Czy wtrysk wodno-metanolowy się opłaca?

2 lat temu
Zastrzeżenie

Możemy otrzymać prowizję, gdy użyjesz jednego z naszych kuponów/linków, aby dokonać zakupu.

Czy wtrysk wodno-metanolowy się opłaca? To jest pytanie, które zadałem sobie kilka razy. W tym poście powiem Ci, dlaczego uważam, iż warto zamontować go w swoim samochodzie.

Najpierw pozwólcie, iż opowiem o tym, gdzie zaczęło się wtryskiwanie wody. Wtryskiwanie wody było stosowane w wojskowych samolotach benzynowych przed II wojną światową. Tak, technologia wtryskiwania wody do strumienia powietrza istnieje już od wielu lat. Zostało to wykorzystane do wytworzenia większej mocy, aby samolot mógł startować na krótsze odległości z większym ładunkiem.

W późniejszych latach Renault i Ferrari były pierwszymi zespołami F1, które zastosowały wtrysk wody w swoich doładowanych silnikach. Od około 2,5 bara doładowania wtryskiwali wodę do strumienia powietrza, aby schłodzić przewód dolotowy.

Z biegiem czasu system ten rozwinął się do tego stopnia, iż ​​do mieszanki wprowadzano metanol. Mieszanka 50% wody destylowanej i 50% metanolu jest używana do schładzania powietrza dolotowego i podnoszenia liczby oktanowej do poziomu paliwa wyścigowego.

Wadą wtrysku watermeth.

Jedynym prawdziwym minusem wtrysku wody i metanolu, jaki przychodzi mi do głowy, jest fakt, iż masz w samochodzie dodatkowy zbiornik, który musisz stale napełniać. Nie możesz po prostu zatrzymać się na stacji benzynowej i zatankować. Musisz mieć zapasy metanolu i wody destylowanej w domu lub w sklepie.

Nie mogę po prostu użyć zwykłej wody z kranu?

Tak, możesz użyć wody z kranu. Nie jest to jednak zalecane. Osobiście od dawna używam wody z kranu w mojej mieszance wodno-metanolowej. Problem z używaniem wody z kranu polega na tym, iż w wodzie jest dużo zanieczyszczeń, a także chemikalia, których używają do oczyszczania wody. Podczas wtryskiwania mieszanki w strumień gorącego powietrza zanieczyszczenia mogą reagować i powodować osadzanie się na dyszy.

Może to spowodować zablokowanie dyszy i utratę chłodzenia. W przypadku silnika o dużej mocy może to zakończyć żywotność silnika.

Plusy iniekcji watermeth.

Wtrysk wodno-metanolowy ma o wiele więcej plusów. Utrzymuje niskie temperatury wlotowe, co pomaga zmniejszyć stukanie. Oznacza to, iż możesz uruchomić więcej czasu, co da ci więcej mocy. Część metanolowa mieszanki nie jest używana jako paliwo, ale jako wzmacniacz liczby oktanowej. Oznacza to, iż próg stukania jest przesunięty jeszcze wyżej.

Oznacza to, iż w niektórych przypadkach możesz uciec od wyścigowych melodii paliwowych i będzie działać świetnie. Robiąc to, będziesz musiał uruchomić systemy odporne na awarie, które zmniejszą wydajność, jeżeli coś pójdzie nie tak z zestawem do wstrzykiwań. jeżeli nie, możesz spalić silnik.

Kolejnym plusem jest to, iż w silnikach z wtryskiem bezpośrednim mieszanka woda-metanol działa jak środek myjący, który pomaga zapobiegać gromadzeniu się nagaru na zaworach. przez cały czas możesz gromadzić węgiel, ale zostanie on zmniejszony. Pamiętaj tylko, iż woda-metanol nie jest wtryskiwana cały czas tylko od ustalonej wartości.

Czy warto zakładać instalację watermeth na silniku wolnossącym?

Zyski mocy nie są tak dramatyczne w samochodzie wolnossącym, jak w samochodzie z turbodoładowaniem lub doładowaniem. Są jednak zyski. Wiesz, jak to jest, gdy jedziesz w zimny, mglisty dzień lub choćby wczesnym rankiem. Samochód po prostu sprawia wrażenie silnego. Po zastrzyku amfetaminy w samochodzie wolnossącym będziesz miał to uczucie choćby w upalny dzień.

Ostatecznie to ty decydujesz, czy chcesz wydać pieniądze na zestaw i zakup płynów. Czy koszt w przeliczeniu na HP jest naprawdę tego wart?

W samochodach z turbodoładowaniem i doładowaniem naprawdę warto. Uruchamiając wtrysk wody i metanolu można uruchomić wyższe doładowanie i taktowanie, co skutkuje znacznie większą mocą. Tutaj koszt za moc jest naprawdę tego wart.

Jak więc kontrolowany jest zestaw Watermeth?

