GM twierdzi, iż stał się drugim sprzedawcą pojazdów elektrycznych w USA

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


GM twierdzi drugie miejsce w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA za trzeci kwartał tego roku, sprzedając 32 000 pojazdów elektrycznych. Producent samochodów produkuje pojazdy elektryczne wielu marek działających na tej samej platformie, takich jak Silverado, Blazer i Równonoc pojazdów elektrycznych, a także GMC Hummer EV i Cadillac Lyriq.

GM twierdzi, iż od 2016 r. sprzedał w Ameryce Północnej łącznie 370 000 pojazdów elektrycznych, w tym 300 000 w USA. Niekwestionowanym liderem w dalszym ciągu pozostaje Tesla, której od 2008 roku sprzedano ponad 5 milionów pojazdów.

W e-mailu z Krawędźdyrektor wykonawczy GM ds. finansów i komunikacji sprzedażowej James Cain napisał, iż sprzedaż wzrosła, odkąd firma zbudowała dedykowaną platformę pojazdów elektrycznych (dawniej znany jako Ultium) i rozpoczęła produkcję ogniw akumulatorowych w ramach spółek joint venture z LG i SDI Samsunga. Według Kelley Blue Book sprzedaż pojazdów elektrycznych GM w trzecim kwartale wyprzedziła konkurencyjnego Forda o około 8600 sztuk. New York Timesa.

Tymczasem rzecznik Forda, Dan Barbossa, twierdzi, iż Blue Oval pozostaje „drugą najlepiej sprzedającą się marką pojazdów elektrycznych w Ameryce, zaraz za Teslą”. W e-mailu z KrawędźBarbossa napisała:

Pozostajemy marką nr 2. GM dodaje każdą markę pojazdów elektrycznych (Chevy, GMC, Cadillac itp.), którą sprzedają, i formułuje inne oświadczenie.

Mimo to GM ma przed sobą jeszcze długą drogę, zanim osiągnie swój cel wyprodukowanie 1 miliona pojazdów elektrycznychktóry wcześniej przewidywał, iż uda mu się osiągnąć do 2025 r. Firma zdystansowała się później od tego celu, gdy stało się jasne, iż problemy z produkcją, trudności z ładowaniem i wysokie stopy procentowe spowolnią tempo wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA.

Ford miał dobry początek dzięki solidnej sprzedaży w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E wprowadzonego na rynek w 2019 r. oraz elektrycznej ciężarówki F-150 Lightning w 2022 r. W tym okresie GM posiadał wyłącznie Chevy Bolta zbudowanego na starszym akumulatorze platforma. Ciężarówka Hummer EV została wprowadzona na rynek w 2020 r., ale ogólna sprzedaż pojazdów elektrycznych była niska ze względu na problemy produkcyjne.

Ford również napotkał po drodze pewne problemy, w tym braki części. Firma straciła miliardy dolarów w swoim dziale Model e, gdzie przychody nie nadążają za wydatkami. Forda niedawno anulował planowany trzyrzędowy SUV i ma wstrzymał produkcję F-150 Lightning do przyszłego roku. Ford pokłada duże nadzieje w zespole skunkworks w Dolinie Krzemowej, opracowując platformę nowej generacji dla tańszych pojazdów elektrycznych.



Source link

Idź do oryginalnego materiału