W filmie opublikowanym w weekend pojawiło się bombowe oskarżenie, iż hot hatch Hondy Civic Type R oszukał drogę do rekordu okrążenia na torze Nurburgring – poza zastosowaniem lekkich części i specjalnych opon niedostępnych w europejskich salonach.
Pogląd 12 obrazów
Pogląd 12 obrazów
Poprzednie Następne
Niepotwierdzone doniesienia w mediach społecznościowych rzekomo Hondę Civic Type R który pobił rekord okrążenia samochodów z napędem na przednią oś na niemieckim torze wyścigowym Nürburgring, został zmodyfikowany w sposób wykraczający poza to, co ujawnił japoński producent samochodów – i został specjalnie dostrojony, aby generować większą moc i szybciej przyspieszać niż pojazdy standardowe z salonów i specjalne edycje. odrodzi się.
Jak donosił w zeszłym tygodniu serwis Drive, Honda Civic Type R pokonała 7-minutowe 44,881-sekundowe okrążenie wokół Północnej Pętli Nurburgringu – zweryfikowane przez urzędników Nurburgring – o pół sekundy szybciej niż poprzedni rekordzista z napędem na przednią oś, Renault Megane RS Trophy-R.
Wkrótce po ogłoszeniu tego ogłoszenia Honda wyjaśniła, iż Type R, który ustanowił rekord okrążenia, to lekka, dostępna wyłącznie w Europie edycja znana jako „klasa S”, bez takich funkcji, jak klimatyzacja zmniejszająca masę i wyposażona w specjalne przystosowane do jazdy po torze (ale drogowe -legalne) opony niedostępne w salonach Hondy.
Teraz w mediach społecznościowych zarzucono, iż rekordowy samochód został zmodyfikowany poza zmianami przedstawionymi przez Hondę.
Film na YouTube opublikowany przez Mishę Charoudina – instruktora jazdy na torze Nurburgring i eksperta z dziesięcioletnim doświadczeniem na torze – twierdzi, iż Honda Civic Type R w rekordowym przejeździe została zmodyfikowana tak, aby zapewniała większe niż zwykle doładowanie turbosprężarki na niektórych biegach i prawdopodobnie była wyposażona z innym przełożeniem lub przełożeniami.
Ekspert z Nürburgring, odpowiadając na wskazówki entuzjastów Hondy, porównał materiał filmowy z innych szybkich przejazdów w seryjnych hot hatchach Hondy Civic Type R z pojazdem użytym w próbie bicia rekordu.
„Mamy duże podejrzenia, iż skrzynia biegów nie była seryjna, a samochód jechał na wysokim doładowaniu” – mówi Charoudin w filmie.
Gdy ten artykuł został opublikowany, Honda w Japonii lub Europie nie odniosła się jeszcze do bezpodstawnych twierdzeń.
Do tej pory Honda wyszczególniła tylko zmniejszenie masy pojazdu w „rekordowej” edycji Type RS – i nie ujawniła żadnych usprawnień w zakresie mocy silnika i/lub zmian w skrzyni biegów i przełożeniach głównych.
Film pokazuje, iż przełożenie szóstego biegu w sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów Hondy Civic Type R zostało skrócone w porównaniu ze standardowym pojazdem w Europie – a ciśnienie doładowania turbosprężarki zostało zwiększone choćby o 30 procent na niektórych biegach, w tym na piątym i szósty.
Powołując się na obserwacje pana Charoudina i jego widzów – w tym użytkownika Instagrama @midshipcrisis oraz mieszkającego w Wielkiej Brytanii właściciela modelu Civic Type R 2023 Alistaira – w filmie zauważono rozbieżności między nagraniem rekordu okrążenia Hondy a nagraniem innych hot hatchy Hondy Civic Type R najnowszej generacji przy podobnie dużych prędkościach.
Pogląd 12 obrazów
Pogląd 12 obrazów
Poprzednie Następne
Analiza wideo pokazuje, iż przy prędkości 232 km/h na szóstym biegu, na desce rozdzielczej samochodu Hondy, który pobił rekord okrążenia, widoczne są dwa zestawy świateł zmiany biegów – trzeci zestaw pojawia się przy wskazanej prędkości 240 km/h.
