Hiszpania hubem dla elektryków w Europie

moto-przestrzen.pl 17 godzin temu

SEAT S.A. wkracza w najważniejszy rok na drodze ku elektryfikacji. W ostatnich latach firma przewodziła projektowi Future: Fast Forward – jednej z największych inwestycji przemysłowych w historii Hiszpanii realizowanej wraz z Grupą Volkswagen i innymi partnerami. W 2025 roku będzie kontynuować promowanie zrównoważonej mobilności, tak aby uczynić z Hiszpanii centrum pojazdów elektrycznych dla całej Europy. Strategia elektryfikacji SEAT S.A. opiera się na trzech podstawowych filarach: zmianie kulturowej wśród pracowników, przygotowaniu fabryki w Martorell do produkcji miejskich samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen oraz wprowadzeniu kompleksowej oferty produktowej CUPRY.

Ambasadorzy elektryfikacji

Transformacja kulturowa stanowi najważniejszy element strategii elektryfikacji SEAT S.A. Oprócz zapewnienia ponad 170 000 godzin szkoleń dla pracowników w 2024 roku, firma promuje korzystanie z pojazdów zelektryfikowanych wśród swojej załogi i chce uczynić z nich ambasadorów transformacji.
Już teraz cały zespół zarządzający firmy, liczący ponad 450 osób, korzysta z pojazdów zelektryfikowanych. Inicjatywa pozwoli zaoszczędzić rocznie ponad 8 600 ton CO2, co odpowiada rocznemu zużyciu energii przez 1 100 gospodarstw domowych.

Aby zwiększyć dostępność sieci ładowania, SEAT S.A. w 2025 roku wzmocni infrastrukturę, instalując 128 nowych punktów ładowania w swoich obiektach w Martorell i El Prat, podwajając ich obecną liczbę. Do końca pierwszego kwartału firma będzie dysponować ponad 250 ładowarkami, z planami dalszej rozbudowy w kolejnych miesiącach. Dzięki temu, w fabryce SEAT S.A. w Martorell na jedno auto elektryczne będzie przypadać prawie pięciokrotnie więcej ładowarek niż w całej krajowej sieci stacji do ładowania.

Energia wykorzystywana do punktów ładowania będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych. Jest to kontynuacja polityki firmy, która od 2012 roku korzysta wyłącznie z certyfikowanej zielonej energii we wszystkich swoich obiektach. W 2025 roku zostanie ona uzupełniona energią generowaną na własny użytek przez firmową instalację fotowoltaiczną, która będzie stopniowo rozbudowywana o nowe panele. Ponadto, SEAT S.A. potroi liczbę punktów ładowania na parkingach wokół fabryki w Martorell w ciągu najbliższych 12 miesięcy, zwiększając ich liczbę do 140, z planami dalszej rozbudowy. Punkty te będą publicznie dostępne, aby umożliwić ładowanie wszystkim użytkownikom pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych.

„W SEAT S.A. dajemy dobry przykład. W 2025 roku będziemy kontynuować naszą drogę ku elektryfikacji, dążąc do uczynienia z Hiszpanii centrum elektromobilności, wspólnie z Grupą Volkswagen” – powiedział Wayne Griffiths, CEO SEAT i CUPRA. „Chcemy, aby ludzie SEAT S.A. byli pierwszymi, którzy zapoczątkują zmianę. Zachęcamy pracowników do korzystania z pojazdów zelektryfikowanych i wzmacniamy naszą sieć ładowania. Jesteśmy mocno zaangażowani, ale potrzebujemy również wsparcia ze strony administracji, poprzez konkretne działania, które przyspieszą transformację na poziomie krajowym” – dodał.

Martorell: centrum transformacji firmy

Fabryka SEAT S.A. w Martorell jest fundamentem dla transformacji firmy. W 2024 roku produkcja modeli SEAT Ibiza i SEAT Arona została przeniesiona na linię nr 3, aby przygotować linię nr 1 do produkcji miejskiego samochodu elektrycznego. W 2025 roku linia produkcyjna nr 1 w Martorell zakończy swoją transformację, aby rozpocząć wstępną produkcję modeli z rodziny miejskich samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen. Pełna produkcja modeli CUPRA Raval i Volkswagen ID.2 ruszy w 2026 roku.

Fabryka nieustannie dąży do bardziej elastycznej i zoptymalizowanej produkcji. Ostatnie istotne zmiany obejmują instalację bardziej wydajnej prasy, uruchomienie pierwszego w Grupie Volkswagen w pełni elektrycznego pieca do suszenia lakieru, uruchomienie e-House zapewniającego płynne integrowanie elektroniki w miejskich samochodach elektrycznych oraz postępy w budowie zakładu montażu akumulatorów.

Szeroka gama pojazdów zelektryfikowanych

SEAT S.A. oferuje szeroką gamę pojazdów zelektryfikowanych, dostosowaną do różnorodnych potrzeb kierowców. CUPRA, odważna i niekonwencjonalna marka, w 2024 roku przeprowadziła największą ofensywę produktową w swojej historii, prezentując nowe modele CUPRA Leon i CUPRA Formentor, a także wprowadzając CUPRA Tavascan – pierwszy w pełni elektryczny SUV coupe marki – oraz CUPRA Terramar, sportowego SUV-a, finalisty konkursu Europejski Samochód Roku 2025. CUPRA wprowadziła również bardziej wydajną wersję swojego pierwszego w pełni elektrycznego modelu, CUPRA Born VZ. Ta solidna oferta zostanie poszerzona w 2026 roku o model CUPRA Raval. Nowy samochód elektryczny marki będzie pierwszym modelem z rodziny miejskich samochodów elektrycznych Grupy Volkswagen produkowanym w Martorell.

Jednocześnie SEAT przez cały czas oferuje modele mild i plug-in hybrid, takie jak SEAT Leon. Ten najważniejszy model przeszedł aktualizacje techniczne i technologiczne i pozostaje ważnym graczem w strategii elektryfikacji firmy.

SEAT S.A. wkracza w wymagający, ale przełomowy rok, który umocni jego pozycję jako lidera elektryfikacji. W 2025 roku firma będzie obchodzić 75-lecie, jednocześnie wzmacniając swoje dwie marki: dynamicznie rozwijającą się na rynkach globalnych CUPRĘ oraz SEAT-a, który konsekwentnie utrwala swoją pozycję. SEAT S.A. nie zwalnia tempa i kontynuuje intensywną transformację w kierunku elektryfikacji, przygotowując się do produkcji rodziny Elektrycznych Samochodów Miejskich Grupy Volkswagen.

Idź do oryginalnego materiału