Chińskie ministerstwo przemysłu poinformowało w środę o rozpoczęciu trzymiesięcznej kampanii mającej na celu zwalczanie fałszywego marketingu i innych nieprawidłowości w Internecie w sektorze motoryzacyjnym. Ostre represje nastąpiły po zaostrzeniu przepisów w maju, mających na celu powstrzymanie przedłużającej się wojny cenowej, która dotknęła producentów samochodów, dostawców i dealerów na największym rynku motoryzacyjnym świata.
Ministerstwo przemysłu stwierdziło w oświadczeniu, iż rozpowszechnianie przez jakiekolwiek podmioty negatywnych treści na temat producentów samochodów w celu osiągnięcia korzyści finansowych byłoby naruszeniem przepisów.
Ministerstwo dodało, iż podejmie wysiłki mające na celu ograniczenie fałszywego i wprowadzającego w błąd marketingu internetowego oraz organizacji i manipulacji internetowych trolli w celu oczerniania konkurencji. Zgodnie z oświadczeniem producenci samochodów i platformy internetowe, których nazwy nie zostały wymienione przez ministerstwo, będą musieli podjąć działania w celu naprawienia nieprawidłowości. Sprzedaż pojazdów elektrycznych i hybrydowych w Chinach wzrosła w zeszłym miesiącu w najwolniejszym tempie od półtora roku, gdyż rząd kontynuował wysiłki mające na celu powstrzymanie nadmiernej konkurencji.

3 miesięcy temu
















