Dodge Charger Daytona SRT – elektryczny muscle car z napędem na cztery koła i głośnym wydechem

profiauto.pl 2 lat temu

Dodge Charger Daytona SRT wygląda jak nowoczesna interpretacja muscle cara z lat 60. z mocnym V8 pod maską. Nie do końca to prawda. To istotny koncept Dodge’a, który pokazuje kierunek marki i najbliższą przyszłość.

Dodge Charger Daytona SRT EV jest zapowiedzią pierwszego elektrycznego Dodge’a

To powrót do klasycznego dwudrzwiowego nadwozia, któremu nadano nieco aerodynamiczności. Zamiast V8 pod maską auto ma elektryczny układ napędowy i 800-woltową instalację, umożliwiającą szybkie ładowanie.

Tim Kuniskis, CEO marki Dodge, podczas prezentacji nie ujawnił jego mocy, ale zapewnił, iż elektryczny Charger jest szybszy od Hellcata. Dzięki napędowi na cztery koła i specjalnemu przyciskowi PowerShot, który zapewnia chwilowe doładowanie. Na chwalenie się osiągami pewnie przyjdzie jeszcze pora.

Co więcej, elektryczny Dodge ma być równie głośny, co spalinowy 717-konny SRT Hellcat. Jak to możliwe?

Pojazd został wyposażony w specjalną instalację, która wytwarza generowany komputerowy dźwięk o natężeniu do 126 decybeli. Producent nazywa go „Fratzonic Chambered Exhaust”, choć tak naprawdę z wydechem to nie ma nic wspólnego. Termin „fratzonic” odświeża z kolei stary logotyp marki, który ma stać się symbolem przyszłych sportowych modeli Dodge’a

Z innych ciekawostek: Dodge Charger Daytona SRT ma również elektromechaniczną skrzynię biegów, którą nazywa e-Rupt. Jej zadaniem jest symulowanie pracy tradycyjnej skrzyni.

Wnętrze jest zdecydowanie nowoczesne

Nie mogło zabraknąć dotykowych ekranów, z których największy – zakrzywiony w stronę kierowcy zestaw wskaźników – mierzy aż 16 cali. Doskonale prezentują się fotele, które częściowo wykończono karbonem. Poza tym Dodge ma w pełni szklany dach i dźwignię zmiany biegów z unikalnym chwytem.

Dodge Charger Daytona SRT jest bliski produkcyjnej wersji

Prawdopodobnie z niewielkimi zmianami trafi na rynek w 2024 roku. Do tego czasu emocje wśród największych przeciwników elektryfikacji Dodge’a może trochę opadną. Na osłodę specjalnie dla nich producent przygotował szaloną wersję Durango SRT Hellcat o mocy 720 KM.

Zdjęcia: Dodge

Idź do oryginalnego materiału