Japońska Honda już od jakiegoś czasu przygotowywała się do premiery produkcyjnej wersji crossovera pozostającego rozmiarem blisko modelu CR-V. Ostatecznie zmieniła jego nazwę i pokazała na nieco ponad tydzień przed premierą.
Nowy crossover Hondy trafił do produkcji ze zmienioną nazwą
O nowym modelu Hondy zrobiło się głośno na targach Auto China, który się odbył w kwietniu zeszłego roku. Wówczas to producent zaprezentował nową linię pojazdów elektrycznych BEV oraz submarkę Ye. Pierwsze modele miały nosić nazwy Ye P7 i Ye S7. Dziś wiemy, iż Honda zmieniła zdanie. Pierwszy z nadchodzących modeli to crossover o nazwie S7, którego premiera ma się odbyć w Chinach 6 marca br.
Honda we współpracy z chińskim Dongfeng sięgnie po dwie nowoczesne technologie w swoim crossoverze. Konkretnie po systemy inteligentnej jazdy Honda SENSING 360+ oraz Huawei.
W modelu S7 zastosowano nową, inteligentną i wydajną, w pełni elektryczną architekturę wyposażoną w silnik napędowy o dużej mocy „trzy w jednym” oraz akumulator o dużej pojemności i dużej gęstości w zintegrowanej, odlewanej ciśnieniowo obudowie w całości wykonanej z aluminium. Dodatkowo zastosowano specjalnie zaprojektowany układ chłodzenia akumulatora.
Elektryczna Honda S7 trafiła już do dealerów w Chinach
Honda S7, chociaż dopiero oczekuje na oficjalną premierę, to trafiła już do dealerów Dongfeng Honda w Chinach. Udostępnione pojazdy wystawowe drażnią rywali napędem na cztery koła, inteligentnym cyfrowym kokpitem, i dwukolorową trójramienną kierownicą.
Elektryczny crossover mierzy 4750 mm długości, a rozstaw osi wynosi 2930 mm. Przyciąga uwagę dużymi reflektorami w kształcie bumerangu, które łączy cienki pasek LED. Stylistycznym mistrzostwem jest zaś tylny zderzak, który nie tworzy udanego duetu ze sporym spojlerem na dachu.
Wnętrze Hondy S7 kryje konsolę środkową z dużym 24-calowym ekranem oraz cienki 9,9-calowy zestaw wskaźników. Ze względu na obecność zaawansowanych technologii Huawei nie brakuje także 21,9-calowego wyświetlacza przeziernego i ekranów w drzwiach do wyświetlania obrazów z bocznych kamer kompaktowego SUV-a.
Jeśli chodzi o moc, to Honda S7 korzysta z dwóch silników o łącznej mocy 350 kW (476 KM). Konkretnie silnik z przodu ma moc szczytową 150 kW, a silnik z tyłu 200 kW. Łączy je bateria NMC 89,8 kWh, która pozwala uzyskać zasięg czysto elektryczny do 620 km (CLTC). Prędkość maksymalna tego modelu wynosi 180 km/h. Na cennik i specyfikację trzeba jeszcze chwilę poczekać, ale już teraz mówi się o cenie 200 000 juanów, co stanowi odpowiednio nieco ponad 108 000 zł.