To niesamowite, jak ciekawie rozwija swoje portfolio usportowionych aut marka Hyundai. W rodzinie pojazdów ze znaczkiem N mamy już do wyboru modele i30 N, i30 N Fastback i Velostera N.
Ten ostatni otrzymał właśnie nową 8-stopniową dwusprzęgłową skrzynię, która gwarantuje jeszcze większe emocje za kierownicą.
Hyundai nad nową przekładnią pracował od dłuższego czasu
To skrzynia N DCT z mokrymi sprzęgłami. W przeciwieństwie do przekładni dwusprzęgłowej z suchymi sprzęgłami wykorzystuje olej, który poprawia wydajność smarowania i chłodzenia. Ma to przełożenie na efektywniejsze przeniesienie momentu obrotowego na koła.
W połączeniu z 2-litrową 4-cylindrową turbodoładowaną jednostką (275 KM Performance) wystrzeliwuje hothatcha do 100 km/h w zalewie 5,6 s. To szybciej od wersji z manualną przekładnią o całe 0,5 s.
Na uwagę zasługuje nowa funkcja N Grin Shift, która usprawnia reakcję skrzyni biegów i pozwala na zwiększenie momentu obrotowego przez 20 sekund – z 353 do 378 Nm.
Nowa skrzynia biegów odznacza się również funkcją N Power Shift. Aktywuje się, gdy auto podczas przyspieszania ma otwartą przepustnicę w 90% i niweluje spadek momentu obrotowego podczas zmiany biegów.
Jest jeszcze funkcja N Track Sense Shift, która dostosowuje odpowiednie biegi do warunków drogowych, optymalizując w ten sposób osiągi.
Nowe fotele kubełkowe N Light Sports na wyposażeniu
Kubły wykończono tapicerką z alcantary. Są cieńsze i ważą 2 kilogramy mniej od standardowych foteli. Ciekawostką jest podświetlany znak N w górnej części oparcia.
Nowy Hyundai Veloster N trafi do sprzedaży w Korei Południowej w kwietniu tego roku. Nie wiadomo jednak, czy i kiedy zobaczymy go w Europie. Wiadomo za to, iż nowa skrzynia DCT trafi także do modeli i30 N i i30 Fastback N, którą są dostępne na europejskim rynku, także w Polsce.
Zdjęcia: motor1.com