Ford potrzebuje tańszych elektryków w Europie i bierze platformę od Francuzów

1 dzień temu

Ford i Grupa Renault ogłosiły strategiczne partnerstwo, którego celem jest wprowadzenie na rynek europejski przystępnych cenowo samochodów elektrycznych.

Amerykański koncern wykorzysta platformę Ampere należącą do francuskiej grupy, by stworzyć dwa zupełnie nowe modele.

Zgodnie z ogłoszonym 9 grudnia 2025 roku porozumieniem, Ford planuje uzupełnić swoją ofertę w Europie o dwa modele elektryczne bazujące na architekturze opracowanej przez Ampere – spółkę-córkę Renault dedykowaną elektromobilności. Samochody te mają być montowane w zakładach Grupy Renault w północnej Francji (kompleks ElectriCity). Pierwszy z nich ma trafić do salonów na początku 2028 roku.

Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Znamy oficjalne ceny i wersje wyposażenia [galeria]

Amerykański styl, francuska technologia

Współpraca ma na celu połączenie skali produkcyjnej Renault z „DNA marki Ford”. Oznacza to, iż choć „bebechy” (platforma, napęd) będą pochodzić od Francuzów, to Ford zajmie się projektem nadwozia i zestrojeniem układu jezdnego tak, by auta prowadziły się zgodnie z charakterystyką marki.

Dla Forda to kolejny krok w strategii korzystania z cudzych platform w Europie, co ma pozwolić na obniżenie kosztów i zwiększenie konkurencyjności na gwałtownie zmieniającym się rynku.

Możliwa kooperacja przy dostawczakach

Oprócz samochodów osobowych, obie firmy podpisały list intencyjny dotyczący segmentu pojazdów użytkowych (LCV). Ford i Renault analizują możliwość wspólnego opracowania i produkcji wybranych modeli dostawczych w przyszłości. Obie firmy mają wieloletnie doświadczenie w tym segmencie, a kooperacja ma stworzyć „potężną siłę” napędzającą efektywność na rynku europejskim.

Ford pozwala zdjąć ręce z kierownicy w Fordach Puma i Kuga. System BlueCruise trafi do popularnych modeli

Jeśli artykuł Ford potrzebuje tańszych elektryków w Europie i bierze platformę od Francuzów nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału