Hyundai z rekordem sprzedaży w Polsce i apetytem na więcej

4 godzin temu

Rok 2024 był dla Hyundaia rokiem rekordowym – koreański producent osiągnął w nim najlepszy wynik sprzedaży w całej historii swojej obecności na polskim rynku. Które modele sprzedawały się najlepiej i jakich premier możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości?

W 2024 roku Hyundai sprzedał w Polsce ponad 30 tys. aut, a dokładnie 31 008 egzemplarzy – to aż o 15% więcej niż w 2023. Równocześnie jest to także najlepszy wynik od początku działalności marki w Polsce. Które modele Hyundaia sprzedawały się najlepiej?

Jego wysokość Tucson

Niekwestionowanym liderem zestawienia, i to nie po raz pierwszy, okazał się Hyundai Tucson, który odpowiadał za niemal jedną trzecią zeszłorocznej sprzedaży (13 129 szt., o 23% więcej niż w 2023 r.).

Hyundai Tucson fot. Hyundai

Ten obecny na rynku od 2020 r. przestronny SUV w zeszłym roku przeszedł gruntowny lifting, którego efekty – jak niezbicie dowodzi wzrost popularności auta – musiały przypaść do gustu klientom.Docenili oni także nowoczesne napędy, z jakimi jest oferowany – aż o 80% wzrosło zainteresowanie kupujących hybrydami (HEV), co przełożyło się na 4780 hybrydowych Tucsonów, które wyjechały z salonów Hyundaia. Auta z miękką hybrydą (MHEV) odpowiadały za 7064 rejestracje, resztę stanowiły napędy spalinowe i PHEV.

Mocna ekipa

Na drugim miejscu w rankingu modeli – ze sprzedażą na poziomie 5235 egz. – wylądował flotowy przebój marki, czyli Hyundai i30.

Hyundai i30 fot. Hyundai

Koreański kompakt także został poddany w zeszłym roku zmianom, choć nie tak zaawansowanym, jak w przypadku Tucsona.

Podium zamyka, również odświeżone, miejskie i20 – Hyundai sprzedał 4336 szt. tego modelu, czyli aż o 54% więcej niż w roku poprzednim.

hyundai i20 N line fot. Hyundai

Na czwartym miejscu znalazła się Kona notując solidne 16% wzrostu i 3909 rejestracji, wśród których 300 przypadło na wersje elektryczne. Tak jak w przypadku Tucsona i z podobnym skokiem popularności (o 80%) hitem okazała się hybryda (HEV) z wynikiem 1557 sprzedanych egzemplarzy.

Hyundai Kona fot. Hyundai

Dalsze miejsca zajęły: Bayon: 1422 (szt.), Elantra (1076), i10 (869), Santa Fe (693), Ioniq 5 (174), Staria (58) i Ioniq 6 (55).

Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej?

Także w tym roku Hyundai nie zamierza zwalniać tempa – pomogą w tym zarówno zeszłoroczne, jak i planowane nowości. Obok wspomnianych odświeżonych bestsellerów – Tucsona i i i30 – kilka miesięcy temu do polskiej oferty dołączył flagowy SUV marki, czyli Santa Fe, z zupełnie nowym designem i wersjami MHEV lub PHEV do wyboru. W salonach debiutował także, chwalony za wyjątkowo korzystny stosunek ceny do jakości, duży van Staria.

https://magazynauto.pl/testy/hyundai-staria-1-6-t-gdi-hev-luxury-minivan-test-dane-techniczne-bagaznik-osiagi-spalanie-opinie,aid,4832

A co przed nami? W tym roku w ręce klientów trafi Ioniq 5 po liftingu – odmieniony wizualnie, z nowymi funkcjami i większym akumulatorem o pojemności 88 kWh. W pierwszym kwartale do Polski powinny także dotrzeć pierwsze egzemplarze głośnej nowości Hyundaia z zeszłego roku, czyli miejskiego elektryka Inster.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/hyundai-inster-zadebiutowal-w-polsce-ceny-nowego-elektrycznego-crossovera-startuja-od-103-900-zl,aid,4764

W połowie roku zadebiutuje zaś auto niejako z drugiego końca skali, czyli nowy, flagowy model elektryczny marki – Ioniq 9. I jeszcze jedna zapowiedź – pod koniec roku w sportowej linii reprezentowanej przez Ioniqa 5 N ma się pojawić kolejny mocny model.

Czy Hyundai może liczyć w tym roku na kolejny rekord? Przedstawiciele marki twierdzą, iż „z optymizmem patrzą w przyszłość”. I powołują się na twarde argumenty: szeroką gamę modeli – od aut miejskich przez kompakty i różnej wielkości SUV-y po dużego vana – oraz napędów: spalinowe, różnego typu hybrydy i elektryki. Przypominają także o atrakcyjnych warunkach gwarancji – każdy model, oprócz Starii, objęty jest bezpłatną pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Idź do oryginalnego materiału