W dzisiejszych czasach otrzymujesz różne etapy zestawów. W końcu wszystko zależy od tego, ile jesteś skłonny wydać na zestaw. Nie zamierzam wchodzić w to, jaki jest etap, ale tylko jaki jest inny system.

Układ wyłączników ciśnieniowych

Jak mówi nagłówek. Pompa jest sterowana dzięki wyłącznika ciśnieniowego. Tak więc przy zadanym ciśnieniu pompa będzie pracować na pełnych obrotach i rozpylać mieszankę. Zaletą takiego systemu jest to, iż jest tani. Jest też minus. Możesz używać tylko małych dysz, aby nie wprowadzać zbyt dużej ilości mieszanki do strumienia powietrza, ponieważ jest to również szkodliwe dla silnika. Przy wyższych obrotach chłodzenie może być niewystarczające. Ten system jest włączony.

System oparty na czujniku mapy

Te systemy są twoimi częściej używanymi systemami. Są to zwykle systemy progresywne. Oznacza to, iż gdy system włącza się, pompa pracuje z mniejszą prędkością. Wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania pompa pracuje szybciej, zapewniając większy strumień objętości. Możesz dostosować punkt początkowy i punkt, w którym pompa ma pracować z pełną wydajnością. Dzięki temu systemowi możesz używać większych dysz, ponieważ masz lepszą kontrolę nad ilością mieszanki wtryskiwanej do strumienia powietrza.

System oparty na czujniku MAF

Ten system jest bardzo podobny do systemu baz czujników MAP, po prostu wykorzystuje odczyt czujnika MAF jako dane wejściowe. Możesz także ustawić, gdzie rozpocząć opryskiwanie i gdzie uruchomić pompę z pełną wydajnością. Systemy te zwykle wiążą się z systemem MAF samochodu.

System oparty na MAPIE 3D

Są to urządzenia z najwyższej półki, a zarazem najdroższe. Mają kontroler, który ma odczyt czujnika MAP lub MAF jako wejście, a także obroty. Możesz je mapować tak samo jak ECU samochodu. Dzięki tym systemom uzyskujesz najlepsze korzyści, ponieważ możesz dokładnie odwzorować, ile wody i metanolu chcesz wstrzyknąć w określonym punkcie. Zapewni to maksymalne zyski, ponieważ w zakresie obrotów nie będzie żadnego punktu, w którym wstrzykuje się za dużo lub za mało watermeth.

Niektóre linki do zestawów watermeth i akcesoriów

Produkty zwiększające wydajność na śniegu

Zestaw do wtrysku wody/metanolu AEM V3 30-3300

iABED Industries Płytka wtrysku wody/metanolu: Czyste rozwiązanie do dodawania wody/metanolu do FSI/TSI dla Audi, VW

Więc co to za systemy?

Na rynku jest kilka marek systemów, oto kilka w przypadkowej kolejności.

Wiele z tych systemów jest podobnych, więc zależy to tylko od tego, co możesz zdobyć. Żaden z tych systemów nie jest systemem plug-and-play. Będziesz musiał wykonać własne mocowania do pompy i zbiorników. Większość materiałów eksploatacyjnych zestawu zapewnia wszystko, czego potrzebujesz do instalacji, z wyjątkiem mocowań.

Jaki jest najlepszy stosunek wody do metanolu do mieszania?

Zalecana mieszanka to 50% wody destylowanej i 50% metanolu. Innymi słowy, jest to stosunek 1 do 1. Możesz płacić proporcją jak większość ludzi, ale w końcu wszyscy wracają do proporcji 1 do 1. Proszę tylko zapamiętać jedną rzecz Sam metanol jest bardzo łatwopalnym płynem, ponieważ jest czystym alkoholem. Zmieszany w stosunku 1 do 1 z wodą nie jest już palny. Jak powiedziałem wcześniej, metanol nie jest używany jako paliwo, ale jako wzmacniacz liczby oktanowej.

Jest odporny na awarie, niezbędny w systemach watermeth.

Wszystko zależy od melodii. jeżeli zainstalowałeś zestaw wodno-metanolowy w samochodzie wolnossącym lub wspomaganym, ale nie zmieniłeś mapowania, to nie, nie jest to konieczne.

Jeśli masz samochód o dużej mocy lub mocno doładowany z konkretnymi mapami, które zostały wykonane z wtryskiem wodno-metanolowym, moja odpowiedź brzmi: tak. Więc jeżeli masz załadowaną mapę 100 oktanową w swoim samochodzie i zasilasz pompę paliwa wtryskiem wody i metanolu, jest to koniecznością.

Dlaczego pytasz, cóż, jeżeli twój układ wtryskowy zawiedzie lub zabraknie ci wody i metanolu, gdy pod napięciem silnik zacznie stukać i stopi się tłok lub choćby gorzej. Chroń swój silnik dzięki systemu odpornego na awarie.

© 2023 CH Szalone pomysły. Dumnie wspierane przez Sydney

Idź do oryginalnego materiału