zarejestrowano aż 1409 pojazdów, co jest wynikiem o 45,6% lepszym niż w lipcu 2024 roku, a aż trzy modele znalazły się w Top10 zestawienia najpopularniejszych modeli. Na drugiej pozycji sklasyfikowany został PROACE CITY (471 egz.), trzecie miejsce zajął PROACE (416 egz.), a na dziewiątej lokacie uplasował się Hilux (288 egz.).

W ujęciu całego roku w najlepszej dziesiatce są dwie Toyoty – najchętniej wybieranym modelem w Polsce jest PROACE City (4020 egz.), a szóste miejsce zajmuje PROACE (2373 egz.).

Toyota PROACE CITY już niedługo po rynkowym debiucie w 2021 roku zdominowała segment CDV. Po siedmiu miesiącach 2025 roku model ten ma aż 32,4% udziału w tej kategorii, a 4020 zarejestrowanych egzemplarzy to więcej niż trzech kolejnych konkurentów razem wziętych. 2479 z tych aut to wersja van, a 1541 samochodów odebrano z salonów w osobowej odmianie Verso. W samym lipcu na drogi w całej Polsce wyjechało 471 egzemplarzy modelu PROACE CITY.

W segmencie MDV mocną pozycję utrzymuje Toyota PROACE z udziałem w tej kategorii na poziomie 19,8% oraz z wynikiem 2373 zarejestrowanych samochodów od początku roku (+32,8%) – 1264 z nich stanowiły osobowe wersje Verso, a 1109 samochodów to wersja van. W lipcu klientom zostało przekazanych 416 egzemplarzy modelu PROACE.

Coraz silniejszą pozycję w swojej kategorii ma największy model w rodzinie Toyota Professional – PROACE MAX. Od początku roku zarejestrowano 1797 samochodów, co przekłada się na 8,7% udziału w najważniejszym na rynku LCV segmencie HDV. 233 samochody zostały odebrane z salonów w lipcu.

18,8% wzrostu rok do roku zaliczyła Toyota Hilux. W okresie od stycznia do lipca na drogi wyjechało w sumie 1130 egzemplarzy pick-upa, co przełożyło się na drugie miejsce w segmencie z udziałem wynoszącym 32,8%. W siódmym miesiącu tego roku klientom przekazano 288 samochodów, co oznacza, iż co drugi pick-up zarejestrowany w lipcu to Hilux.

Toyota liderem w kategorii elektrycznych vanów

Potwierdzeniem silnej pozycji marki i zaufania klientów do aut Toyota Professional są tegoroczne wyniki rejestracji vanów z napędem elektrycznym. Od stycznia do lipca na polskie drogi wyjechało w sumie 451 samochodów z tym bezemisyjnym napędem – to więcej niż cztery kolejne marki razem wzięte. Przełożyło się to na imponujące 39,5% udziału w tej części rynku. Co więcej, Toyota Professional osiągnęła aż 249,6% wzrostu w momencie, gdy cały rynek elektrycznych vanów odnotował spadek o 11,1%. W samym lipcu wyjechało z salonów 76 dostawczych elektrycznych Toyot.

Elektryczne wersje vanów z rodziny PROACE zdominowały swoje segmenty. Prawie co drugi samochód w kategorii BEV CDV to PROACE CITY Electric (204 egz., 47,9% udziału). W segmencie BEV MDV pozycję lidera zajmuje PROACE Electric (134 egz., 33,2% udziału), a wśród największych vanów z napędem elektrycznym prowadzi PROACE MAX Electric (113 egz., 38,7% udziału).

Idź do oryginalnego materiału