Dacia i Renault pochwaliły się wynikami za 2024 rok. Obie marki mają co świętować

2 godzin temu
Na piątkowej konferencji prasowej Grupa Renault zaprezentowała imponujące wyniki sprzedaży za rok 2024. Zarówno Renault jak i Dacia umocniły swoją pozycję na polskim rynku, osiągając znaczący wzrost sprzedaży i plasując się w czołówce najpopularniejszych marek.


Renault - lider na rynku samochodów dostawczych i dynamiczny wzrost w segmencie osobowym


Renault utrzymało pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Polsce już piąty rok z rzędu, osiągając imponujący udział w rynku na poziomie 19,4 proc. Model Master, lider w swoim segmencie H VAN, dominuje na rynku już siódmy rok z rzędu. Marka może pochwalić się również sukcesami w innych segmentach, takich jak M Van i S Van.

W segmencie samochodów osobowych Renault odnotowało znaczący wzrost sprzedaży, osiągając 9. miejsce na rynku. Wzrost sprzedaży do klienta indywidualnego wyniósł aż 62,6 proc., co jest najlepszym wynikiem wśród czołowych marek. Model Captur okazał się najpopularniejszym modelem osobowym marki, zajmując 4. miejsce w segmencie B-SUV.

Renault dynamicznie rozwija również ofertę samochodów zelektryfikowanych, osiągając 21 proc. udziału wersji E-Tech w całkowitej sprzedaży. W ofercie marki znajdują się zarówno modele w pełni elektryczne, jak i hybrydowe, oferując szeroki wybór dla klientów poszukujących ekologicznych rozwiązań.

Dacia - dynamiczny wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji w segmencie osobowym


Dacia również odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w 2024 roku, osiągając 12-proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Marka umocniła swoją pozycję w segmencie samochodów osobowych, zajmując 6. miejsce pod względem sprzedaży do klienta indywidualnego.

Model Duster okazał się bestsellerem marki, zajmując 2. miejsce w segmencie B+SUV i 8. miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Polsce. Dacia cieszy się również popularnością w segmencie B-Hatch, gdzie model Sandero zajmuje 3. miejsce.

Marka rozwija też ofertę samochodów z fabryczną instalacją LPG, która cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Dodatkowo w tamtym roku wprowadziła wersje hybrydowe (HEV) do modeli Duster i Jogger, rozszerzając swoją ofertę o ekologiczne rozwiązania. Testy tych modeli możecie znaleźć poniżej.

Idź do oryginalnego materiału