Miejska i oszczędna Honda Jazz, znana również pod nazwą Fit, będzie dostępna w wersji wyposażenia RS. O pełnoprawnym hot-hatchu nie ma jednak co marzyć.
Emblemat RS działa na wyobraźnię i kojarzy się ze sportowym pazurem i agresywnym wyglądem
W przypadku Hondy Jazz sprowadza się głównie do stylistyki, choć na nieco więcej koni pod maską podobno też będzie można liczyć.
Z zewnątrz na pewno wzrok przykują nowe zderzaki, osłona chłodnicy, nakładki progowe, czy unikalne felgi. Zmiany zauważymy również po zajęciu miejsca w kabinie, w której fotele i kierownica wyróżnią się żółtymi przeszyciami. Reszta pozostała niemal nietknięta, w tym 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 9-calowy dotykowy ekran. Standardem jest pakiet technologicznych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa Honda Sensing.
Szczegóły techniczne Hondy Jazz wciąż pozostają owiane tajemnicą
Na Starym Kontynencie Honda Jazz jest hybrydą. Układ składa się z benzynowej jednostki 1.5DOHC i-VTEC, dwóch silników elektrycznych, litowo-jonowej baterii i bezstopniowej przekładni e-CVT. Moc systemowa hybrydowego napędu wynosi 109 KM, co ma odzwierciedlenie w przyspieszeniu do setki w 9,4 s oraz prędkości maksymalnej 175 km/h.
Wersja RS zachowa układ hybrydowy, ale będzie nieco mocniejsza. Ma także odznaczać się lepszym przyspieszeniem oraz z dodatkowym przełącznikiem RS, obok istniejących już trybów Normal, Sport i Econ. I zadebiutuje wyłącznie z napędem na przednie koła (inne wersje Jazz, w tym Crosstar, w Japonii występują również w odmianie AWD).
Honda Jazz/Fit RS – kiedy trafi do sprzedaży?
W Kraju Kwitnącej Wiśni premierę przewidziano na jesień tego roku. Wciąż jednak nie wiadomo, czy zobaczymy ją na europejskim rynku.
Zdjęcia: Honda