Euro NCAP bezlitosne dla nowości. Problemy z poduszką w Chery Tiggo, pięć gwiazdek dla OMODA 9

7 godzin temu

Najnowsza seria testów zderzeniowych Euro NCAP przyniosła mieszane wyniki. Podczas gdy pięć nowych modeli, w tym OMODA 9 i Polestar 4, zdobyło maksymalne oceny bezpieczeństwa, w kilku innych autach wykryto poważne wady. Największe zastrzeżenia wzbudził chiński SUV CHERY TIGGO 7, w którym kurtynowa poduszka powietrzna dwukrotnie nie zadziałała poprawnie.

Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki najnowszej tury testów bezpieczeństwa, w której ponownie wzięto pod lupę szereg nowych modeli wchodzących na europejski rynek. Najwięcej kontrowersji wzbudziły wyniki testów zderzeniowych chińskiego SUV-a CHERY TIGGO 7 (których rezultaty mają zastosowanie również do trzyrzędowego modelu TIGGO 8). Podczas testu zderzenia bocznego stwierdzono, iż kurtynowa poduszka powietrzna nie rozwinęła się prawidłowo, przez co nie była w stanie skutecznie ochronić głowy dziecka siedzącego na tylnej kanapie.

Chiński gigant Chery wjeżdża do Europy. Polska na pierwszy ogień – auta, ceny, oferta, wszystko co warto wiedzieć

Co istotne, po zidentyfikowaniu usterki, Euro NCAP dało producentowi szansę na wprowadzenie poprawek. Niestety, ponowny test zakończył się kolejną porażką – tym razem kurtyna powietrzna podczas eksplozji odpięła się od szyny mocującej, ponownie nie zapewniając należytej ochrony. Dwa następujące po sobie nieprawidłowe zadziałania poduszki wzbudziły poważne obawy co do solidności konstrukcji, a organizacja zwróciła się do CHERY o ponowne przeanalizowanie projektu systemu. W efekcie samochód stracił punkty, co uniemożliwiło mu zdobycie pięciu gwiazdek, kończąc z wynikiem czterogwiazdkowym.

Problemy odnotowano również w przypadku małego elektrycznego Hyundaia INSTERA. W jego przypadku podczas testu zderzenia bocznego doszło do odryglowania drzwi kierowcy, co stwarza ryzyko ich otwarcia i obniżenia poziomu bezpieczeństwa pasażerów. INSTER zakończył testy z oceną czterech gwiazdek. Z kolei Ford Tourneo Courier, który w zeszłym roku otrzymał trzy gwiazdki z powodu słabej ochrony głowy tylnego pasażera, po wprowadzeniu przez producenta poprawek w systemie pasów, w ponownym teście poprawił swój wynik na cztery gwiazdki.

Jednak nie wszystkie samochody miały problemy. Aż pięć nowych modeli wykazało się wysokim poziomem bezpieczeństwa, zdobywając maksymalną notę pięciu gwiazdek. W tym elitarnym gronie znalazły się: Polestar 4, Lynk & Co 02, OMODA 9, ZEEKR 7X oraz elektryczny pick-up MG P9 EV. W kategorii ochrony dorosłych pasażerów najlepiej wypadł Polestar 4 (z wynikiem 92%), a tuż za nim uplasowały się MG P9 EV i ZEEKR 7X (91%) oraz OMODA 9 i Lynk & Co 02 (90%). Z kolei najbardziej zaawansowanymi systemami asystującymi wykazał się Lynk & Co 02, uzyskując w tej kategorii 89%.

OMODA 9 Super Hybrid poddana próbie. Sprawdziliśmy, co potrafi nowy SUV na torze i w terenie [galeria]

Jeśli artykuł Euro NCAP bezlitosne dla nowości. Problemy z poduszką w Chery Tiggo, pięć gwiazdek dla OMODA 9 nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału