Jedni podnoszą, inni obniżają. Oto ceny ładowania samochodów elektrycznych w lipcu

6 godzin temu

Lipiec przynosi kolejne zmiany na rynku ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Choć jedni operatorzy walczą o klientów atrakcyjnymi promocjami, to inni podnoszą ceny. Dlatego kierowcy planujący wakacyjne podróże powinni uważnie śledzić cenniki i oferty, by zoptymalizować koszty ładowania.


Rozwarstwienie strategii cenowych


Jak wynika z najnowszego rankingu EV Klub Polska i elektromobilni.pl, w lipcu 2025 r. widać wyraźną różnica w strategiach cenowych operatorów stacji ładowania. Eleport kontynuuje trend podwyżek. Zwiększył stawki za szybkie ładowanie powyżej 50 kW do 2,89 zł/kWh – czyli o ponad 16 proc. więcej w zaledwie dwa miesiące. Shell Recharge podniósł ceny ładowania samochodów elektrycznych o 10 proc., osiągając poziom 3,3 zł/kWh.


Z kolei Budimex Mobility zmienił maksymalne stawki za ładowanie AC, które w tej chwili wynoszą od 1,91 zł/kWh do 2,5 zł/kWh. Szybkie ładowanie DC w tej sieci pozostało bez zmian.

Promocje i najlepsze stawki za ładowanie EV


Część operatorów przyciąga klientów wakacyjnymi obniżkami cen. MOYA energia oferuje w lipcu i sierpniu stawki 1,79 zł/kWh za ładowanie DC i HPC. ORLEN Charge wprowadził 25-procentową zniżkę, dzięki której ładowanie AC kosztuje 1,46 zł/kWh, a szybkie ładowanie DC od 2,02 do 2,39 zł/kWh w zależności od mocy.


Tesla przyciąga najbardziej atrakcyjnymi cenami. W wybranych godzinach w Lublinie ładowanie kosztuje choćby 1 zł/kWh, natomiast średnie stawki na Superchargerach w całym kraju wynoszą 1,5-1,6 zł/kWh. Jednak stacje Tesli są dostępne tylko dla użytkowników tej marki.


Z kolei GreenWay Polska przygotował promocję dla abonentów. W zależności od wybranego planu oferuje dodatkowe 15 lub 30 kWh w lipcu i sierpniu.

Chaos i zmiany na rynku niekoniecznie przyciągają


Lipcowe zmiany cenowe oznaczają przejście sektora do kolejnego etapu rozwoju i walkę o pozycję rynkową. Część operatorów korzysta z wakacyjnego sezonu na wprowadzenie promocji, inni testują elastyczność cenową rynku – mówi Łukasz Lewandowski, CEO EV Klub Polska. Jak dodaje, rozwarstwienie strategii cenowych sugeruje, iż sektor przechodzi od fazy ekspansji do konkurencji opartej na jakości usług i optymalizacji kosztów. W efekcie w dłuższej perspektywie powinno to stabilizować ceny na bardziej zrównoważonym poziomie.


– Obecna sytuacja na rynku ładowania jest niepokojąca z perspektywy rozwoju elektromobilności w Polsce. Rozpiętość cen od 1 zł/kWh do ponad 3 zł/kWh oznacza różnice przekraczające 200 proc. To wprowadza ogromny chaos i nieprzewidywalność kosztów. Kierowcy nie są w stanie precyzyjnie zaplanować budżetu na podróż, a potencjalni nabywcy pojazdów elektrycznych otrzymują mylące sygnały cenowe – komentuje Maciej Gis, Kierownik Kampanii elektromobilni.pl.


Jego zdaniem nieprzejrzystość taryf dynamicznych i różnych systemów rozliczeniowych owocuje tym, iż zwykły użytkownik gubi się w gąszczu opcji. W efekcie zamiast jasnych, przewidywalnych kosztów jest cenowy chaos. To może skutecznie zniechęcić osoby rozważające używanie samochodu elektrycznego.

Wakacyjne benefity dla użytkowników elektryków


EV Klub Polska uruchomił piątą edycję akcji „Autostrada do elektromobilności”. Umożliwia dwa darmowe przejazdy autostradami A1, A2 i A4 dla właścicieli samochodów elektrycznych. Promocja realizowana jest we współpracy z Autopay, Last Mile Solutions i MOYA energia. Co więcej, akcja oferuje dodatkowe rabaty na ładowanie i inne usługi.


EV Klub Polska i elektromobilni.pl co miesiąc monitorują ceny ładowania samochodów elektrycznych. Publikują ranking, który obejmuje m.in. stawki operatorów takich jak GreenWay Polska, Shell Recharge, ORLEN Charge, Tesla, MOYA energia czy Eleport.




Polecamy także:



  • Motoryzacja trzyma tempo. Czerwiec pod znakiem hybryd, drogich aut i rekordów jednośladów

  • Łatwiej o ładowarkę w bloku. Rząd nowelizuje ustawę o elektromobilności

  • Chińskie samochody elektryczne wkraczają do Afryki. Producenci liczą na nowy rynek po utracie pozycji w USA i UE

  • Gastronomia na kółkach korzysta z ożywienia, ale przez cały czas ma problem z długami

  • Zrównoważona moda. Konsumenci rezygnują z fast fashion, ale branża też musi się zmienić

Idź do oryginalnego materiału