Ale w innym filmie pokazującym nowy Type R na odcinku niemieckiej autostrady z nieograniczoną prędkością, pierwszy rząd świateł zmiany biegów na szóstym biegu pojawia się dopiero przy wskazanej prędkości 247 km/h, przy czym dwa zestawy pojawiają się przy 256 km/h, a trzy przy 265 km/godz.
Sugerowałoby to, iż szósty bieg w rekordowym samochodzie jest krótszy niż w modelu produkcyjnym – co zapewniłoby lepsze przyspieszenie.
Pogląd 12 obrazów
Honda potwierdziła, iż model Civic Type R „S grade”, użyty podczas rekordowego okrążenia, został wyposażony w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect, które zastąpiły standardowe opony Michelin Pilot Sport 4S.
Rozumie się, iż opony o większej przyczepności są montowane na tych samych 19-calowych felgach aluminiowych, co model standardowy – i mają ten sam rozmiar 265/30 R19.
Zmiana rozmiaru opon wpłynie na kalibrację prędkościomierza i systemów wewnętrznych samochodu i prawdopodobnie wpłynie na odczyt zestawu wskaźników.
Tymczasem film twierdzi, iż turbosprężarka w modelu Civic Type R, który ustanowił rekord okrążenia, pracuje przy zwiększonym ciśnieniu doładowania – co zapewnia większą moc silnika – niż egzemplarze w europejskich salonach.
Informacje pokazane na filmie – od właściciela nowego Civica Type R, który jeździł własnym pojazdem po torze Nurburgring – ujawniają, iż najwyższy odczyt doładowania pokazany na zestawie wskaźników samochodu standardowego w salonie wynosił 20,7 psi (lub 1,43 bara), na prostą „Kesselchen”.
Jednak zestaw wskaźników rekordowej Hondy Civic Type R pokazuje odczyty od 1,7 do 1,75 bara (24,7 do 25,4 psi) „konsekwentnie”, zgodnie z filmem, z „najkrótszym migotaniem do 1,83 bara” (26,5 bara). psi).
Te odczyty wydają się ujawniać anomalię, ponieważ pochodziły z tego samego toru wyścigowego. Zarzuty wysunięte przez właściciela Hondy Civic Type R są poparte podobnymi odczytami w filmie Civic Type R Nurburgring, opublikowanym przez francuski magazyn L’Argus.
Pogląd 12 obrazów
Pan Charoudin zauważa, iż zwiększone odczyty ciśnienia doładowania pojawiają się głównie na wyższych biegach, gdzie, jak twierdzi, byłyby one mniej zauważalne i nie powodowały dodatkowego buksowania kół przy niskich prędkościach, co mogłoby zakłócić przyspieszenie i spowolnić samochód.
W filmie widać również, iż kierowca L’Argus musi użyć szóstego biegu tylko raz na okrążeniu Nurburgring, w porównaniu do czterech razy w przypadku rekordzisty okrążenia Hondy.
Warto zauważyć, iż jedno z tych zastosowań znajduje się na głównej prostej Nurburgring, której kierowca L’Argus nie pokonuje, ponieważ okrążenie zostało ukończone w „dniu turystycznym” otwartym dla publiczności – gdzie znaczna część głównej prostej służy do zjazdu i wjazd na tor, a czasy okrążeń nie są rejestrowane – zamiast zamkniętej, prywatnej sesji oficjalnego pomiaru czasu okrążenia.
Standardowa Honda Civic Type R sprzedawana w Europie jest napędzana 2,0-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i deklarowaną mocą 242 kW i momentem obrotowym 420 Nm – o 7 kW więcej niż modele australijskie, co prawdopodobnie wynika z lepszej jakości paliwa za granicą.
Podczas gdy Honda została oskarżona o modyfikowanie pojazdu poza to, co już ujawniła, pan Charoudin mówi, iż japoński producent samochodów nie byłby pierwszym producentem, który zrobiłby „tego rodzaju oszustwa”.
„Po prawie dziesięcioletnim doświadczeniu na torze Nurburgring mogę powiedzieć, iż większość producentów – nie wszyscy – robi tego rodzaju oszustwa” – mówi Charoudin w swoim wideo informującym o nieprawidłowościach.
“[Some are] małe rzeczy, o których będziemy rozmawiać później, lub duże, takie jak pojawienie się samochodu GT3 i powiedzenie, iż to samochód o specyfikacji produkcyjnej, jest OK.
