Jaguar XJ-C w interpretacji Carlex Design

profiauto.pl 2 lat temu

Jaguar XJ-C jest jednym z najmniej popularnych modeli brytyjskiej marki. Z taśmy montażowej w Coventry zjechało kilka ponad 10 000 sztuk tego interesującego coupe. Carlex Design, polska firma tuningowa z siedzibą w Czechowicach-Dziedzicach, przerobiła go w swoim stylu w restomoda.

Carlex Design słynie z modyfikacji wnętrz luksusowych aut

Ma na swoim koncie liczne realizacje dla takich marek, jak Mercedes, Lamborghini, czy Porsche, które zyskały światowy rozgłos. Świetnie odnajduje się w tworzeniu niepowtarzalnych projektów stylistycznych, czego dowodem jest np. Mercedes-AMG G63 Yachting Edition według autorskiego projektu. Od czasu do czasu nie stroni też od przeróbek wnętrz znacznie tańszych aut, takich jak np. Skoda Fabia.

Ich najnowsza praca nie ogranicza się tylko do poprawę wnętrza i obejmuje również modyfikację nadwozia. Na warsztat polskiego tunera trafił tym razem dwudrzwiowy Jaguar XJ-C.

Jaguar XJ-C – z zewnątrz delikatnie wygładzono jego linię

Pojazd zyskał smuklejsze zderzaki w porównaniu z oryginalnym modelem oraz nowy układ grilla. Kształt reflektorów przednich pozostał bez zmian, ale firma tuningowa wyposażyła je w nowy system oświetlenia z diodami LED.

Jag otrzymał też chromowany pasek nad poszerzonymi nadkolami i koła z nowym wzorem felg. Auto stoi bliżej ziemi – można więc przypuszczać, iż ingerowano również w układ zawieszenia. Poza tym nadwozie pokryto charakterystycznym ciemnozielonym lakierem, a tylne świat przyciemniono.

Wnętrze łączy klasyczny styl z nowoczesnością

Zestaw cyfrowych wskaźników i system klimatyzacji sąsiadują z drewnianymi dekorami i brązową skórą z celowym efektem postarzenia. Wśród innych modyfikacji są całkowicie nowa, zachwycająca kierownica, przeprojektowane panele drzwi i konsola środkowa oraz przestrzeń bagażowa wraz z tylnym pałąkiem.

Realizacje polskiego tunera przyzwyczaiły nas do dbałości o najdrobniejsze szczegóły i nie inaczej jest w przypadku tego projektu. Fotele wyróżniają się kunsztownymi przeszyciami, a dźwignia automatu ma oryginalny kształt.

Pod maską nie ma ani rzędowej szóstki, ani seryjnego V12

Za napęd odpowiada jednostka V8 nieznanego pochodzenia. Jej moc określono na 400 KM, czyli znacznie więcej od oryginalnej jednostki V12 (258 KM).

Jaguar XJ-C w wydaniu Carlex Design będzie prawdziwą rzadkością na drogach. Przewidziano budowę zaledwie kilku egzemplarzy.

Źródło: Carlex Design

Idź do oryginalnego materiału