Dacia Jogger oficjalnie zadebiutowała. Zastąpi Logana MCV i Lodgy, a jej największym atutem jest przestronność. Powinna przypaść do gustu posiadaczom dużej rodziny, o ile nie mają oni nic przeciwko podniesionym kombi.
Dacia Jogger stanowi kompromis projektowy pomiędzy SUV-em, a kombi
Nie jest ani jednym, ani drugim tak do końca, łączy jednak cechy obydwu nadwozi. Do słupka B pojazd wygląda dokładnie tak samo jak Sandero Stepway. Dalej wyraźnie staje się wyższy. Z tyłu znajdziemy pokaźnych rozmiarów otwór drzwiowy, który skrywa pakowny bagażnik lub trzeci rząd siedzeń. Jogger pomieści sprzęt sportowy, ale i sprawdzi się w roli auta rodzinnego.
W sumie jego długość to 4550 mm, a te wymiary czynią z Joggera najdłuższy model w gamie rumuńskiej marki. Rozstaw osi sięgający 2900 mm gwarantuje sporo miejsca w kabinie i dwie możliwe konfiguracje: 5- i 7-osobową.
Pojemność ładunkowa konfiguracji 5-osobowej to 708 l
Po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie przestrzeń zwiększa się do 1819 l. Dacia przygotowała też liczne schowki, które łącznie mają 24 l pojemności.
Wnętrze wyda się znajome posiadaczom modelu Logan, czy Sandero
Dacia Jogger – silniki
Podobnie jak nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan, Jogger będzie dostępny z silnikami benzynowymi. Na początku wybór ograniczy się do 110-konnej jednostki TCe o pojemności 1 l. W ofercie pojawi się również wersja z seryjnie montowanym LPG (ECO-G 100) i z 40-litrowym zbiornikiem na gas. Pewna jest także klasyczna hybryda, z 4-cylindrowym bazowym silnikiem 1.6 o łącznej mocy 140 KM – zadebiutuje dopiero w 2022 roku.
Dacia Jogger nie ma i raczej nie będzie miała napędu na 4 koła
Taki układ wymagałby przeprojektowania zawieszenia, co z kolei wygenerowałoby dodatkowe koszty produkcyjne. Finalnie wpłynęłoby to na cenę, a jak wiadomo Dacia pozycjonuje się jako marka budżetowa i zbyt droga być nie może.
A propos ceny…
Musimy jeszcze chwilę na nią poczekać. jeżeli Jogger zostanie rozsądnie wyceniona, z pewnością może liczyć na ogromną popularność. Dacia Sandero, która w lipcu prześcignęła w europejskiej sprzedaży samego Volkswagena Golfa, jest tu dobrym przykładem.
Zdjęcia: motor1.com