Firma z Wielunia po raz pierwszy wystąpiła na duńskich targach Transport 2025 w Herning prezentując rozwiązania Aberg Service oraz ReTrailer.
– Kiedy w 2024 roku do Grupy Wielton dołączyła spółka Wielton Scandinavia A/S doskonale wiedzieliśmy, iż nie może nas zabraknąć podczas kluczowego wydarzenia dedykowanego branży transportowej Skandynawii. Rynek ten ma bardzo duży potencjał, ale wymaga specjalistycznego podejścia i dedykowanych rozwiązań. Podczas targów w Herning po raz pierwszy zaprezentujemy produkty Wielton Scandinavia, portfolio usług serwisowych Aberg Service oraz ofertę renowacji fabrycznej ReTrailer. Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko oraz do rozmów z przedstawicielami niniejszych spółek – powiedział Jacek Stokowski, dyrektor eksportu Wielton S.A.
Jednym z produktów marki Wielton, prezentowanym podczas duńskiego wydarzenia, jest uniwersalna naczepa kurtynowa Strong Curtain Master, która sprawdzi się w transporcie towarów luzem, na paletach czy w pojemnikach gitterbox. Zastosowanie wzmocnionej konstrukcji typu Strong, ulepszonej konstrukcji plandeki i nowoczesnych elementów korony dachu uszczelniają przestrzeń ładunkową, zabezpieczając towar przed zawilgoceniem, co gwarantuje wysoką trwałość oraz wytrzymałość pojazdu. W naczepie zastosowano nową konstrukcję szyi ramy,
przystosowaną do skandynawskich ciągników siodłowych trzyosiowych. Prezentowany model Strong Curtain Master posiada zwiększony rozstaw między osiami wynoszący 2×1410 mm przekładający się na zwiększenie dopuszczalnego nacisku na zespół osi aż do 27 ton. Pojazd wyposażono w trzy rzędy gniazd na słupy 80×80 mm, a także w uchwyty promowe zabezpieczające go podczas przeprawy statkiem.
Kolejnym z produktów marki Wielton prezentowanych w hali M na stoisku nr 9718 jest nierozsuwana, trzyosiowa naczepa podkontenerowa Container Master SL 40’ (NP3S40S0GOSL). Pojazd dedykowany jest do transportu kontenerów 40’ ISO, 40’HC, 2×20’, 1×20’ centralnie oraz 1×20’ tylnie. Dopuszczalna masa całkowita produktu wynosi 45 ton, przy czym masa własna to 4900 kg. Ramę typu gęsia szyja z obciążeniem sworznia królewskiego 18 ton wykonano z wysokogatunkowej, lekkiej oraz wytrzymałej stali. W naczepie zastosowano profil szyjny EU ISO 1726 dla samochodów ciężarowych o dwóch i trzech osiach oraz rozstaw między osiami 2×1410 mm przekładający się na zwiększenie dopuszczalnego nacisku na zespół osi aż do 27 ton. Wysokość siodła to 1090 mm.
Rodzinę wywrotek marki Wielton reprezentuje budowlana naczepa wywrotka Weight Master w wersji trzy- i czteroosiowej. Prezentowane naczepy-wywrotki dedykowane na rynek skandynawski charakteryzują się zwiększoną wytrzymałością i pojemnością wynoszącą 38 m3. Aluminiowa skrzynia ładunkowa jest idealnym rozwiązaniem do transportu materiałów sypkich (np. piasek, żwir lub grys) czy materiałów agresywnych chemicznie (np. sól drogowa, cement) na krótkich i długich dystansach. Dopuszczalna masa całkowita wywrotki trzyosiowej wynosi 45 ton, natomiast czteroosiowej to 48 ton. Rama wykonana została z wysokowytrzymałej stali S700MC, w celu osiągnięcia jak najwyższej wytrzymałości i stabilności. Podłoga skrzyni, wykonana z 7 mm aluminiowych płyt ENDUR-AL o zwiększonej wytrzymałości, została zaprojektowana tak, aby zapewnić maksymalną odporność na ścieranie. W zależności od preferencji klienta, w portfolio dostępne są dwie wersje wkładki QuickSilver do przywierających lub przymarzających materiałów sypkich (standardowa lub HD).
– Jako stosunkowo nowy gracz na rynku skandynawskim, nasz pierwszy udział i prezentacja na targach jest szczególnie ważna. Daje nam to doskonałą okazję do zaprezentowania naszych usług i produktów dostosowanych do potrzeb rynku. Niezwykle cenne jest dla nas wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i otrzymywanie ich opinii na temat naszych produktów. Pomaga nam to określić adekwatny kierunek potencjalnych zmian i nasze przyszłe podejście do rynku –powiedział Kim Aaskov, dyrektor zarządzający Wielton Scandinavia A/S.
