Classic Defender V8 Churchill Edition to hołd dla legendarnego modelu „UKE 80” – Land Rovera Series I z 1954 roku, niegdyś należącego do słynnego premiera Wielkiej Brytanii, Winstona Churchilla. Limitowana edycja wyróżnia się lakierem w kolorze Bronze Green, stalowymi felgami w tej samej tonacji, galwanizowanymi detalami nadwozia oraz tapicerką w kolorze Bottle Green ze skóry Bridge of Weir Semi-Aniline. Auto będzie oferowane wyłącznie na indywidualne zamówienie – w wersji 90 lub 110 Station Wagon, a także 90 Soft Top.
Każdy Classic Defender V8 jest kompleksowo odbudowywany i zmodernizowany – napędzany silnikiem benzynowym Land Rover 5.0 V8 o mocy 405 KM, połączonym z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Najnowsza, limitowanaedycja Works Bespoke od Land Rover Classic czerpie inspirację z Land Rovera Series I byłego premiera Wielkiej Brytanii, Winstona Churchilla, którego otrzymał w 1954 r. Powstanie jedynie dziesięć egzemplarzy Classic Defender V8 Churchill Edition.
Z inicjatywy firmy Emil Frey
Inicjatorem powstania tej serii jest autoryzowany dealer Land Rover Classic, firma Emil Frey, właściciel oryginalnego egzemplarza Churchill Series I z numerem rejestracyjnym „UKE 80”. Edycja ta, dostępna wyłącznie za pośrednictwem tej firmy, pokazuje, jak szerokie możliwości personalizacji oferuje program Works Bespoke dla Classic Defender V8.
Classic Defender V8 Churchill Edition wyróżnia się nadwoziem w kolorze Bronze Green, starannie dopasowanym do oryginału przez ekspertów z Classic Works. Ten głęboki, historyczny odcień pojawia się również na 16-calowych, stalowych kołach heavy-duty oraz w detalach wnętrza, w tym wokół konsoli środkowej. Na froncie znalazł się galwanizowany zderzak oraz klasyczna metalowa kratka wlotu powietrza. Charakterystycznym elementem jest pojedyncza, matowo-czarna oprawa reflektora, inspirowana pozycją przedniego numeru rejestracyjnego w ikonicznym 4×4 Churchilla. Dodatkowe detale obejmują dekal „UKE 80” na błotnikach, indywidualne oznaczenia z tyłu pojazdu, a także niepomalowane, galwanizowane krawędzie nadwozia.

Wnętrze wykończono luksusową skórą Bridge of Weir Semi-Aniline w odcieniu Bottle Green, która pokrywa także uchwyty pasażera, w połączeniu z wykończeniem i podsufitką w kolorze Windsor Ebony. Deska rozdzielcza zawiera unikatowy zegar z niebieską tarczą i czerwoną linią – inspirowany szampanem Pol Roger Sir Winston Churchill.
– Classic Defender V8 Churchill Edition to znakomity przykład tego, co można osiągnąć, gdy pomysł klienta spotyka się z kunsztem i dbałością o detale ekspertów Land Rover Classic. Nasi specjaliści z programu Works Bespoke subtelnie uchwycili istotę ikonicznego Land Rovera z 1954 roku należącego do Winstona Churchilla, tworząc te ekskluzywne, limitowane pojazdy, które są w tej chwili manualnie wytwarzane w naszym centrum renowacyjnym w Wielkiej Brytanii – powiedział Dominic Elms, dyrektor zarządzający Jaguar Land Rover Classic.
Land Rover Series I na 80. urodziny
„UKE 80”, Land Rover Series I o rozstawie osi 86 cali, został pierwotnie wręczony Winstonowi Churchillowi w jego posiadłości Chartwell 30 listopada 1954 r., z okazji jego 80. urodzin. Oznaczony rejestracją UKE 80, pojazd posiadał indywidualne modyfikacje po stronie pasażera, gdyż jego głównym zadaniem było przewożenie Churchilla po posiadłości. Zmiany obejmowały szersze siedzenie z rozkładanym podłokietnikiem, ogrzewanie podnóżka oraz dodatkowy uchwyt pokryty skórą.

Series I pozostał na terenie posiadłości Chartwell aż do śmierci Winstona Churchilla w styczniu 1965 r., po czym został przekazany jego zięciowi. Samochód pozostał w rodzinie do 1973 r., a w 2013 r. został zakupiony przez obecnego, szwajcarskiego właściciela. Pojazd został poddany renowacji i przeniesiony do Emil Frey Classics Museum w Safenwil w Szwajcarii, gdzie znajduje się do dziś.
Eksperci z Land Rover Classic dokładnie przeanalizowali lakier, aby kolor został perfekcyjnie odzwierciedlał oryginalny odcień Bronze Green. Pobierano również próbki oryginalnego wykończenia, aby skórzana tapicerka Bridge of Weir Semi-Aniline w kolorze Bottle Green miała idealny odcień.
Klasyka w nowym wydaniu
Oprócz wariantów nadwozia 90 i 110 Station Wagon dostępne są także wersje Soft Top edycji Churchill. Soft Top posiada szyty na miarę materiałowy dach inspirowany tym zamontowanym w ostatnim klasycznym Defenderze wyprodukowanym w Solihull w 2016 r. Boczne i tylne sekcje dachu można odpiąć i zrolować, umożliwiając jazdę „pod gołym niebem”. Land Rover Classic dodał również dodatkowe punkty mocowania, aby materiał pozostawał napięty przy prędkościach autostradowych.
Wprowadzenie edycji Churchill następuje po debiucie wariantów Classic Defender V8: 90 i 110 Station Wagon oraz 90 Soft Top, które są dostępne dla klientów Works Bespoke do zamówienia według indywidualnych specyfikacji.
Wszystkie pojazdy Classic Defender V8 są napędzane wyłącznie oryginalnym 5,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 Land Rover o mocy 405 KM i momencie obrotowym 515 Nm, w połączeniu z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów ZF.

Każdy egzemplarz powstaje na bazie modelu wyprodukowanego w latach 2012–2016 i jest starannie odrestaurowany, przeprojektowany i ulepszony, za sprawą setek godzin precyzyjnej pracy ekspertów Land Rover Classic. Modernizacja obejmuje m.in. wzmocnione zawieszenie – sprężyny Eibach i amortyzatory Bilstein, zmodyfikowane stabilizatory, przeprojektowany układ kierowniczy oraz układ hamulcowy Alcon. Auto wyposażono również w system Classic Infotainment, montowany we wszystkich modelach Classic Defender V8. Łączy on nowoczesne funkcje, takie jak nawigacja, radio DAB i Bluetooth, z klasycznym wyglądem idealnie zintegrowanym z deską rozdzielczą i konsolą centralną.
Oprócz serwisu Classic Works w siedzibie Land Rover Classic w Wielkiej Brytanii oraz dedykowanej placówce Land Rover Classic w Essen-Kettwig w Niemczech, Emil Frey zapewnia pełne wsparcie posprzedażowe dla modeli historycznych w swoim flagowym salonie w Monachium.
(TSz) Źródło: Informacja prasowa



