Ferrari nowy hipersamochód F80 może rejestrować tor, po którym jedzie i będzie wspierać kierowcę we adekwatnym momencie podczas następnego okrążenia. Funkcja „Boost Optimization” odczytuje proste i zakręty toru i bez konieczności podejmowania dalszych działań ze strony kierowcy, dostarcza większą moc do układu hybrydowego, aby pomóc osiągnąć najlepszy możliwy czas okrążenia.
Możesz użyć optymalizacji wzmocnienia w trybie „Wydajność”, aby uzyskać stałą ilość energii elektrycznej tak długo, jak to możliwe podczas całej jazdy, lub możesz wybrać tryb „Kwalifikacja”, aby zmaksymalizować moc doładowania we właściwym czasie, kosztem utraty moc baterii szybko. W przeciwieństwie do SF90 Stradale i 296 GTB Ferrari, nie ma trybu jazdy w pełni elektrycznej.
F80 ma układ napędowy 4WD z tylnym silnikiem V6 o mocy 900 koni mechanicznych, który w połączeniu z trzema silnikami elektrycznymi osiąga maksymalną moc 1200 koni mechanicznych. Ferrari twierdzi, iż czyni to F80 „najpotężniejszym samochodem drogowym w historii”. Silniki elektryczne są pierwszymi w pełni opracowanymi i zbudowanymi przez producenta samochodów i wywodzą się z konstrukcji silnika MGU-K używanego w F1.
Na przedniej osi umieszczono dwa silniki elektryczne wraz z falownikiem i zintegrowanym układem chłodzenia, co umożliwia przeniesienie momentu obrotowego i zmniejszenie masy. Przetwornica DC-DC generująca napięcie 800, 48 i 12 V pomaga zmniejszyć wagę, ponieważ F80 nie potrzebuje osobnego akumulatora 48 V do zasilania aktywnego zawieszenia i systemów e-turbo.
F80 jest również wyposażony w „cyfrowy bliźniak” system kontroli poślizgu bocznego i aktywną aerodynamikę, która może zwiększyć siłę docisku podczas pokonywania zakrętów, aby zachować optymalną równowagę.
Ferrari F80 będzie dostępne w limitowanej serii zaledwie 799 sztuk, które kosztują ponad 3 miliony dolarów i według Droga i torzostały już przydzielone obecnym klientom.