Ford Transit w wersji podwozie z pojedynczą kabiną to rozwiązanie, które całkowicie pozwala na dostosowanie tego modelu do swoich potrzeb. W oparciu o ten model firma Nadwozia Auto-Boss z Bielska-Białej przygotowała auto z zabudową typu izoterma, które idealnie sprawdza się w branży spożywczej, gastronomicznej czy farmaceutycznej.
Zabudowa izotermiczna na podwoziu Forda
Do projektu firma Nadwozia Auto-Boss wykorzystała Transita podwozie z pojedynczą kabiną, w wersji o długości L4 – czyli o długości przestrzeni ładunkowej na poziomie 4235 mm i długości podwozia wynoszącej 6797 mm.
Zabudowa nadwozia typu izoterma ma wymiary 4290 mm długości, 2250 mm szerokości i 2229 mm wysokości i może pomieścić osiem palet. Została zbudowana z płyt warstwowych izolowanych pianką poliuretanową. Konstrukcja paneli została oparta na piankach XPS – dzięki temu izolacja nie chłonie wilgoci. Dach i antywpoślizgowa podłoga zostały zabezpieczone przed utratą temperatury. Poszycie zewnętrzne i wewnętrzne to laminat poliestrowo-szklany z żelkotem. Dostęp do wnętrza umożliwiają tylne drzwi dwuskrzydłowe wyposażone w zamknięcia ryglowe zewnętrzne.
Prezentowana zabudowa daje możliwość dopasowania i montażu agregatów chłodniczych zarówno tych zasilanych przez silnik spalinowy, jak i takich zasilanych tylko energią elektryczną 12 V. W tym przypadku na wyposażeniu znalazł się agregat Carrier CityMax.
Na wyposażeniu znalazła się również czterosiłownikowa winda o udźwigu 750 kg, która ułatwia załadunek. Sterowanie urządzeniem odbywa się dzięki joysticka, który umożliwia nie tylko pracę z automatycznym poziomowaniem, ale również daje możliwość dowolnej zmiany pochylenia platformy.
Zabudowa posiada atest higieniczny producenta na materiały użyte do wykonania zabudowy.
Ford Transit oferowany jest w czterech wersjach długości nadwozia, z napędem na przednią, tylną lub obie osie i o różnej dopuszczalnej masie całkowitej – choćby do 5000 kg. Samochód dostępny jest na rynku z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, który występuje w dwóch wariantach mocy – 130 lub 165 KM. Napęd może być przekazywany na oś przednią, tylną lub obie. Opcje przewidują manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach, a także 8- lub 10-biegowy automat. Transit w wersji podwozie z kabiną występuje również w odmianie elektrycznej, która dostępna jest z napędem na tylną oś i akumulatorem o standardowej pojemności 68 kWh lub o zwiększonej wynoszącej 89 kWh. Ta ostatnia zwiększa zasięg E-Transita choćby o 28%, co oznacza możliwość przejechania na jednym ładowaniu choćby 402 km. Zapewnia również szybsze ładowanie prądem przemiennym i stałym.
Na liście wyposażenia Transita znaleźć można m. in. opcjonalny system integracji zabudowy z pojazdem, który pozwala kierowcy kontrolować zainstalowany sprzęt innych producentów, taki jak zestawy oświetleniowe, windy, a choćby termostaty w pojazdach chłodniczych. Sterowanie odbywa się dzięki ekranu dotykowego SYNC – programowalne cyfrowe ikony zapewniają łatwe sterowanie wyposażeniem.