
Nowa generacja średniej wielkości vanów Forda na początek do sprzedaży trafiła z dieslami. Potem dojdą jeszcze napędy hybrydowy oraz elektryczny. Zarówno osobowe vany – takie jak Tourneo Custom – jak i szeroka gama silników do wyboru to dziś coraz rzadsze zjawiska.
Ford rozpoczął sprzedaż nowej generacji vanów średniej wielkości. Do klientów szukających samochodu o użytkowym charakterze kierowany jest Transit Custom (dostępny w wariantach do przewozu 3-9 osób).
Szereg usprawnień, a niedługo także kamper
Lepiej wykończoną i atrakcyjniej stylizowaną alternatywą jest – pozycjonowany przez Forda jako samochód osobowy – model Tourneo Custom, który będzie dostępne także jako kamper o nazwie Nugget.
https://magazynauto.pl/testy/ford-kuga-2-5-hybrid-st-line-x-black-z-akcesoriami-thule-jeszcze-wieksze-mozliwosci-test,aid,3561Auta dzielą szkielet nadwozia, który jest o 13% bardziej aerodynamiczny niż dotychczas, o 30% sztywniejszy oraz ma niżej położoną podłogę, co ułatwia załadunek lub wsiadanie. Optymalizacje pozwoliły także na zwiększenie przestronności wnętrza oraz zmniejszenie masy samochodu – choćby o ponad 100 kg.

Podobnie jak w mniejszych modelach, także w przypadku Customów Ford postanowił umożliwić klientom precyzyjne dopasowanie auta do indywidualnych potrzeb poprzez dostępność różnych długości nadwozia, wersji wyposażeniowych czy napędów.
https://magazynauto.pl/testy/ford-tourneo-connect-mercedes-citan-renault-kangoo-volkswagen-caddy-umarl-minivan-niech-zyje-kombivan-porownanie,aid,3610Tourneo Custom – bogata gama odmian i napędów
Początkowo Ford Tourneo Custom będzie oferowany z dieslami, napędem na przednie lub cztery koła i ręczną skrzynią bądź 8-biegowym automatem. W połowie bieżącego roku gamę uzupełni benzynowa hybryda z możliwością ładowania akumulatora trakcyjnego prądem z sieci, a jesienią ofertę domknie elektryczna wersja o zasięgu ponad 300 km.
turbodiesel |
1996 cm3 |
R4/16 |
150 KM |
360 Nm |
b.d. |
b.d. |
7,4-8,0 l/100 km |
od 234 659 zł |
Mimo dużych rozmiarów Ford Tourneo Custom okazuje się łatwy w prowadzeniu. To zasługa dobrej widoczności i systemów wsparcia kierowcy, z kamerą cofania włącznie. 150- i 170-konnym dieslom nie brakuje werwy. Koncepcja multimediów czy wystroju wnętrza nawiązuje do osobowych Fordów. Szkoda tylko, iż w kabinie znalazło się sporo szarych tworzyw, które nie każdemu muszą odpowiadać.
1375
Ford Tourneo Custom 2.0 EcoBlue – podsumowanie
Ford Tourneo Custom nie jest tani, co rekompensuje bogatym wyposażeniem, obejmującym m.in. system multimedialny SYNC4 czy podgrzewanie foteli i przedniej szyby.
ocena 5/5
Z generacji na generację zmniejsza się dystans między vanami a autami typowo osobowymi. Bogato wyposażone Tourneo Custom to interesująca alternatywa dla rodzinnego SUV-a
Łukasz Szewczyk, tygodnik „Motor”