Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz firma Lime podsumowały drugą edycję wspólnego projektu artystycznego o nazwie Hulaj ART – Sztuka na kółkach. W tym roku motywem przewodnim inicjatywy była „wolność przemieszczania się”.
W Centrum Sztuk Użytkowych odbył się wernisaż, podczas którego zostały zaprezentowane prace studentów i wykładowców wrocławskiej uczelni. Przedstawiciele ASP zinterpretowali hasło przewodnie i przenieśli swoje pomysły na 21 pojazdów firmy Lime. E-hulajnogi już pojawiły się na ulicach Wrocławia.
– Artystyczne wydarzenie „Hulaj ART – Sztuka na kółkach”, którego tegorocznym motywem przewodnim była „wolność przemieszczania się”, okazało się wyjątkowym wyzwaniem dla wszystkich zaangażowanych twórców. Uczestnicy mieli okazję zaprezentować swój indywidualny język wizualny oraz wpisać własną narrację artystyczną w tkankę miejską, trafiając do szerokiego grona odbiorców. Projekt przyniósł wiele satysfakcji – zarówno na poziomie twórczym, jak i interpersonalnym – umożliwiając uczestnikom wymianę doświadczeń i eksperymentowanie z nową formą wyrazu – komentuje dr hab. Marta Płonka, prorektor ds. naukowych i współpracy z podmiotami zewnętrznymi.
– W 2018 r. firma Lime rozpoczęła swoją działalność we Wrocławiu. Było to pierwsze polskie miasto, w którym zaoferowaliśmy naszą usługę. Od tego czasu chętnie wspieramy lokalne inicjatywy. Jesteśmy dumni z projektu Hulaj ART: Sztuka na kółkach. Dzięki naszej współpracy z Akademią Sztuk Pięknych we Wrocławiu możemy wspólnie przenieść sztukę do przestrzeni miejskiej. Zeszłoroczna edycja spotkała się z pozytywnym odbiorem mieszkańców, dlatego wierzymy, iż i w tym roku będą oni chętnie przemieszczać się „dziełami” stworzonymi przez studentów i wykładowców wrocławskiej uczelni – powiedział Wilhelm Munio, Senior Operations Manager Lime Polska.
W konferencji wzięli udział artyści zaangażowani w projekt Hulaj ART: Sztuka na kółkach edycja 2., władze i studenci Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, przedstawiciele firmy Lime Polska, Urzędu Miasta Wrocławia oraz mediów. Podczas wernisażu zostali nagrodzeni wszyscy uczestnicy projektu, uhonorowano także cztery najlepsze propozycje wyłonione poprzez głosowanie przedstawicieli Lime Polska oraz użytkowników Lime z całego świata na globalnym kanale Instagram firmy.
Informacja o firmie Lime
Misją Lime jest budowanie przyszłości, w której transport będzie współdzielony, elektryczny i bezemisyjny. Jako wiodący globalny dostawca współdzielonych pojazdów elektrycznych, Lime współpracuje z miastami w celu wdrożenia e-rowerów i e-hulajnóg do obsługi każdej podróży poniżej 10 km. Firma Lime, znajdująca się na liście 100 najbardziej wpływowych firm magazynu Time oraz wyróżniona jako Fast Company Brand that Matters, zrealizowała ponad 750 milionów przejazdów na pięciu kontynentach, tworząc nową generację ekologicznych, alternatywnych środków transportu.
Źródło: Informacja prasowa


