Dacia szykuje prawdziwą sprzedażową bombę. Za 85 000 zł będzie większym hitem niż jakikolwiek SUV

2 godzin temu

Na początku listopada Dacia zapowiedziała całkowicie nowy model o tajemniczej, roboczej nazwie C-Neo. Nowe kombi w podniesionym stylu Scouta czy Allroada ma wstrząsnąć europejskim rynkiem samochodów rodzinnych. Samochód, który otrzyma surowy wygląd, hybrydowy napęd i przystępną cenowo praktyczność wyjechał po raz pierwszy na drogi.

Spis treści

  • Dacia wprowadzi do swojej oferty nowego crossovera – kombi już w 2026 roku
  • Model roboczo nazwany C-Neo bazuje na SUV-ie Bigster
  • Będzie bezpośrednio konkurował z popularną w Europie Skodą Octavią

Dacia chce wstrząsnąć europejskim rynkiem

fot. Dacia

Dacia po cichu stała się złotym dzieckiem Grupy Renault. Rumuńska firma zbudowała na przestrzeni lat reputację firmy oferującej praktyczne i niezawodne samochody w przystępnych cenach. Kolejnym krokiem w jej historii ma być kompaktowy crossover kombi. Samochód zostanie umieszczony w portfolio powyżej Joggera. Ale jego celem jest jeden z najsilniejszych graczy na europejskim rynku – Skoda Octavia.

Nowy model otrzymał roboczą nazwę Dacia C-Neo. Samochód został już zauważony podczas testów w kamuflażu w południowej Europie. Oficjalna prezentacja i debiut nowego kombi spodziewane są w drugiej połowie 2026 roku. To z kolei daje inżynierom jeszcze kilka miesięcy na dopracowanie ustawień podwozia i ostatnie poprawki komfortu jazdy.

Podwyższony prześwit i znajomy wygląd

El bombazo de Dacia al descubierto en estas fotos, una inédita berlina familiar con aire Stepway que alarma a Skoda https://t.co/c52u5YSUvj @motorpuntoes pic.twitter.com/kCrOOLGnDC

— Antonio Fernandez (@unaobviedad) November 24, 2025

Prototyp w kamuflażu wydaje się być bliski gotowości do produkcji. Samochód zachowuje proporcje tradycyjnego kombi. Z przodu nad kanciastym zderzakiem widzimy równie prostokątne reflektory. Maska silnika ma podobny kształt do SUV-ów – Dustera i Bigstera. Reszta nadwozia ma jednak bardziej aerodynamiczne kształty.

Subtelne kontury nadkoli wskazują na lekkie osłony chronne, a lekko podwyższony prześwit sugeruje praktyczność crossovera. Po bokach mamy też ostre przetłoczenia i tradycyjne klamki. Linia dachu prowadzi do tylnego spojlera umieszczonego nad pochyloną tylną szybą. Ponadto, długi tylny zwis i kształt klapy bagażnika sugerują, iż samochód będzie miał dużą przestrzeń bagażową, oferując dużą praktyczność w stosunku do ceny.

Podczas gdy Jogger występuje w opcji 7-osobowej, nowe kombi prawdopodobnie pozostanie jedynie 5-osobowe. Firma tym samym skupi się na przestrzeni i wydajności, a nie liczbie pasażerów.

Il va ętre sympa ce break Dacia je pense pic.twitter.com/e1lLwaJuG6

— Quentin 'Toyec’ Laporte (@Toyec_PE) November 24, 2025

Na jakie opcje silnikowe zdecyduje się Dacia?

Podobnie jak reszta gamy, C-Neo bazuje na platformie CMF-B. Pod maską możemy spodziewać się układów napędowych znanych też z Dustera i Bigstera. Oznacza to, iż klienci będą mieli do wyboru opcje benzynowe, LPG, mild-hybrid i full-hybrid. Jednostki zbudowane są wokół wszechobecnego, turbodoładowanego silnika o pojemności 1.2 Grupy Renault.

Oprócz Skody Octavii, nowe kombi Dacii będzie rywalizować też z VW Golfem Variant, Seatem Leonem Sports Tourer, Toyotą Corollą Touring Sports, czy Hyundaiem i30 Tourer. Co ciekawe, żaden z nich w tej chwili nie oferuje crossovera, którego chce wprowadzić Dacia. Ale to może dać im solidną przewagę.

Idź do oryginalnego materiału