Design: hołd dla klasyki
Grande Panda od razu przywołuje wspomnienia o oryginalnej Pandzie, zaprojektowanej przez Giorgetto Giugiaro. Włoscy projektanci zadbali o to, by nowa odsłona zachowała prostotę i funkcjonalność poprzednika, jednak w bardziej dynamicznej i świeżej formie.
Projekt nowej Grande Pandy jest więc mistrzowskim połączeniem tradycji z nowoczesnością. Sylwetka pojazdu opiera się na wyrazistych, geometrycznych liniach i przywołuje skojarzenia z klasycznym, ale i funkcjonalnym wyglądem pierwszej generacji.
Mocno zarysowana maska i prostokątna bryła nadwozia podkreślają solidność designu. Szeroki rozstaw osi zapewnia lepszą stabilność oraz tworzy rodzinną wręcz przestrzeń w kabinie pasażerskiej. Warto jednak zaznaczyć, iż komfortowe wnętrze udało się zmieścić w niewielkiej bryle. Grande Panda liczy zaledwie 3,99 m długości.
Z przodu dominuje nowoczesna interpretacja klasycznego grilla, z wkomponowanym logotypem FIAT oraz reflektorami LED, nadającymi Pandzie wyraz “twarzy”, którego nie sposób pomylić z żadnym innym. Boczne przetłoczenia nadają dynamizmu, a czarne nakładki na nadkolach i listwy boczne wzmacniają poczucie bezpieczeństwa i sugerują gotowość do jazdy w różnych warunkach.
Wnętrze Grande Pandy zostało zaprojektowane w duchu funkcjonalnego minimalizmu. Znajdziemy tu masę schowków (nawet w desce rozdzielczej), nowoczesny panel centralny z cyfrowym zestawem wskaźników oraz ergonomicznie rozmieszczone przyciski. Przestronność wnętrza oraz zastosowanie jasnych kolorów i ekologicznych materiałów sprawia, iż wnętrze jest przyjazne i komfortowe, a jednocześnie zgodne z duchem zrównoważonej mobilności.
Nowoczesna technologia: elektryk i hybryda
Grande Panda to nie tylko stylowy ukłon w stronę przeszłości, ale również technologiczny krok w przyszłość. Model dostępny jest w wariancie z napędem w pełni elektrycznym oraz hybrydowym, co pozwala dopasować samochód do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Elektryczna Grande Panda jest napędzana silnikiem o mocy 113 KM, zapewniając dynamiczne przyspieszenie do 100 km/h w około 11 sekund. Akumulator o pojemności 44 kWh umożliwia zasięg do około 320 km (w cyklu mieszanym WLTP), a szybkie ładowanie pozwala uzupełnić energię od 20% do 80% w niespełna 30 minut.
Dodatkowym atutem wersji elektrycznej jest wbudowany z przodu auta spiralny kabel do ładowania. Rozwiązanie to znacząco zwiększa wygodę codziennego użytkowania, eliminując konieczność pakowania do bagażnika dodatkowych akcesoriów. Ładowanie Grande Pandy jest więc de facto łatwiejsze niż ładowanie telefona, bo “kabelek” mamy zawsze przy sobie.
Wersja hybrydowa o łącznej mocy napędu 110 KM, z kolei, łączy trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 o mocy 100 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM wspierającym jazdę w miejskich warunkach. Rozwiązanie to pozwala ograniczyć spalanie, poprawia dynamikę podczas ruszania i zmniejsza emisję CO2, zachowując przy tym wygodę klasycznego sposobu zasilania.
Warto zaznaczyć, iż Grande Panda Hybrid posiada automatyczną skrzynię biegów. Cennik tej wersji zaczyna się od 79 900 zł.
Grande Panda, niezależnie od wariantu, oferuje bogate wyposażenie już w standardzie. Na pokładzie znajdziemy m.in. elektroniczny wyświetlacz zegarów i komputera pokładowego o przekątnej 10”, liczne systemy wspomagania kierowcy, takie jak autonomiczny system awaryjnego hamowania, aktywny system utrzymania pasa ruchu czy system wykrywania zmęczenia kierowcy.
Warto dodać, iż Fiat Grande Panda został zaprojektowany z myślą o zmniejszeniu śladu węglowego i to nie tylko poprzez zastosowanie elektrycznych i hybrydowych układów napędowych. O jego zrównoważonym DNA świadczy wykorzystanie materiałów przyjaznych środowisku m.in. dzięki recyklingowi surowców.
Nowa Panda jest więc zdecydowanie bardziej “zielona” od pierwowzoru. Nie jest to jednak jedyny kolor, o jakim mowa w jej kontekście. FIAT mocno promuje swoją inicjatywę “No Grey” w związku z czym kultowy model jest dostępny w siedmiu opcjach kolorystycznych: Żółtym Limone, Brązowym Luna, Lazurowym Acqua, Niebieskim Lago, Czerwonym Passione, Czarnym Cinema oraz Białym Gelato.
Grande Panda i “piccolo” rata w abonamencie
Nowy Fiat Grande Panda, który dopiero wchodzi na polski rynek, już zdążył zdobyć uznanie zarówno ekspertów, jak i klientów. Model został wyróżniony w prestiżowych konkursach, zdobywając tytuł "Najlepszego auta małego i miejskiego" w plebiscycie Auto Lider 2025 oraz "Najlepszego auta miejskiego" w konkursie Moto Awards.
Te nagrody dowodzą, iż Fiat skutecznie połączył klasyczne wartości z nowoczesnym podejściem. Nowoczesne jest również podejście marki do finansowania. Program "NaszEauto" ułatwia dostęp do Grande Pandy, oferując atrakcyjne warunki w ramach abonamentu SimplyDrive.
SimplyDrive to kompleksowa usługa mobilności, dzięki której użytkownik nie musi martwić się o koszty eksploatacji auta. SimplyDrive zapewnia przewidywalność kosztów i wygodę użytkowania w ramach jednej, miesięcznej opłaty obejmującej ratę, serwis oraz ubezpieczenie.
W ramach abonamentu SimplyDrive klienci mogą elastycznie dopasować warunki umowy do swoich potrzeb. Umowy zawierane są najczęściej na kilkunastu miesięcy, z możliwością przedłużenia lub wymiany pojazdu po zakończeniu okresu finansowania. Miesięczna rata, w zależności od wybranego wariantu modelu i okresu umowy, może rozpoczynać się już od 199 zł netto.
Fiat Grande Panda to nie tylko powrót legendy, ale i dowód na to, jak bardzo zmieniło się oblicze motoryzacji na przestrzeni zaledwie kilku ostatnich dekad. Nowa Panda to mariaż klasyki z potrzebami współczesnego świata, oferujący styl, technologię i funkcjonalność w jednym, harmonijnym pakiecie. Grande Panda pokazuje, iż czasem warto spojrzeć wstecz, by ruszyć naprzód z pełną mocą.