Defender 110 OCTA Black to specjalna – czarna wersja flagowego modelu Defender. Aż 30 zewnętrznych elementów wykończonych zostało w kolorach Gloss Black lub Satin Black. Do tego obręcze kół i lakiery, które pozwalają dopasować to auto do własnego stylu. Defender OCTA to najmocniejszy Defender w historii – 635 KM, podwójnie doładowane V8 MHEV, zawieszenie 6D Dynamics i tryb OCTA.
Wyraziste czarne detale podkreślają charakter Defenderaa 110 OCTA Black, najbardziej luksusowego Defendera w ofercie. Transformacja objęła aż 30 elementów nadwozia. Samochód wykończony jest lakierem Narvik Black – to najgłębsza czerń w palecie Defendera. Standardowo w połysku, ale klienci mogą wybrać opcjonalną matową folię ochronną. Przednie i tylne osłony pokryte są czarną satynową powłoką proszkową. Uchwyty do holowania – również w satynowej czerni. Z przodu – osłona zaczepu holowniczego w połysku. Z tyłu – cztery końcówki wydechu w kolorze Gloss Black. Logo Land Rover na grillu także utrzymane w czerni z przyciemnianym srebrnym napisem. choćby elementy podwozia, jak osłony układu wydechowego czy opcjonalnego wysuwanego elektrycznie haka holowniczego – mają wykończenie Gloss lub Satin Black.
Do wyboru są 20-calowe kute felgi lub 22-calowe obręcze Gloss Black – z czarnymi dekielkami i napisem Defender w odcieniu Shadow Atlas. Zaciski hamulcowe Gloss Black dopełnia kontrastowy napis Sentient Silver. We wnętrzu po raz pierwszy w historii modelu zastosowano połączenie czarnej skóry Semi-Aniline i materiału Kvadrat. Miękkie w dotyku wykończenie foteli Performance podkreślają unikalne wzory perforacji i nowe przeszycia na oparciach. Tyły siedzeń i zawiasy podłokietników wykończono w kolorze Carpathian Grey.
Na desce rozdzielczej poprowadzona jest belka Cross Car Beam, pokryta satynową czernią w technologii proszkowej. Opcjonalnie dostępne są również detale wykończone ciętym włóknem węglowym.
Mark Cameron, Managing Director Defendera powiedział: Nie da się nie zauważyć obecności i charakteru Defendera OCTA – to najwyższy i najszerszy Defender, stworzony, by pokonywać jeszcze bardziej ekstremalne tereny. OCTA Black podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Wiemy, iż nasi klienci uwielbiają czarne wykończenia Defenderów, dlatego nasi projektanci poszli o krok dalej – pokrywając każdy możliwy detal, wewnątrz i na zewnątrz, czernią.
Defender 110 OCTA jest napędzany 635-konnym silnikiem V8 Twin Turbo 4.4 MHEV i wyposażony w innowacyjne zawieszenie 6D Dynamics oraz dedykowany tryb OCTA Mode do jazdy terenowej w wersji high-performance. Na pokładzie znajdziemy również coś, czego nie czuć w żadnym innym Defenderze – siedzenia z technologią Body and Soul (BASS). Fotele Performance w pierwszym rzędzie pozwalają nie tylko słuchać muzyki, ale też ją poczuć. System opracowany wspólnie z liderem branży – firmą SUBPAC, wykorzystuje sygnały dźwiękowe z systemu audio Meridian Surround Sound o mocy 700 W i 15 głośnikach, by dostarczyć dźwięk poprzez przetworniki haptyczne w najwyższej jakości – w formie wibracyjnej i przestrzennej. Technologia oparta na AI to to samo rozwiązanie, którego używają czołowi artyści i kompozytorzy na świecie.
Prezentowany model korzysta także z najnowszych usprawnień w całej gamie Defender – w tym nowego, wyrazistego wzoru reflektorów, przyciemnianych tylnych świateł w technologii flush oraz nowego, 13,1-calowego ekranu dotykowego, który zapewnia jeszcze bardziej intuicyjne sterowanie funkcjami inforozrywki.
Defender 110 OCTA Black dołącza do gamy obok standardowego Defender OCTA, który teraz dostępny jest w dwóch nowych kolorach: Sargasso Blue i Borasco Grey, oferowanych obok dotychczasowych Charente Grey i Petra Copper. W drugiej połowie 2025 roku pojawi się również opcjonalna folia matowa Patagonia White.
Warto dodać, iż Defender został oficjalnym partnerem motoryzacyjnym trasy koncertowej Oasis Live’25. Długo wyczekiwane, 41-koncertowe tournée po całym świecie słynnego zespołu właśnie rozpoczyna się w Wielkiej Brytanii.
Źródło: Informacja prasowa








