Nowy SUV i sedan BYD są gotowe skompromitować rywali. Producent przedpremierowo ściągnął z nich zasłony

2 godzin temu

Niedawno, bo na początku stycznia BYD upublicznił rysunki nadchodzących modeli. To duży SUV i sedan. Dziś już możemy w całej krasie podziwiać wizerunki obu pojazdów na oficjalnych zdjęciach. Chociaż obydwa są w modnych segmentach pojazdów w Chinach, to w Europie SUV Tang L byłby mile widziany z kuszącym cennikiem.

Chiński gigant wystartował z modelową ekspansją

Nie jest tajemnicą, iż BYD, który zakończył rok 2024 spektakularnym sukcesem. Nie tylko udało mu się pobić innego chińskiego giganta SAIC, ale także do Tesli bardzo kilka mu zabrakło.

Nadchodzące modele niewątpliwie podbiją sprzedaż. Inteligentne, w modnych segmentach i z nowymi technologiami napędów spełniają oczekiwania klientów na zatłoczonym konkurencyjnym chińskim rynku. I nie tylko. Coraz więcej modeli chińskiego producenta trafia także na Stary Kontynent. Czy tak będzie z dwoma nadchodzącymi modelami?

Tego na razie nie wiadomo. Wszystko, o czym w tej chwili się mówi i komentuje to stylistyka i specyfikacja mechaniczna modeli BYD Tang L i Han. Co o nich dziś wiemy?

BYD Han L 2025

BYD HAN L zajmie najwyższą pozycję w rodzinie modeli

Nowy sedan Han L, jeżeli chodzi o wygląd, zachowuje klasyczną koncepcję projektowania „smoczej twarzy”. Przednia część pojazdu korzysta z najnowszego zestawu świateł LED, które łączy panel przebiegający przez przedni grill. Obramowanie z przodu pojazdu nawiązuje krzywizną do smoczej brody. Dodatkowo podwójne wklęsłe linie na masce podkreślają sportowy charakter i dynamikę pojazdu. BYD wyposaży swojego sedana w otwierany panoramiczny szklany dach z otwieranym szyberdachem.

Wytłoczenia z boku nadwoza nowego BYD Han L połączono z rozszerzonymi podwójnymi liniami nadwozia z przodu i z tyłu, co w podkreśla muskularność nadwozia nowego samochodu.

Linię dachu podkreślono chromowanymi wykończeniami, a z tyłu jest dodatkowym chromowanym panelem w kształcie litery”L” połączony z obszarem słupka C. Na zdjęciu widzimy ponadto, iż model otrzymuje podwójne, pięcioramienne felgi i ukryte klamki. Co poprawi na pewno aerodynamikę pojazdu. Z tyłu jak wspominaliśmy w naszej pierwszej publikacji nt. nowych modeli, zastosowano oświetlenie typu przelotowego. Nie brakuje w nim także chromowanych akcentów podkreślających sportowy styl modelu Han L.

Jeśli chodzi o mechanikę, to dzięki Ministerstwu Przemysłu i Technologii Informacyjnych wiemy, iż BYD zwrócił się z wnioskiem o wydanie zgodny na użycie systemu hybrydowego typu plug-in 1,5 T. Ten wykorzystuje technologię DM piątej generacji. Wiadomo także, iż przewidziano również wersję czysto elektryczną wyposażoną w pojedyncze i podwójne silniki. Maksymalna moc tylnego silnika (w wersji jednosilnikowej modelu EV ) sięga 500 kilowatów (680 KM). Przedni silnik w wersji dwusilnikowej EV osiąga moc 230 kilowatów (308 KM), a tylnego silnika osiąga 580 kilowatów (777 KM). Dwusilnikowa wersja 4×4 Han EV osiąga moc maksymalną 1085 KM. Co jest nieco zaskakujące i zapowiada, iż elektryczny sedan będzie prawdziwą bestią.

BYD Han L 2025

BYD Tang L były w Europie gwiazdą segmentu SUV-ów

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, BYD Tang L różni się od zwykłego Tanga. Jest o 170 mm dłuższy, o 46 mm szerszy i o 35 mm wyższy od zwykłego SUV-a. Ponadto jest również zoptymalizowany w oparciu o obecną koncepcję projektową. Panel wykończenia z przodu także w stylu brody smoka ma konstrukcję przelotową. Cienkie grupy świateł do jazdy dziennej LED zintegrowano po obu stronach nadwozia. Przedni zderzak nowego samochodu wyposażono w otwór odprowadzający ciepło z aktywną kratką pośrodku. Podobnie jak w nowym sedanie SUV także otrzymał lidar na dachu, ukryte klamki oraz duży szyberdach. Dodatkowo lekko opadającą linię dachu Tang L kończy sportowy spojler.

Patrząc z boku nadwozia, nowego SUV-a podobnie jak sedana także ozdobiono chromowanymi wykończeniami. Szeroka konstrukcja tylnego błotnika, koła z wklęsłymi żebrami z przodu i z tyłu o niskim oporze wiatru, podkreślają obecność mocy i najnowszych technologii.
Jeśli chodzi o moc zadeklarowano wersję hybrydową typu plug-in oraz wersję czysto elektryczną. Pierwsza wyposażona w technologię DM piątej generacji. Pod względem mocy napędu SUV będzie zgodny z sedanem Han L, czyli maksymalnie sięgnie 1085 KM. Zasięg w trybie czysto elektrycznym ma być dostępny w trzech opcjach: 135 km, 150 km i 165 km.

Więcej szczegółów na temat wyposażenia i cennika tych dwóch modeli, które bezwzględnie wstrząsną rynkiem poznamy już jutro, 17 stycznia. To dzień, na który zapowiedziano oficjalną premierę w Chinach.

Nowy SUV BYD Tang L 2025
SUV BYD Tang L 2025

źrodło: Autohome, Weibo

Idź do oryginalnego materiału