Obecnie Tesla sprzedaje najwięcej pojazdów elektrycznych w USA i na samych nich zarabia od 2021 roku. The drugi co do wielkości producentem pojazdów elektrycznych w kraju jest Ford, ale publikuje ponad miliard dolarów strat za pierwsze dwa kwartały tego roku w dziale pojazdów elektrycznych Model e. Inni gracze korzystający wyłącznie z pojazdów elektrycznych, tacy jak Rivian i Lucid, nie zarabiają na swoich pojazdach i trzymają się dzięki inwestorom zewnętrznym.
Chevy’s Blazer EV.Zdjęcie: Andrew J. Hawkins / The Verge
Popyt na pojazdy elektryczne wciąż rośnie, ale tempo jego wzrostu w USA jest zmienne, co powoduje, iż producenci tak robią zmodyfikować swoje strategie wdrażania pojazdów elektrycznych i włącz do mieszanki więcej hybryd. Dużą rzeczą powstrzymującą pojazdy elektryczne są ich wysokie koszty, ale klienci mogą uzyskać od rządu federalnego zachęty podatkowe do 7500 dolarów na pomoc w zakupie. Jednak kredyty dotyczą wyłącznie pojazdów elektrycznych produkowanych w kraju, przy rygorystycznych zasadach dotyczących cen pojazdów i pozyskiwania materiałów do akumulatorów – zasad mających na celu utrzymanie konkurencyjności w stosunku do Chin, które produkują więcej pojazdów elektrycznych taniej.
Tylko kilka pojazdów wyprodukowanych przez GM, takich jak Chevy Equinox i Blazer EV, kwalifikuje się w tej chwili do zachęt, ale firma dokonuje inwestycji, aby obniżyć ceny akumulatorów i zapewnić konsumentom ulgi podatkowe. Jednym z nowych, wielkich planów GM jest otworzyć nowe centrum rozwoju ogniw akumulatorowych w 2027 r. w Warren w stanie Michigan. GM buduje także w stanie Indiana nową fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych o wartości 3,5 miliarda dolarów z Samsungiem SDI a także inny w Lansing w stanie Michigan z LG. GM i LG zwiększyły także produkcję w w tej chwili działających fabrykach w Spring Hill w stanie Tennessee i Warren w stanie Ohio.
Według „New York Timesa”, GM pozyska od rządu około 800 milionów dolarów dotacji na produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych w USA dzięki uchwalonej przez administrację Bidena ustawie o redukcji inflacji.
GM planuje także obniżyć koszty akumulatorów poprzez wprowadzenie tańszych akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). w przyszłych pojazdach elektrycznychjak Tesla i Bród już to zrobić. Skład chemiczny ogólnie zapewnia niższy ogólny zasięg pojazdów elektrycznych po pełnym naładowaniu w porównaniu z droższymi akumulatorami niklowo-kobaltowo-manganowymi (NCM), które firma GM instaluje w większości swoich obecnych modeli pojazdów elektrycznych.
GM uważa jednak, iż zasięg nie ucierpi znacząco: wszystkie dzisiejsze pojazdy elektryczne GM mają zasięg około 300 lub więcej mil, mówi wiceprezes ds. komunikacji Darryll Harrison Krawędźi spodziewa się, iż większe pojazdy LFP zapewnią „ponad 350 mil” zasięgu.
GM ma jeden z najtańszych pojazdów elektrycznych na rynku, Chevy Equinoxktóry kosztuje poniżej 30 000 dolarów po uwzględnieniu ulg podatkowych. Nie ma Apple CarPlay dla tych, którym zależyale też Tesla, która po uwzględnieniu zachęt sprzedaje niezwykle popularnego sedana Model 3 za około 35 000 dolarów.