Umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla drogi ekspresowej S10 Wyrzysk–Bydgoszcz podpisano w czerwcu 2018 r. Trzy lata później złożono wniosek o wydanie decyzji, jako rekomendowany wskazując w nim wariant o długości 40 km.
Droga S10 Nakło–Wyrzysk:
Wydanie decyzji środowiskowej oznacza, iż Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) może rozpocząć kolejne działania.
Planuje się, iż droga ekspresowa S10 Wyrzysk–Bydgoszcz będzie budowana w latach 2026-2028. Wykonawca pracować ma w formule „projektuj i buduj”. Powstaną m.in. cztery węzły (Sadki, Nakło, Ślesin, Kruszyn), 21 obiekty inżynieryjne oraz dwie pary miejsc obsługi podróżnych.
Droga S10 Ślesin–Nakło:
Budowa tego fragmentu drogi S10 jest konieczna, ponieważ obecną DK10 Bydgoszcz– Nakło nad Notecią–Wyrzysk jeździ średnio 11,5 tys. pojazdów na dobę. Prognozuje się, iż w 2046 r. nastąpi wzrost do 30-35 tys., a na terenie Bydgoszczy ma osiągnąć wtedy poziom 41 tys. pojazdów.
Droga S10 Bydgoszcz–Ślesin:
Cała droga ekspresowa S10 będzie mieć 460 km długości, połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej.
Przeczytaj także: Ostatni odcinek S10 Bydgoszcz–Toruń – ponowny wybór wykonawcy