Droga ekspresowa S11. 19 chętnych, znamy oferty dla dwóch odcinków

7 godzin temu
  • S11 Ostrów Wielkopolski–Kępno (30 km) podzielono na dwa odcinki
  • Fragment Przygodzice–Ostrzeszów Północ będzie liczyć12 km w Ostrzeszów Północ–Kępno Północ 18 km
  • Obie trasy mają być otwarte w I połowie 2029 r.

Droga ekspresowa S11. Dwa odcinki

Fragment drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski–Kępno podzielono na dwa odcinki: Przygodzice–Ostrzeszów Północ (12 km) i Ostrzeszów Północ–Kępno Północ (18 km). Wybrani wykonawcy będą mieli 10 miesięcy na opracowanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na roboty w terenie przewidziano 22 miesiące, bez trzymiesięcznych przerw zimowych.

Budowy mają rozpocząć się w IV kwartale 2026 r., a otwarcie tras przewidziano na I połowę 2029 r. Droga ekspresowa S11 będzie miała rezerwę pod rozbudowę do trzech pasów. Zaplanowano ponad 30 przejść dla małych zwierząt i płazów, a także wykonanie ekranów akustycznych, zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.

Węzeł w Wieliczce koło Krakowa będzie gotowy w IV kwartale 2027 r.


Droga ekspresowa S11 Przygodzice–Ostrzeszów Północ

W przetargu było 10 chętnych, najniższa cena przekracza 549 mln, a najwyższa 680 mln zł.

Liczący 12 km odcinek drogi ekspresowej przebiegnie między obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego a DW444 w rejonie Ostrzeszowa. Powstaną węzły Przygodzice i Antonin, miejsca obsługi podróżnych (MOP) Bledzianów i Kozły oraz 10 obiektów inżynieryjnych.

Droga ekspresowa S11 Ostrzeszów Północ–Kępno Północ

W postępowaniu wzięło udział dziewięciu zainteresowanych. Najtańsza oferta opiewa na ponad 588 mln zł, a najdroższa przekracza 716 mln zł.

Odcinek drogi ekspresowej S11 będzie kontynuacją poprzedniego. Zacznie się od węzła Ostrzeszów Północ (skrzyżowanie z DW444, DW449 i DK11). Zaplanowano trzy węzły (Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ i 16 obiektów inżynieryjnych.

Oferty na odcinek Przygodzice–Ostrzeszów Północ

Oferenci Kwota brutto (zł)

1

Mirbud

549 441 000,00

2

Strabag

564 409 178,73

3

PORR

567 383 010,00

4

UNIBEP

594 453 384,31

5

Duna Polska

596 016 189,00

6

Polaqua

604 114 459,41

7

Budimex

611 203 851,82

8

Mostostal Warszawa

616 446 348,34

9

Konsorcjum: Fabe Polska (Lider), Mosty Łodź

621 849 512,33

10

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

680 610 522,46

Oferty na odcinek Ostrzeszów Północ–Kępno Północ

Oferenci

Kwota brutto (zł)

1

Budimex

588 232 566,40

2

Strabag

591 251 877,09

3

Duna Polska

599 898 107,99

4

Polaqua

610 973 363,76

5

Fabe Polska (lider), Mosty Łódź

636 484 514,54

6

Mostostal Warszawa

667 565 841,15

7

MIRBUD

685 110 000,00

8

UNIBEP

668 561 223,82

9

Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor

716 700 757,96

Droga ekspresowa S11 w woj. wielkopolskim

W 2024 r. podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna oraz odcinka Oborniki–Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Pierwsza inwestycja ma się zakończyć w II połowie 2027 r., a druga w II kwartale 2028 r. Dla pozostałych pięciu fragmentów drogi ekspresowej S11 (łącznie 220 km) prowadzone są prace przygotowawcze.

Przeczytaj także: Rail Baltica. Rekordowy przetarg w Polsce

Idź do oryginalnego materiału