Gigant e-commerce zamawia 200 elektrycznych ciężarówek

4 godzin temu

Ponad 200 akumulatorowo-elektrycznych ciężarówek trafi do międzynarodowej sieci transportowej jednego z globalnych liderów e-commerce. To największe w historii zamówienie na elektryczne ciężarówki zarówno dla producenta, jak i dla zamawiającego, co podkreśla rosnącą wagę elektromobilności w logistyce. Pojazdy będą obsługiwać trasy w Niemczech i Wielkiej Brytanii, przewożąc ponad 350 milionów paczek rocznie bez emisji spalin. Zamówienie poprzedziły testy prototypowe, a realizacja tego projektu ma przyczynić się do osiągnięcia ambitnych celów klimatycznych wyznaczonych przez zamawiającego.

Amazon złożył największe w historii zamówienie na ponad 200 akumulatorowo- elektrycznych samochodów ciężarowych i wybrał flagowy pojazd Mercedes-Benz eActros 600 z oferty Mercedes-Benz Trucks. Jest to również największe w historii producenta zamówienie na ciężarówki elektryczne.

Samochody ciężarowe z napędem elektrycznym będą eksploatowane na trasach o dużym przebiegu, które tworzą sieć Amazon Middle Mile, transportując kontenery ładunkowe do i z centrów realizacji, centrów sortowania i stacji dostawczych Amazon. Dzięki ponad 140 ciężarówkom w Wielkiej Brytanii i ponad 50 w Niemczech pojazdy bezemisyjne przewiozą prawdopodobnie ponad 350 milionów paczek bez emisji spalin. Zamówienie poprzedzają testy praktyczne prototypu eActrosa 600 w jednym z centrów logistycznych Amazon w Niemczech.

– Zamówienie ponad 200 eActrosów 600 podkreśla nasze zobowiązanie do bycia liderem w elektryfikacji naszej sieci transportowej w Europie. Jest to największe dotychczasowe zamówienie na ciężkie samochody ciężarowe z napędem elektrycznym Amazon na świecie i jest to istotny krok w realizacji naszego zobowiązania Climate Pledge do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich naszych działaniach do 2040 roku. – powiedział Andreas Marschner, wiceprezes ds. zrównoważonego rozwoju globalnego
w Amazon.

Idź do oryginalnego materiału