Ferrari F8 Spider Novitec, czyli ładniej, mocniej, szybciej

profiauto.pl 3 lat temu

Novitec zabrał się za Ferrari F8 Spider. Poprawił zarówno wygląd włoskiego superauta, jak i jego osiągi. Wyszło lepiej niż dobrze.

2 lata po debiucie Ferrari F8 Spider, Novitec wziął je na warsztat

W celu poprawy stabilności podczas jazdy z dużą prędkością Ferrari F8 Spider wyposażono w dwuczęściowy przedni spojler z włókna węglowego. Karbonu nie szczędzono też na klamki, lusterka, osłonę silnika i tylne skrzydło. Całe nadwozie dopracowano pod kątem aerodynamiki w tunelu aerodynamicznym.

Jeśli chodzi o felgi, to dzieło firmy Vossen.

Ferrari F8 Spider Novitec – wnętrze jest projektowane pod klienta, a wśród materiałów wykończeniowych są skóra i alcantara

Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowany hydrauliczny system zawieszenia, który umożliwia podniesienie przedniej osi o 40 mm, co z pewnością przyda się przy pokonywaniu nierówności czy progów zwalniających. Z drugiej strony auto można obniżyć o 35 mm, by uzyskać niższy środek ciężkości i poprawić prowadzenie.

Novitec przygotował również wysokowydajny układ wydechowy, który jest dostępny z aktywnie sterowanymi klapami. Na życzenie może być wykonany z inconelu i wykończony złotem (próba 999), co zoptymalizuje odprowadzanie ciepła.

Standardowo za napęd Ferrari F8 Spider odpowiada 3,9-litrowe V8 biturbo

Niemiecki tuner dorzucił jednak kilkadziesiąt koni. Instalując moduł sterujący N-Tronic oraz poprawiając ciśnienie doładowania udało się uzyskać dodatkowe 82 KM (w sumie 802 KM) i 128 Nm (898 Nm). Przeprowadzone modyfikacje przełożyły się oczywiście na osiągi. Ferrari F8 Spider by Novitec przyspiesza do setki w 2,6 s, podczas gdy wersja bez ingerencji w oprogramowanie silnika jest o 0,3 s wolniejsza. Prędkość maksymalna przekracza 340 km/h.

Ferrari F8 Spider Novitec – tuner nie ujawnił ceny pakietu. W tej kwestii Novitec stawia na bezpośredni kontakt z zainteresowanymi.

Zdjęcia: Novitec

Idź do oryginalnego materiału