Ferrari BR20 – oto jednorazowy projekt z Maranello

profiauto.pl 2 lat temu

Ferrari ujawniło swój najnowszy projekt – Ferrari BR20. To auto nawiązujące do historycznych modeli marki z lat 50. i 60., takich jak Daytona, 410 Superamerica, czy 500 Superfast.

Ferrari należy do tych firm, które spełniają indywidualne zachcianki swoich najważniejszych klientów. Wydzielony odział Ferrari Special Project zapewnia pełne wsparcie projektowe, mające na celu stworzenie unikatowego one-off’a pod konkretne zamówienie. Klient może uczestniczyć w całym procesie produkcyjnym, od początku do końca. W ramach tego programu od 2008 roku z Maranello wyjechało już ponad 20 takich wyjątkowych pojazdów.

Najnowszym z nich jest Ferrari BR20 w stalowoszarym malowaniu

Bazuje na seryjnym modelu GTC4 Lusso z 2016 roku, ale jest jednocześnie o 76 mm większe od auta-dawcy. Ma mniejsze reflektory, szeroki wlot powietrza i smukłe światła do jazdy dziennej, co przekłada się na stonowany przód.

Bardzo ciekawie prezentuje się z profilu, gdzie dolny pas wraz z progami wykonano z włókna węglowego.

Największe zmiany dostrzeżemy jednak z tyłu, który całkowicie przebudowano. I tak z auta z nadwoziem shooting brake, Ferrari stało się fastbackiem z nisko opadającą linią szyby.

Jednorazowe Ferrari BR20 otrzymało również wyjątkowe końcówki układu wydechowego i specjalnie zaprojektowane dla tego pojazdu 20-calowe felgi. Łącznie prace nad autem, zanim ujrzało światło dzienne, trwały kilka ponad rok.

We wnętrzu postawiono na dwa odcienie brązu i dużą ilość włókna węglowego

Siedzenia pokryto skórą Heritage Testa di Moro, która ma srebrne krzyżowe szwy i unikalny wzór. Tylne fotele usunięto, a w ich miejscu zaprojektowano przestrzeń bagażową z drewna dębowego.

Ferrari BR20 – silnik

Ponieważ BR20 bazuje na GTC4 Lusso za napęd odpowiada wolnossąca jednostka V12 z konfiguracją na wszystkie koła i 7-stopniową, dwusprzęgłową przekładnią. Silnik generuje 690 KM przy 8000 obrotów na minutę i z pewnością zapewnia znakomite osiągi. W GTC4Lusso pierwsza setka pękała po 3,4 s, a prędkość maksymalna wynosiła 335 km/h. W przypadku BR20 będzie podobnie.

Kierowca ma do swojej dyspozycji elektroniczny mechanizm różnicowy, skrętną tylną oś oraz adaptacyjne zawieszenie.

Jak to z reguły bywa w przypadku jednorazowych projektów, cena Ferrari BR20 pozostaje nieznana. Podobnie jak tożsamość zleceniodawcy.

Źródło: Ferrari

Idź do oryginalnego materiału