- S11 Ostrów Wielkopolski–Kępno (30 km) podzielono na dwa odcinki
- Fragment Przygodzice–Ostrzeszów Północ będzie liczyć12 km w Ostrzeszów Północ–Kępno Północ 18 km
- Obie trasy mają być otwarte w I połowie 2029 r.
Droga ekspresowa S11. Dwa odcinki
Fragment drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski–Kępno podzielono na dwa odcinki: Przygodzice–Ostrzeszów Północ (12 km) i Ostrzeszów Północ–Kępno Północ (18 km). Wybrani wykonawcy będą mieli 10 miesięcy na opracowanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Na roboty w terenie przewidziano 22 miesiące, bez trzymiesięcznych przerw zimowych.
Budowy mają rozpocząć się w IV kwartale 2026 r., a otwarcie tras przewidziano na I połowę 2029 r. Droga ekspresowa S11 będzie miała rezerwę pod rozbudowę do trzech pasów. Zaplanowano ponad 30 przejść dla małych zwierząt i płazów, a także wykonanie ekranów akustycznych, zbiorników retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych.
Droga ekspresowa S11 Przygodzice–Ostrzeszów Północ
W przetargu było 10 chętnych, najniższa cena przekracza 549 mln, a najwyższa 680 mln zł.
Liczący 12 km odcinek drogi ekspresowej przebiegnie między obwodnicą Ostrowa Wielkopolskiego a DW444 w rejonie Ostrzeszowa. Powstaną węzły Przygodzice i Antonin, miejsca obsługi podróżnych (MOP) Bledzianów i Kozły oraz 10 obiektów inżynieryjnych.
Droga ekspresowa S11 Ostrzeszów Północ–Kępno Północ
W postępowaniu wzięło udział dziewięciu zainteresowanych. Najtańsza oferta opiewa na ponad 588 mln zł, a najdroższa przekracza 716 mln zł.
Odcinek drogi ekspresowej S11 będzie kontynuacją poprzedniego. Zacznie się od węzła Ostrzeszów Północ (skrzyżowanie z DW444, DW449 i DK11). Zaplanowano trzy węzły (Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ i 16 obiektów inżynieryjnych.
Oferty na odcinek Przygodzice–Ostrzeszów Północ
|
Oferenci | Kwota brutto (zł) |
1 |
Mirbud |
549 441 000,00 |
2 |
Strabag |
564 409 178,73 |
3 |
PORR |
567 383 010,00 |
4 |
UNIBEP |
594 453 384,31 |
5 |
Duna Polska |
596 016 189,00 |
6 |
Polaqua
|
604 114 459,41 |
7 |
Budimex
|
611 203 851,82 |
8 |
Mostostal Warszawa |
616 446 348,34 |
9 |
Konsorcjum: Fabe Polska (Lider), Mosty Łodź |
621 849 512,33 |
10 |
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor |
680 610 522,46 |
Oferty na odcinek Ostrzeszów Północ–Kępno Północ
Oferenci |
Kwota brutto (zł) |
|
1 |
Budimex |
588 232 566,40 |
2 |
Strabag |
591 251 877,09 |
3 |
Duna Polska |
599 898 107,99 |
4 |
Polaqua |
610 973 363,76 |
5 |
Fabe Polska (lider), Mosty Łódź |
636 484 514,54 |
6 |
Mostostal Warszawa |
667 565 841,15 |
7 |
MIRBUD |
685 110 000,00 |
8 |
UNIBEP |
668 561 223,82 |
9 |
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor |
716 700 757,96 |
Droga ekspresowa S11 w woj. wielkopolskim
W 2024 r. podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna oraz odcinka Oborniki–Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Pierwsza inwestycja ma się zakończyć w II połowie 2027 r., a druga w II kwartale 2028 r. Dla pozostałych pięciu fragmentów drogi ekspresowej S11 (łącznie 220 km) prowadzone są prace przygotowawcze.
Przeczytaj także: Rail Baltica. Rekordowy przetarg w Polsce