Ford Focus tańszy o 23 500 zł. To ostatni moment na zakup tego modelu

4 tygodni temu

Amerykańska marka zamyka istotny rozdział – nie tylko dla niej, ale też całego przemysłu motoryzacyjnego. To pewien symbol zmian, który pokazuje, iż wiodące modele muszą ustąpić miejsca nowym propozycjom. Taka strategia jest ryzykowna, ale decyzja już zapadła. o ile ktoś jeszcze chce zakupić ten samochód, to ma kilka czasu. Ford Focus niedługo zniknie ze sprzedaży. Właśnie zakończyła się jego produkcja.

Rezygnacja z fundamentu

To jeden z najlepszych kompaktów, jakie były dostępne na tym globie. Doczekał się czterech generacji, z których ostatni zadebiutowała w 2018 roku. Po siedmiu latach od tego momentu, z taśm produkcyjnych zjechał ostatni egzemplarz. Konserwatywni fani tego producenta z pewnością nie są tym zachwyceni.

Ford Focus podzielił los Fiesty, co nie jest dobrą wiadomością. Coraz śmielsze przechodzenie na auta elektryczne może okazać się przedwczesne, co doskonale widać po charakterystyce europejskiego rynku. Bez dotacji nie ma mowy o satysfakcjonującym zainteresowaniu ze strony klientów.

Ford Focus Titanium X – przód, fot. Ford

Teoretycznie, popularny kompakt miał być zastąpiony przez Capri i Explorera, ale to auta posiadające wyłącznie napęd akumulatorowy. Jak można się domyślać, nie budzą ogromnego popytu.

Zamiast całkowitego usunięcia, Ford mógł postawić na kolejną aktualizację swojego modelu. Taki plan już realizują konkurenci, czego przykładami może być SEAT Leon czy Volkswagen Golf. To znacznie tańsze rozwiązanie, które pozwala utrzymać auto w sprzedaży.

Focus z salonu

Skoro marka zakończyła produkcję, klienci muszą wybierać spośród dostępnych egzemplarzy znajdujących się na polskim rynku. Teoretycznie, wybór jest spory i można znaleźć każdą konfigurację napędową. Warto jednak wziąć pod uwagę, iż rabaty będą stopniowo zmniejszały podaż.

Podstawę wciąż stanowi silnik 1.0 EcoBoost wytwarzający 125 koni mechanicznych. Występuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Jego wzmocniona, 155-konna wersja ma automat. Warto dodać, iż w obu przypadkach mówimy o miękkich hybrydach.

Ford Focus Titanium X – tył, fot. Ford

W cenniku znajduje się diesel z rodziny EcoBlue, który oddaje do dyspozycji 115 koni mechanicznych. Seryjnie jest sprzęgnięty z ośmiobiegowym automatem. Wyróżnia się bardzo skromnym zużyciem paliwa i stanowi realną alternatywę dla Megane Diesel.

U dealerów pozostało wersja ST X z jednostką 2.3 Ecoboost generującą 280 koni mechanicznych. Podaż obejmuje sztuki zarówno z manualem, jak i siedmiobiegowym automatem. Te drugie są nieco droższe.

Ford Focus z dużym rabatem

Podaż obejmuje około 380 egzemplarzy, które są już u dealerów lub czekają na transport do salonów. Rabaty są naprawdę duże. Co ważne, dotyczą także podstawowych wersji. Ford Focus ze 125-konnym silnikiem i sześciobiegową skrzynią manualną kosztuje o 23 500 zł mniej.

Ford Focus Titanium X – wnętrze, fot. Ford

To wersja Titanium X, która teraz jest wyceniana na 102 100 zł. Klient, który zdecyduje się na taką konfigurację może liczyć na Focusa z miękką hybrydą i wyposażeniem obejmującym m.in.:

  • tempomat
  • selektor trybów jazdy
  • nawigację
  • dotykowy ekran multimedialny (13,2 cala)
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową
  • kamerę cofania
  • oświetlenie nastrojowe wnętrza
  • cyfrowe wskaźniki (12,3 cala)
  • dostęp bez kluczyka
  • indukcyjną ładowarkę

Warto dodać, iż wersja kombi też jest dostępna. zwykle kosztuje więcej o 3000 zł. Samochody znajdujące się na stoku są dobrze wyposażone i godne polecenia. Szkoda, iż Focus nie doczeka się nowej generacji. Liczymy jednak, iż pojawi się model spalinowy, który w jakimś stopniu będzie w stanie go zastąpić.

Idź do oryginalnego materiału