„I z tego powodu w ciągu ostatnich dwóch lat Nurburgring zaczął zapraszać TUV [German vehicle certification] inżynierowie… [who] sprawdź samochód i powiedz, iż wygląda jak normalny samochód, normalne opony, normalne wszystko, możesz jechać. Lub [they] powiedz… to zbyt daleko idące.
Pogląd 12 obrazów
Pogląd 12 obrazów
Poprzednie Następne
„A„ kody ”, o których będziemy mówić w dzisiejszym filmie, nie są rzeczami, które można zobaczyć z zewnątrz. Możesz choćby nie być w stanie zobaczyć ich od wewnątrz, chyba iż otworzysz [engine and gearbox]powiedział pan Charoudin.
Chociaż istnieją komentarze do filmu, które zgadzają się z zarzutami pana Charoudina, niektórzy użytkownicy mediów społecznościowych nie wierzą, iż Honda poszła na skróty, aby osiągnąć rekordowy czas.
„Zaletą wątpliwości, jaką możemy dać, jest to, iż stworzą„ specjalną wersję ”samochodu, podobnie jak Porsche z Taycanem Turbo S, Tesla wypuszcza pakiet Carbon Ceramic, a Manthey Racing czyni MR-Package oficjalnym dealerem Porsche opcja”, napisał jeden z komentatorów YouTube.
“Zauważyłem [car makers] dokonali zmian w samochodzie bijącym rekordy, a następnie sprzedali pakiet modów, aby zakwalifikować go jako „samochód produkcyjny”. Jedyną nadzieją jest to, iż Honda ujawni podstępne zmiany, takie jak nowy szósty bieg i tajne nadmierne doładowanie. ”
Pogląd 12 obrazów
Inny komentator YouTube powiedział: „Byłem zdumiony po obejrzeniu filmu, chociaż pomyślałem sobie„ to było prawie zbyt szybko, aby mogło być prawdziwe ”.
„Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Zauważyłem krótką szóstkę [gear] od razu, ale założyłem, iż wszystkie Type R mają takie proporcje. Fakt, iż zmienili go wraz z zwiększeniem doładowania o 0,3 bara, tylko dowodzi, iż celowali w większą prędkość maksymalną na prostych (na Schwedenkreuz osiągnęło wskazane 258 km/h).
„S-klasa” jest interesująca i mam nadzieję, iż oprócz tego, iż jest lżejszy, ten model jest standardowo wyposażony w krótszą szóstkę i ma wyższe doładowanie, ponieważ tylko w ten sposób ten rekord może zostać uznany. Honda [is] dosłownie ostatni producent, o którym pomyślałbym, próbowałby wyciągnąć taki szybki” – napisał użytkownik YouTube.
Pogląd 12 obrazów
Rzecznik Hondy Australia, poproszony o komentarz do nagrania wideo i potwierdzenie zmian planowanych w dostępnej wyłącznie w Europie wersji Civic Type RS, która jest lżejsza od standardowego modelu i podobno wykorzystana do pokonania rekordowego okrążenia na torze Nurburgring, powiedział:
„Możemy potwierdzić, iż Type R, który został użyty do ataku czasowego, jest bazą do masowej produkcji, jednak niektóre części zostały usunięte w celu zmniejszenia całkowitej masy pojazdu. Na przykład klimatyzacja, składane elektrycznie lusterka, czujniki parkowania i nawigacji.
„W Europie obowiązuje przepis, iż wszystko, co zostanie zaprezentowane z najszybszym rekordem na Nurburgringu, musi być dostępne, dlatego przygotowywana jest specjalna wersja na rynek europejski”.
Jednak po opublikowaniu tego artykułu Honda nie skomentowała jeszcze zarzutów o oszustwo. Dysk zaktualizuje tę historię, gdy otrzymamy odpowiedź.
Alex Misoyannis pisze o samochodach od 2017 roku, kiedy to założył własną stronę internetową Redline. Pracował dla Drive w 2018 r., zanim dołączył do CarAdvice w 2019 r., a w 2020 r. został stałym dziennikarzem w zespole wiadomości. Samochody odgrywały kluczową rolę w życiu Alexa, od przeglądania magazynów motoryzacyjnych w młodym wieku po dorastanie w otoczeniu osiągów samochody w kochającej samochody rodzinie.
Przeczytaj więcej o Alexie Misoyannisie