Hyundai Ioniq 6 – choćby 610 kilometrów na jednym ładowaniu

profiauto.pl 2 lat temu

Hyundai podał wstępną specyfikację elektrycznego Ioniq 6, który zadebiutował dwa tygodnie temu. Pojazd o aerodynamicznej sylwetce może pochwalić się sporym zasięgiem.

Koreańczycy nie zdecydowali się ujawnić wszystkich informacji na temat swojego streamlinera w momencie premiery, co prawdopodobnie miało służyć stopniowaniu napięcia. Teraz wiadomo więcej, ale jeszcze nie wszystko. O jego stylistyce już pisałem, zerknijmy na szczegóły techniczne przedstawione przez producenta.

Hyundai Ioniq 6 będzie dostępny z dwoma akumulatorami do wyboru

Bazowa wersja elektryka z napędem na tył otrzyma jeden silnik i baterię o pojemności 53 kWh. Ma zużywać mniej niż 14 kWh na 100 km. To by czyniło z Ioniqa 6 jeden z najbardziej energooszczędnych aut elektrycznych na rynku. Moc prawdopodobnie sięga 170 KM, podobnie jak to ma miejsce w modelu Ioniq 5.

Większy akumulator ma pojemność 77,4 kWh

Wyposażony w niego Ioniq 6 z jednym silnikiem (225 KM) napędzającym tylne koła pokona 610 kilometrów na jednym ładowaniu. Wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 320 KM (605 Nm) z tą samą baterią przejedzie mniej (nie ujawniono dokładnie, o ile), ale za to jest szybka. Rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 5,1 s. A w przyszłości można spodziewać się wersji z literką N.

Dzięki instalacji 400/800 V można Ioniqa 6 ładować z mocą 240 kW. Teoretycznie skorzystanie z szybkiej ładowarki o mocy 350 kW pozwoli napełnić baterię od 10 do 80% w 18 minut.

Ioniq 6 ma wiele ciekawych rozwiązań na pokładzie

Elektryk może służyć jako źródło zasilania dla rozmaitych sprzętów np. na kempingu. Trzeba tylko wcześniej zaopatrzyć się w specjalny adapter, który umożliwia wpięcie do portu ładowania.

Kabina robi wrażenie nagromadzoną technologią

W centrum znajduje się 12-calowy wyświetlacz multimediów, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. W topowej wersji kierowcy mogą zdecydować się na fotele Relaxation Comfort, które można niemal całkowicie rozłożyć, by zrelaksować się np. podczas postoju na naładowanie pojazdu.

Na uwagę zasługuje również system ambientowego oświetlenia, obejmujący w sumie 64 kolory, które można dopasować do własnych potrzeb. Dostępny jest też tryb „Speed Sync” zmieniający oświetlenie kabiny wraz ze wzrostem prędkości. Oczywiście nie brakuje także licznych systemów z zakresu bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.

Ioniq 6 trafi do produkcji w trzecim kwartale tego roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału