Honda wolna jak wygląda. Za to niezawodna i trzyma cenę. Nie pożałujesz wyboru

2 dni temu

Wybór samochodu miejskiego to niełatwe zadanie, zwłaszcza gdy decydujemy się na model z drugiej ręki. jeżeli ma być nie tylko przestronny, ale też nieźle wyposażony i niezawodny, to robi się jeszcze trudniej. Ta Honda może spełnić jednak wspomniane wymogi.

Samochody używane to często najlepsza opcja dla osób szukających ekonomicznych rozwiązań. Ceny takich pojazdów są znacznie niższe niż nowych modeli, co pozwala na zaoszczędzenie sporej sumy pieniędzy. Dodatkowo, wiele z nich ma za sobą największą utratę wartości.

Jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze samochodu miejskiego jest wspomniana przestronność. Warto zwrócić uwagę na modele, które oferują wystarczającą ilość miejsca dla pasażerów oraz bagażu. Auta miejskie rzadko oferują taką wartość, ale są pewne wyjątki.

Mała i przestronna Honda

I właśnie takim wyjątkiem jest model Jazz. To reprezentant segmentu B, ale dysponujący nietypowym nadwoziem. Niektórzy nazywają ją małym samochodem rodzinnym, co rzeczywiście ma sporo sensu.

Patrząc na aktualną sytuację rynkową i wyżej wspomniane oczekiwania, bezpiecznym rozwiązaniem jest zakup modelu czwartej generacji. Jego początki sięgają 2015 roku, co oznacza, iż najstarsze egzemplarze mają już 10 lat.

Honda Jazz IV

To jednak nie musi oznaczać kłopotów z eksploatacją. Wszystko za sprawą trwałości, która stanowi najważniejszy argument. Lista bolączek jest raczej krótka. Największą uwagę trzeba poświęcić korozji. jeżeli uda się ją wykluczyć, to raczej nie powinno być większych niespodzianek.

Tak czy inaczej, warto zabezpieczyć podwozie specjalnym preparatem antykorozyjnym. Zmienne warunki pogodowe mogą przyspieszać proces rdzewienia auta każdej marki, ale w przypadku tych japońskich bywa to nad wyraz dostrzegalne.

Wolna, ale sprawdzona

Honda Jazz była oferowana wyłącznie z benzynowymi, małolitrażowymi silnikami. W przypadku polskiego rynku, wybór ograniczał się do jednej konstrukcji, czyli… wyboru nie było. Na szczęście jest to niezła jednostka 1.3 i-VTEC.

Jak wynika z oficjalnych danych producenta, taki motor oddaje do dyspozycji kierowcy 102 konie mechaniczne i 123 niutonometry. Został zintegrowany z sześciobiegową przekładnią manualną, która przenosi potencjał na przednią oś.

Honda Jazz IV

Jak na dzisiejsze standardy, nie jest to przesadnie szybki czy dynamiczny pojazd, ale do normalnej jazdy nie trzeba niczego więcej. Przyspieszenie do setki trwa 11,2 sekundy, a prędkość maksymalan wynosi 190 km/h.

Ważnym aspektem jest oczywiście zużycie paliwa. Silnik i-VTEC lubi oczywiście wysokie obroty, ale nie ma przesadnie dużego apetytu. W cyklu mieszanym można bez większych wyrzeczeń zmieścić się w 6 litrach na 100 kilometrów.

Warto dodać, iż najnowsza Honda Jazz jest u nas dostępna tylko z hybrydowym układem napędowym. Ma zbliżoną koncepcję nadwoziową, więcej technologii i systemów wsparcia, ale kosztuje ponad 100 tysięcy złotych z podstawowym wyposażeniem.

Ile kosztuje Honda Jazz IV?

Podaż na rynku wtórnym nie jest duża. Dlaczego? Aktualni właściciele niechętnie pozbywają się swoich egzemplarzy. Trudno o równie przestronny, praktyczny i niezawodny samochód – choćby po uwzględnieniu renomowanej konkurencji.

Honda Jazz IV

Jak zwykle zalecamy wybór samochodu z polską historią. Wybranie sprowadzonego egzemplarza stanowi większe ryzyko, co zwykle wiąże się z przebiegiem lub stanem blacharskim. Auta w dobrym stanie są na Zachodzie droższe, niż w Polsce, dlatego można się domyślać, jakie sztuki zwykle trafiają na nasz rynek.

Honda Jazz czwartej generacji polskiego pochodzenia to wydatek około 45 tysięcy złotych. Tyle wystarczy na egzemplarz z okolic 2016 roku, który ma za sobą około 100 tysięcy kilometrów przebiegu.

Wyposażenie tego auta jest najczęściej przyzwoite. Nie ma problemu ze znalezieniem Jazza wyposażonego w klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, wielofunkcyjną kierownicę czy dotykowy ekran multimedialny.

Idź do oryginalnego materiału