Czwarty sezon Toyota GR Cup

moto-przestrzen.pl 1 miesiąc temu

Toyota rozpoczyna w Polsce czwarty sezon serii TOYOTA GR CUP. Kierowcy mogą w niej realizować swoje sportowe pasje, rozwijać talenty i czerpać euforia z jazdy wyjątkowymi sportowymi autami marki. Cykl składa się zarówno z imprez track day na profesjonalnych torach wyścigowych, jak i z wirtualnych rozgrywek simracingowych oraz zlotów dla fanów marki Toyota.

Motorsportowy oddział Toyota Central Europe, TOYOTA GAZOO Racing Polska, zdecydowanie wyróżnia się na tle innych motoryzacyjnych marek w zakresie wsparcia rozwoju i popularyzacji sportów motorowych w Polsce. Toyota czwarty sezon wspiera rywalizację w popularnych i łatwo dostępnych imprezach track day podczas TOYOTA GR CUP. Z kolei trzeci rok z rzędu prawie każdy ma szansę do zaprezentowania swoich talentów w serii TOYOTA GR CUP DIGITAL. Dopełnieniem aktywności marki są motoryzacyjne imprezy GR ZLOT.

„Zaangażowanie w motorsport jest jednym z filarów działalności koncernu Toyota i kluczowym aspektem w filozofii tworzenia coraz lepszych samochodów poprzez ich ciągłe sprawdzanie i udoskonalanie w sporcie. Jesteśmy jedną z nielicznych marek w Polsce, która jednocześnie prowadzi oficjalne wyścigowe serie w sporcie samochodowym, jak i e-motorsporcie oraz organizuje motoryzacyjne zloty. Chcemy by motorsport i samochody sportowe oraz towarzyszące im wyjątkowe emocje były dostępne dla coraz większego grona ludzi” – mówi Mateusz Malinowski, Regional Product Manager Toyota Central Europe.

TOYOTA GR CUP otwiera drogę do sportowych sukcesów

Seria TOYOTA GR CUP powstała w 2022 roku początkowo z myślą głównie o polskich właścicielach sportowych samochodów z linii GR. Nowa inicjatywa TOYOTA GAZOO Racing Polska w swojej przyjaznej, bardzo przystępnej formule została ciepło przyjęta wśród entuzjastów sportowej jazdy. Markowy puchar stopniowo przyciągał coraz więcej kierowców w różnych modelach Toyoty, także tych spoza czysto sportowej linii GR.

„Bardzo nas cieszy, iż tak duże grono kierowców wykorzystuje sportowe auta Toyoty zgodnie z przeznaczeniem i zamysłem ich konstruktorów. Odbywa się to w bezpiecznych warunkach, a każdy może sprawdzić, jak szybkie oraz konkurencyjne są te auta. Dzięki temu przez ostatnie lata modele z linii GR stały się w polskich imprezach track day synonimem wysokich osiągów i drogi do zwycięstwa, a marka TOYOTA GAZOO Racing zdobyła duże uznanie” – podkreśla Mateusz Malinowski.

GR CUP prowadzony jest w formule popularnych imprez track day, w których można startować rozmaitymi modelami z różnym zakresem przeróbek. Podczas tych zawodów niejednokrotnie to właśnie Toyota jest najliczniej reprezentowaną marką na torze, a kierowcy modeli z linii GR sięgają po zwycięstwo.

“Model rozwoju swojej pasji, często także kariery w motosporcie, od popularnych imprez track day sprawdza się i chcemy dalej go wspierać. Coraz więcej młodych utalentowanych kierowców, choćby w wieku 14 lat, rozpoczyna swoją przygodę od TOYOTA GR CUP i zawodów track day. To dla nich świetna okazja do zaprezentowania swojego talentu i mamy nadzieję, iż dzięki temu uda się odkryć i rozwinąć karierę wielu znakomitych młodych polskich kierowców. Marzę o tym, by odnosili oni liczne krajowe i międzynarodowe sukcesy, podobnie jak znakomity kierowca TOYOTA GAZOO Racing, najmłodszy rajdowy mistrz świata Kalle Rovanperä” – dodaje Malinowski.

W TOYOTA GR CUP mogą brać udział zarówno kierowcy seryjnych, jak i zmodyfikowanych egzemplarzy GR Yarisa, GR Supry, GR86 a także wszystkich pozostałych modeli Toyoty, dla których stworzone są odpowiednie klasy. W tym sezonie TOYOTA GAZOO Racing Polska chce położyć szczególny nacisk na rozwój klas dla samochodów seryjnych, w tym Toyota GR Yaris Stock Cup oraz klasycznych wyścigowych konstrukcji marki (Celica, MR2, Corolla GT) w nowej klasie Toyota Youngtimer Cup. Przy organizacji TOYOTA GR CUP 2025 kontynuowana jest kooperacja z uznanymi seriami track day Race Cup oraz Classicauto Cup.

Kalendarz Toyota GR CUP Track Day 2025:

1. runda – 26 kwietnia – Tor Poznań
2. runda – 5 lipca – Silesia Ring
3. runda – 2 sierpnia – Autodrom Jastrząb
4. runda – 17 października – Tor Kielce

Idź do oryginalnego materiału